Skocz do zawartości

Visko - najpierw wieje potem odpuszcza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ja do tego VISCO.

Mam ten sam problem, po uruchomieniu silnika wieje, buczy itp.

Ale po chwili jak juz troszku sie zaczyna nagrzewac to sobie odpuszcza i dalsza praca jest prawidlowa.Hmm...? Moze tak musi byc?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Każde sprzęgło wiskozowe po dłuższym postoju jest w tzw. opcji zasprzęglenia w wyniku czego po odpaleniu silnika wentylator kręci mocniej.

Wynika to z tego że olej w wewnątrz wiska ścieka w dół podczas postoju na bieżnię i po odpaleniu wymaga czasu na rozrzucenie go siłą odśrodkową na zewnątrz biężni O włączeniu się wiska decyduje temperatura z chłodnicy, która odkształca biometal i tym samym za pomocą małego trzpienia otwiera kanał dopływowy oleju na bieżnię.

Tak więc pracą wiska nie musisz się przejmować bo to standart.

Zwróć natomiast uwagę czy wentylator nie bije na boki i czy ma oczywiście wszystkie śmigła oraz nie uszczerbione. Wentylator źle wywarzony w wyniku takich uszczerbków będzie powodował wibrację silnika w opcji zasprzęglenia wiska.

Być może Twoje wisko nie włącza się przy rozgrzanym silniku i nie czujesz wibracji na kierownicy.

To że wisko pracuje na zimnym lub po dłuższym postoju nie świadczy o jego sprawności przy koniecznym włączeniu się na ciepłym silniku.

Opublikowano (edytowane)

wrzucę trochę lektury na temat :

 

Wiatrak ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę

 

Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka.

 

Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą ©. Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M).

 

Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilośćią płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.

 

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej.

http://img355.imageshack.us/my.php?image=c038hi.gif

Edytowane przez Mrówa

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej.

a dokładniej z temperaturą chłodnicy.

Bardzo dokładne technicznie, opisanie pracy sprzęgła wiskozowego, ale wydaje mi się, że co niektórzy mogą tego nie zrozumieć bez rysunku technicznego z opisami A,B,C,D....itd.

Opublikowano

Szczerze??? Panowie!

 

Kawał dobrej roboty!!! :cool2:

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
czyli jak dobrze zrozumialem sprawne wisko bedzie sie krecic po zapaleniu silnika z jednakowa predkoscia a ze wzrostem tem.bedzie sie krecic szybciej a nie powinien reagowac na obroty silnika ,czy taki schemat dzialania ma byc tez w 316 e36? czy tam tez wisko jest zalezny od temperatury cieczy?
Opublikowano

a mam pytanko, czy u mnie tez problem jest z visco?

oto co sie dzieje: tylko przy wlaczonej klimie czasem mi sie wlacza buczenie zalezne od obrotow silnika, po wylaczeniu klimy przestaje buczec. mam wrazenie ze zalezne jest to rowniez od zew. powietrza bo przyb porannym wilgotnym buczenie wystepuje czesciej.

poza tym przy wlaczonym nawiewie wlacza sie swierszczyk - niestety bez fotek. :wink:

Clear for take off!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.