Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam bardzo nietypowy problem. Od 3 miesięcy mam bmw 525tds 1998r, kupiłem go dla siebie nie na handel. Samochód od samego początku głośno poracował, a mianowice silnik po uruchomieniu gdy był zimny hałasował. Samochodem zajął się "fachowiec" od diesla, auto po rozgrzaniu po wrzuceniu luzu "klekotało" jak traktor i bardzo drgał lewarek skrzyni biegów, mechanik stwierdził że problem tkwi w dawce paliwa i nieprawidłowym kącie wtrysku. Jego ciężka praca zakończyła się jednak fiaskiem, zwrócił mi pieniądze za uszczelnienie pompy paliwowej i pojechałem gdzie indziej, nadmieniam że w aucie mam założony nowy akumulator ze wzmocnionym rozruchem. Drugi mechanik wyregulował zapłon, ustawił dawkę paliwa i kąt wtrysku, auto zaczęło pracować cicho, drganie lewarka ustało. Pojeździłem może ze dwa dni i zaczął się problem z odpalaniem auta na ciepłym silniku. Pojechałem do niego, zmniejszył mi dawkę paliwa lewarek zaczął delikatnie drgać po rozgrzaniu i po przejechaniu ok. 60km i wyłączeniu silnika przy próbie ponownego odpalenia go po upływie około 5 minut silnik kręcił, lecz nie odpalał, takie próby robiłem dwie lub trzy , w końcu przy kolejnej wcisnąłem pedał gazu i auto odpaliło, z rury wydechowej poszedł biały dym. Mechanik zaproponował delikatne przyspieszenie zapłonu , jednak podkreślił że najlepiej wymienić głowicę pompy, gdyż 95% usterek tds-ów to właśnie głowica pompy. Ta usterka pojawia się bardzo często po rozgrzaniu silnika, lecz nie zawsze, często bywa tak że przejadę 100km, wyłączę go, postoi parę minut i odpala od razu, nie mam pojęcia co robić, mechanik proponuje wymianę głowicy , jednak czy to głowica odpowiada za tą usterkę? Zdarzyło się tak ,że w długiej trasie gdy jechałem mając włączoną opcję tempomatu zapaliła się lampka od ABS-u, szarpnęło autem i zgasł silnik, nie używając tempomatu nic się nie dzieje w dalekich trasach, komputer nie znalazł usterki w abs-ie, czasem podchodzę do samochodu aby otworzyć auto z pilota i też się nie otwiera, muszę otworzyć kluczykiem i znów wszystko zaczyna działać. Opisałem tyle usterek , gdyż może to wszystko łączy się w całość, nie ufam już tym wszystkim mechanikom, a większość z nich nadaje się do programu tvn "usterka". Chciałbym dodać, że z tego co powiedział mi mechanik jest już założone dodatkowe urządzenie do podgrzewania świec, ale czy to faktycznie głowica pompy wtryskowej? Gdyby to była głowica, to czy w ogóle auto by odpalało z białym dymem, skoro jest biały to raczej świadczy to o tym, że pompa pracuje właściwie. Proszę was o poradę. :oops:
Opublikowano

i głowiczka i pewnie nastawnik pompy bo on odpowiada za prace pompy i wolne obroty

a czasami jak pompa nawala to i tempomat przestaje działać

co do kluczyka to też czasami nie moge otworzyć pilotem a po otwarciu kluczem wszystko na pare tygodni wraca do normy

głowiczka pewnie 1500 a nastawnik kiedyś kosztował 2500

i już wiesz czemu ktoś sprzedał to auto

Opublikowano
Witam,miałem założone takie urządzenie które pomaga odpalić ciepłego TDS-a,ale po ok.roku przestał się nim przejmować.trudno było odpalić,gasł itp.objawy nasilały się latem przy wysokich temperaturach.pomogła niestety wymiana głowiczki pompy wtryskowej. Jeśli chcesz to sprawdzić polej zimną wodą pompę (kiedy silnik będzie rozgrzany i nie będzie chciał odpalić) Jak po ostudzeniu odpali bez problemów to masz pompę do naprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.