Skocz do zawartości

316i 316ti Cewka zapłonowa i "Misfire detection" w N42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam pytanie odnośnie żywotności cewek zapłonowych w silnikach N42B18.

Ostatnio wyminiłem świece zapłonowe, na takie jak zaleca praducent NGK BKR6EQUP. Po wymianie silnik przez kilka minut równo pracował na wolnych i żwawo wkręcał się na obroty. Po czym zupełnie "nie wiedzieć czemu", zaczęło telepać całym samochodem i niechętnie wkręcał się na obroty - podpiąłem INPA, wyskoczył błąd "Misfire detection cyl. 2"... Zamieniłem cewki cylindra 2 z cylindrem 1 - ten sam błąd pojawił się dla cylindra 1 - wniosek oczywisty, padła cewka. Wymieniłem na nową BERU. Znów wszystko pięknie działało.

Po 4 dniach i przejechaniu 150 km wystąpił ten sam problem - podłączam INPA, a tym razem dwa błędy: "Misfire detection cyl.2" i "Misfire detection cyl. 3" :| (Na cyl.2 była stara cewka z cyl.1, na cyl. 1 była założona nowa). Sprawdziłem je i rzeczywiście nie działają...

Na 4 cylindrze jest cewka BOSCH, więc pewnie Helmut wymienił ją wcześniej, pozostałe które mi padły są BERU.

Znana jest niemiecka precyzja, ale czy to możliwe żeby w tak krótkim odstępie padły 3 cewki? A dwie jednocześnie?

Czy przyczyną mogą być nowe świece?

A może ktoś spotkał się z innym powodem uszkodzenia cewek?

Jaka jest żywotność cewek w tym silniku?

 

Mój ma przejechane 140 tyś, przez ostatni rok kilka razy zdarzyło się, że rano po odpaleniu nierówno pracował, ale zawsze po chwili i po przegazowaniu było OK.

Edytowane przez gresso
Opublikowano
Z cewkami miałem problem, ale były to oryginalne cewki Bremi. Kupiłem nową cewkę Bremi i wytrzymała 100 km. Chyba BMW miało podobne problemy bo w późniejszym okresie montowano cewki Era i z tymi nie ma problemów. Na forum niemieckim znalazłem poradę-masz Bremi to zawczasu je zmień, zmieniłem i jest spokój.
Opublikowano

Po wymianie cewek na BERU przez 5 dni było ok.

Dzisiaj rano po odpaleniu silnik znów przez chwilę nierówno pracował i nie chciał się wkręcić na obroty. INPA pokazała " Misfire detection cyl. 1" i to samo dla cyl. 4 :(

Na cylindrach 1,2,3 są nowe cewki. Nie wygląda więc na problem z cewkami, świece też są nowe. Może to wina kabli między cewkami a modułem zapłonu, albo samego modułu?

Nikt wcześniej nie miał takiego problemu z N42?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.