Skocz do zawartości

318 tds zamiana rezystora w dmuchawie klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Okazało się że mam padnięty wentylator klimy ,jako że lubię trochę pomajsterkować, rozebrałem wszystko.Wiatrak na stole, okazuje się że padł silnik( nie mogłem przekręcić śmigła), sprawdziłem na wtyczce napięcie jest.Wsadziłem silnik od jakiegoś forda (milion przeróbek), wszystko zgrabnie weszło, podpinam wtyczkę i nic, wiatrak stoi.Sprawdzam jeszcze raz i co sie okazuje: na wtyczce prąd ok (13-14v), a na wiatraku po załączeniu klimy 6-6,7 v.Czytam na forum i widzę że prawdopodobnie ten rezystor od pierwszego biegu.Podłączyłem na krótko wiatrak działa(włącza się i wyłącza) ale strasznie szybko kręci(prawdopodobnie tylko drugi bieg), nie miałem drugiego rezystora od bmw, ale został mi ten od forda.Wpiąłem go zamiast oryginalnego i działa.Maja one zupełnie inną budowę: od bmw to taki prostopadłościan cały zabudowany, tylko kabel na wejściu i wyjściu, a ten drugi to taka spiralka metalowa osłonięta siatką z dużymi otworami,a obok jakiś opornik.W czasie pracy klimy na postoju ta druciana spiralka wyraźnie się nagrzewa, tak jakby powietrze w czasie jazdy studziło spiralę i wiatrak stoi,podczas postoju się nagrzewa i wiatrak działa.Proszę o podpowiedź od czego są te rezystory i czy mogę to tak zostawić.Narazie wszystko poskręcałem na próbę, a w poniedziałek wszystko montuję na stałe.Dajcie znać co o tym sądzicie. Edytowane przez bezy74
Opublikowano

jeżeli i silnik i rezystor to jeden zestaw od forda to będzie dobrze

oczywiście pozostaje sprawa szybkości obrotów wentylatora bmw i tego z forda

ale pewnie dużych różnic nie ma

Opublikowano
To mnie kolega podbudował, a jeszcze jedno czy podłączenie tego rezystora (kierunek przepływu prądu) ma jakieś znaczenie?
Opublikowano
To mnie kolega podbudował, a jeszcze jedno czy podłączenie tego rezystora (kierunek przepływu prądu) ma jakieś znaczenie?

nie ma, bo to jest opornik

Opublikowano

OK. Ale dalej nie wiem

1.Za co jest odpowiedzialny ten podłużny element wpięty w obwód wiatraka w bmw ( pierwszy, drugi bieg?)

2.Za co jest odpowiedzialny ten opornik który zamontowałem.

Swoje przemyślenia napisałem na początku, chodzi o ich potwierdzenie.(Albo zaprzeczenie).

I jeszcze jedno jeśli zamienię silniki ,tak jak to zrobiłem to czy może być tak że silnik nie będzie działał bo ten podłużny przedmiot jest "zgrany" z oryginalnym silnikiem?Przypominam,że zmierzyłem prąd na wyjściu -6-6,7V.Na wtyczce,przed urządzeniem, było 13-14V.

Opublikowano

Kolego zasadniczo nie bardzo można eksperymentować z klimą

ściągnij sobie schemat klimatyzacji i popatrz jak to wygląda

ten podłużny przedmiot jest odpowiedzialny za działanie wiatraka

tzn.jego prędkości obrotowej

jest to powiązane z czujnikiem temperatury i nie tylko

z pewnością opornik ten jest dobrany do silnika

można założyć inny,ale o bardzo zbliżonych parametrach tj.oporność i moc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.