Skocz do zawartości

316i 316ti Cewka zapłonowa i "Misfire detection" w N42


gresso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie odnośnie żywotności cewek zapłonowych w silnikach N42B18.

Ostatnio wyminiłem świece zapłonowe, na takie jak zaleca praducent NGK BKR6EQUP. Po wymianie silnik przez kilka minut równo pracował na wolnych i żwawo wkręcał się na obroty. Po czym zupełnie "nie wiedzieć czemu", zaczęło telepać całym samochodem i niechętnie wkręcał się na obroty - podpiąłem INPA, wyskoczył błąd "Misfire detection cyl. 2"... Zamieniłem cewki cylindra 2 z cylindrem 1 - ten sam błąd pojawił się dla cylindra 1 - wniosek oczywisty, padła cewka. Wymieniłem na nową BERU. Znów wszystko pięknie działało.

Po 4 dniach i przejechaniu 150 km wystąpił ten sam problem - podłączam INPA, a tym razem dwa błędy: "Misfire detection cyl.2" i "Misfire detection cyl. 3" :| (Na cyl.2 była stara cewka z cyl.1, na cyl. 1 była założona nowa). Sprawdziłem je i rzeczywiście nie działają...

Na 4 cylindrze jest cewka BOSCH, więc pewnie Helmut wymienił ją wcześniej, pozostałe które mi padły są BERU.

Znana jest niemiecka precyzja, ale czy to możliwe żeby w tak krótkim odstępie padły 3 cewki? A dwie jednocześnie?

Czy przyczyną mogą być nowe świece?

A może ktoś spotkał się z innym powodem uszkodzenia cewek?

Jaka jest żywotność cewek w tym silniku?

 

Mój ma przejechane 140 tyś, przez ostatni rok kilka razy zdarzyło się, że rano po odpaleniu nierówno pracował, ale zawsze po chwili i po przegazowaniu było OK.

Edytowane przez gresso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cewkami miałem problem, ale były to oryginalne cewki Bremi. Kupiłem nową cewkę Bremi i wytrzymała 100 km. Chyba BMW miało podobne problemy bo w późniejszym okresie montowano cewki Era i z tymi nie ma problemów. Na forum niemieckim znalazłem poradę-masz Bremi to zawczasu je zmień, zmieniłem i jest spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie cewek na BERU przez 5 dni było ok.

Dzisiaj rano po odpaleniu silnik znów przez chwilę nierówno pracował i nie chciał się wkręcić na obroty. INPA pokazała " Misfire detection cyl. 1" i to samo dla cyl. 4 :(

Na cylindrach 1,2,3 są nowe cewki. Nie wygląda więc na problem z cewkami, świece też są nowe. Może to wina kabli między cewkami a modułem zapłonu, albo samego modułu?

Nikt wcześniej nie miał takiego problemu z N42?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.