Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mialem tdsa 2 lata(zero usterek) i uwazam ze opinie o awaryjnosci tego auta sa mocno przesadzone.

Nie wierze. To nic w wyposazeniu niebylo, albo nowy samochod byl.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do TDSa, to miałem rocznik 1997 ale z przebiegiem małym (chyba około 150 tys km) i też jeździłem prawie rok i zero usterek. Dosłownie ZERO. Fakt, że pali jak na swoje osiągi sporo, do 12 litrów w mieście w automacie (kolega który pisał o 15 litrach to miał chyba w tym TDSie maks 100KM), ale ogólnie to nie taki zły silnik, tylko niestety z poprzedniej epoki (bez Common Rail). Ci co źle piszą o tym silniku niestety kupili auto zajeżdżone z cofniętym przebiegiem, bo ja miałem trzy auta z tym silnikiem (jeszcze E36 i Omegę) i nie miałem żadnych kłopotów.

 

Koledze, który założył temat, proponuję nawet nie próbować kupować E39 mając 12 tys zł, bo nie ma najmniejszej możliwości kupić w miarę porządne auto w takiej kwocie, a przecież trzeba zawsze sobie jakąś rezerwę zostawić na eksploatacyjne sprawy, bo nigdy nie wiesz do końca w jakim stanie kupisz. Ja swoje 525tds kupiłem lekko uszkodzone i miałem szczęście, bo poprzedni właściciel musiał dbać o nie niesamowicie, bo jedyna rzecz jaką wymieniałem (po za olejem w skrzyni profilaktycznie) to klocki przed samą sprzedażą. Z następnym E39 czyli 530d już nie miałem takiego szczęścia, bo musiałem wymienić trochę elementów zawieszenia, klocki, tarcze, uszczelnić pompę wtryskową itd. Tragedii nie było ale jednak troszkę kasy poszło.

 

Masz 12 tys zł, poszukaj w Niemczech ładne, zadbane E34 albo Golfa.

Opublikowano

na szczęście uwagi że ktoś pisze bo coś usłyszał mnie nie dotyczą

jak już tu pare razy pisałem miałem TDSa w omedze i mimo że przebieg był mały i udokumentowany (130ooo) to jedyną wadą było grzanie się

do 160km/h temperatura super ale jak się depło to przy 180km/h temperatura leciała do góry a po chwili komputer silnika pierw wyłanczał tempomat a następnie jak to nie pomagało odłanczał paliwo

prędkość spadała do 160 i temperatura też już była w normie to silnik zaczynał pracować i tak w kółko

i żeby było jasne to omega była moim jedynym autem którym bezawarynie zrobiłem 60 tyś km w ciągu jednego roku

nowy właściciel przy innej awarii dał do sprawdzenia głowice i się okazało że nadal jest w idealnym stanie bez pęknięć

dodam jeszcze że omega ma 3 wentylatory na chłodnicy i dwie pompy wody

pisałem też o e34 2,5TDS kumpla w którym też przy przebiegu około 130tyś miał paskudną awarie -- zatarł się wtrysk i wypaliło piękną dziurę w tłoku -- silnik poszedł na złom

jak kolega chce to moge zrobić całą liste usterek nękających TDSy - od pękających kolektorów a na nastawniku pompy kończąc

nie jestem przeciwnikiem tego silnika a nawet jestem gorącym fanem ale nie jest to silnik dla kogoś kto chce dopiero zacząć przygode z motoryzacją

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miałem TDSa w omedze i mimo że przebieg był mały i udokumentowany (130ooo) to jedyną wadą było grzanie się

do 160km/h temperatura super ale jak się depło to przy 180km/h temperatura leciała do góry a po chwili komputer silnika pierw wyłanczał tempomat a następnie jak to nie pomagało odłanczał paliwo

prędkość spadała do 160 i temperatura też już była w normie to silnik zaczynał pracować i tak w kółko

 

W Omedze jest to norma, a związek ma głównie z tym jak wygląda chłodnica turbo, jest mała, śmiesznie mała, wciśnięta na siłę gdzieś w rogu zderzaka. Do tego w Omedze często zatykały się chłodnice wody co też nie pomagało. Generalnie jest to kwestia tego, że Omega konstrukcyjnie nie była przystosowana do takiego silnika (chodzi o rozkład elementów pod maską, dołożoną na siłę małą chłodnicę turbo itd) i w E39 się nie grzeje w ogóle a w Omedze tak. Nie jest to wina silnika tylko Opla. :) W mojej też jak dostała w palnik to temperatura się podnosiła, ale takich akcji jak Ty nie miałem, nawet jak ciągnąłem ciężką lawetę, mimo przebiegu ponad 200 tys km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.