Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Posiadam E 36 318 is rok prod 1995. Napiszę co mnie "boli" Ostatnio stojąc w korkach, strzeliło mi coś pod maską. Auto postawiłem na boku, a gdy silnik był już zimny dojechałem do domu. Zaobserwowałem że wyciek jest w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. Wyjąłem go i okazało się że jest duże pęknięcie ok 15 cm na chłodnicy, dokładnie na ściance sąsiadującej ze zbiorniczkiem. Kupiłem używaną chłodnicę ( cena 150zł ), wymieniłem, no i przystąpiłem do za;lania płynu i odpowietrzania. Płyn dolałem, dmuchawa na fulla. Strzałka od temperatury stanęła dokładnie na środku, pionowo, płyn przelewa się, wszystko ok, ale nie załącza mi się wentylator. Silnik pracował, dosyć długo, przy dodawaniu gazu, płyn przelewa się. Ale nie załącza się ten wiatrak, wskazówka stoi pionowo. Czy to jest normalne? Powinien załączyć się ten wiatrak, zawsze mi się włączał. Co się stało. Pomóżcie mi, mam niedługo daleki wyjazd, a boję się jechać żeby mi gdzieś po drodze znowu chłodnicy mi nie rozerwało. Nie wiem czy to wiatrak mi padł i dlatego wzrosła temperatura. Bezpieczniki mam dobre. Czy to jest normalne? Wszystko na pewno dobrze zamontowałem i wszystkie kabelki podłączyłem. Boje się ze mi coś strzeli albo silnik zajadę. Pomocy, co sprawdzić?

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. Proszę używać słownika w przeglądarce internetowej podczas pisania postów. mattiss

Opublikowano

Hmmm ale jaki wiatrak?W silniku masz tak zwane wisko,które cały czas kręci wentylatorem tylko z różną prędkościa,zależnie od temperatury silnika.Z tego co piszesz to wszystko jest jak najbardziej w porządku i nie ma żadnych obaw że zagotuje się ponownie.

Możesz dla świętego spokoju wymienić wisko.

Opublikowano
Wiatrak który jest zamontowany do chłodnicy. Jestem pewien że przed wymianą chłodnicy, gdy silnik nabrał temperaturę, np gdy stałem w korku itp to włanczał mi się ten wiatrak. A teraz gdy wymieniłem chłodnice i robiłem odpowietrzanie to strzałka temperatury doszła do pionu i ani w lewo ani w prawo, a wiatrak się nie załanczał. Powinien chyba się uruchomić. Piszesz o visco, a co i jak to dokładniej wygląda? Jak maogę to sprawdzić czy czasami mi to nie padło?
Opublikowano
Jak masz klimatyzacje to ten wiatrak na chłodnicy jest od niej. w zasadzie nie słyszałem żeby w 318is był elektryczny zamiast wiska więc pewnie masz dwa wentylatory. Ten dodatkowy wiatrak od klimy przy trudniejszych warunkach czasem pomaga w chłodzeniu silnika wiec teraz jak jest chłodniej nie musi wcale się włączać. Tylko pytanie czy masz klimę? Czy są dwa wentylatory jeden na chłodnicy drugi na silniku?
BMW forever!!!
Opublikowano

Marko84s dobrze pisze jeżeli wcześniej śmigał ci wiatrak od klimy (pierwszy wiatrak od grilla) to prawdopodobnie miałeś zasyfioną chłodnice która w upalne dni po prostu nie wyrabiała i odpalał wiatrak od klimy.

Ewentualnie miałeś włączoną klime to wtedy kręcą obydwa śmigła

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.