Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Ostatnio (po raz pierwszy) wszedłem w ukryte Menu aby sprawdzić temp silnika (niestety brakuje analogowego zegara i nigdy nie wiadomo jaka jest temperatura naszego silnika).

Uruchomiłem test i temperatura wynosiła ok 60'C (wcześniej jeździłem, później auto trochę stało).

Postanowiłem się przejechać i sprawdzić temp. Temperatura na początku wzrosła do ok 70-71'C, ale przy szybszej jeździe zaczęła spadać i osiągała ok. 69'C.

Problem również w tym że jazda z tak niską temp. powoduje że nie dojdzie do wypalania DPF, gdzie potrzeba min. 75'C

 

Jak powinna być temp. silnika po rozgrzaniu go: 90-95'C?

 

Czy zacząć od wymiany termostatu głównego, czy może również termostatu EGR?

 

Jak jest procedura wymiany płynu chłodniczego w 330d? Jak zrobić to dobrze?

 

Czy można ufać wskazaniom temperatury w ukrytym menu?

 

Zauważyłem również że nigdy nie udało mi się uruchomić funkcji REST na pokrętle temperatury (co może świadczyć o tym, że silnik nigdy nie osiągnął temp roboczej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Nic na razie nie wymieniaj. Wg mnie TTTM.

Jakby wypowiedzial sie jeszcze ktos inny to mialbys wieksza wiedze na temat temp.

Ja mam u siebie czujnik temp oleju i powiem szczerze, ze wiecej niz 80C widuje tylko sporadycznie. Najczesciej jest to 70kilka oC a podczas spokojnej jazdy na trasie noca przy temp otoczenia 11 oC, temperatura oleju potrafi spasc do 60kilku oC.

Co do filtra DPF to on wypala sie od temp spalin.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Nie, wszystko jest tak jak ma byc. Na poczatku dlugo zastanawialem sie czy tak ma byc, szczegolnie czytajac wypowiedzi o temp oleju na innych forach, ale doszedlem do wniosku ze skoro jest chlodnica oleju to olej moze miec nizsza temp, aby przy palowaniu auta nie doszlo do zatarcia silnika.

Acha, dodam ze ja mam 320D.

Nie chce nic doradzac ale wydaje mi sie, ze temp takie maja wlasnie byc.

Moze jeszcze ktos sie wypowie w w/w temacie to bedzie cos wiecej wiadomo.

Tak czy inaczej latem jest jeszcze OK, podczas zimy to dopiero jest wesolo. Wtedy przy minusowych temp ciezko jest zobaczyc nawet te 70 oC.

http://img227.imageshack.us/img227/2999/dsc01158f.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

możesz podać nazwę, namiar na taki wskaźnik jaki masz wbudowany w zapalniczce?

Skąd bierze pomiar temp, ma własny czujnik czy z kompa samochodu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No więc jak jest z tym testem nr 7?

Czy jest to temp płynu chłodzącego, czy temp oleju???

Dziś po przejechaniu ok 20 km, później po 1-godzinnym postoju postanowiłem sprawdzić temp na postoju. Na początku była ok 70'C, odpaliłem (trochę też zwiększałem obroty) i w kilkanaście minut temp wzrosła na postoju do 98'C, więcej już nie próbowałem.

Wyruszyłem w trasę, łącznie około 25 km. Podczas jazdy temp spadła mi najniżej do 74'C - na samym końcu trasy, ale obroty cały czas utrzymywałem powyżej 2 tyś obrotów, czasami ponad 3 tyś.

 

Czy może jeszcze ktoś sprawdzić jaką temp pokazuje komputer w teście nr 7 (szczególnie podczas jazdy)?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wskaznik kupilem z alegro z dzialu klimatyzacja, czy jakos tak. Ma on czujnik temperatury, ktory wpiety jest w obwod olejowy w okolicy chlodnicy oleju. Ewentualnie mozesz tez dorobic sobie srube do spuszczania oleju M12x1.5 i w niej w srodku zalac zywica epoksydowa czujnik temp. Zasilanie pociagniete jest od zapalniczki. Jedynie o co sie balem to zakres temp, ktory jest do 110stC.

W praktyce jednakze jest on w zupelnosci wystarczajacy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
niedogrzanie dieseli BMW to chyba dość powszechny problem. Nie wiem z czego to wynika, jedna auta dogrzewają sie jak trzeba a inne trzymają niską temperaturę. U mnie temperatura jest w zakrecie ok 72-78 stopni, a termostat mam sprawny bo nie puszcza ciepłego płynu na chlodnice. ponoć może być jeszcze jakiś tam termostat EGR do sprawdzenia. Nawet w zimie w aucie jest bardzo ciepło, auto pali normalnie więc odpuściłem temat.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.