Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem opisanym w wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595. Podczas rozwiązywania tego problemu natknąłem się na inny problem. Mianowicie zastanawia mnie czy wydajność pompy podciśnienia z mojego autka jest poprawna. Otóż postanowiłem zmierzyć czy podciśnienie w układzie jest wystarczająco wysokie. Okazało się ze podciśnienie ok -0,9, po zgaszeniu silnika utrzymuje się bardzo długo, powoli opada. Może po nocy doszło by do zera, świadczy to, że układ jest szczelny. ALE gdy nacisnę pedał hamulca kilkakrotnie to podciśnienie w układzie spada do prawie zera. Powoduje to zamkniecie się EGR w efekcie silnik przestaje chodzić delikatnie (zaczyna klepać jak stary diesel), cięgno przy turbinie opada powodując zmniejszenie ciśnienia w kolektorze. Auto na chwile staje się standardowym wolnossącym dieslem. Gdy przestanę naciskać pedał hamulca, wszystko wraca do normy oczywiście ta chwila nie trwa sekundy, a 5 sekund. To dość długo więc zastanawia mnie czy wydajność tej pompy jest odpowiednia. Samo ciśnienie jest ok. Może być to rozwiązaniem mojego poprzedniego problemu z wątku powyżej. Teraz pytanie do Was. Czy u was też twardnieje pedał hamulca po kilku naciśnięciach przy włączonym silniku?? Jeśli ten problem występuje tylko u mnie znaczy to, że rozwiązanie mojego problemu jest blisko. :lol: Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powiem C ze kiedys stałem w korku i bawiłem sie hamulcem i powiem ci że gdy wciskalem i puszczałem hamulec twardy nie pamietam czy sie robił ale toche zdziwiło mnie to bo gdy uzywałem dardzo wielkiej siły pedal opadał coraz to nizej , bardzo wolno ale opadał. Myslalem ze gdzies mam nieszczelny układ ale płynu w zbiorniczku nie ubywa i koła tez nie sa tłuste z płynu hamulcowego. Wszystko działa tak jak ma być.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dokładnie gdy naciskam pedał szybciej zaczyna twardnieć podciśnienie właśnie w tym momencie spada i serwo nie działa jak powinno. Gdy już pedał jest twardy i go przytrzymam wtedy powoli zacznie opadać, bo pompa powoli zaczyna wytwarzać odpowiednie podciśnienie, i serwo zaczyna wspomagać. Lecz czy tak powinno być? Chyba BMW nie pozwoliło by na włożenie pompy o słabej wydajności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.