Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Tak jak w temacie, jakie są objawy pękniętego tłoka, czy po objawach można przypuszczać że jest pęknięty, czy dopiero można się dowiedzieć po rozebraniu silnika. Pozdrawiam,

Opublikowano

to zależy jak pękł ten tłok i gdzie. a co przegrzałeś ostro silnik? wtedy najbardziej lubia pękac. jeżeli pekł tłok i kawałek jego odpadł to bedzie w misce olejowej. olej moze zacząć pachnieć spalenizna.

 

no mowie. zależy jak pękł ten tłok.

mozlewe są:

-brak kompresji.

-w oleju paliwo

- i wiele innych

 

moze nawet silnik nie uruchomic sie.

 

najlepiej rozebrać silnik.

jak juz masz takie podejrzenia ze pękł tłok to mozesz szykować sie na remont silnika.

Opublikowano

narodziło się dlatego że jak odpalam rano po nocce to tak na moment nierówno pochodzi szczeli przy tym bąka chyba biało-siwego i wystarczy że przejadę no nie wiem 500m, wszysto jest ok, a jak się rozgrzeje to nawet przy przygazowaniu nie puści żadnego dymka. Najpierw był wymieniony jednen wtrysk, bo stary lał i zaraz jak był założony to motor zaczął nierówno pracować później jak dostawał tem. to było wszystko ok. Myślałem że jak pojeżdżę trochę to wszystko wróci do normy, ale nie wróciło. Więc zostały wymieniony pozostałe wtryski i teraz są wszystkie takie same. Przelewy wyszły super natomiast korekcje na 3 wtryskach bardzo dobre natomiast na jednym w granicach 0,7 w plusie ( na tych starych które lały były w granicach 0,2 - 0,3). Po wymianie wszystkich wtrysków w dalszym ciągu występuje nierówna praca i siwy smierdzący dym. Dzisiaj byłem u innego mechanika, odkręcił korek wlewu oleju na chodzącym motorze i zaczął się wydobywać z pod korka wlewu oleju biały dymek. powiedział że coś jest nie tak że tego dymu jest dużo (chmury jakieś nie było) i po objawach podejrzewa że może być uszkodzony tłok-cylinder i dlatego są przedmuchy a tym samym słaba kompresja na którymś cylindrze i dlatego kopci na siwo. Jak to usłyszałem to myślałem że się wykończę. Czyli trzeba będzie pruć silnik. Ale w następnym tygodniu mam sprawdzić kompresję.a teraz pytanie do Was co o tym myślicie?

Silnik bierze oleju od wymiany do wymiany jakieś 0,5l na 15000tyś, parametry: szyna CR, ładowanie turbo, przepływka Ok i ma moc tak myślę

Opublikowano
Sprawdzał czy IC nie ma oleju? Filtr odmy wymieniany był? Płynu chłodniczego nie ubywa? Na kompie nie jakiś błędów? Jak sprawdzał przelewy to oglądał kolektor? Masz chyba te klapki w nim, one podobno potrafią się wyłamać i wpaść głębiej...

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano
W IC trochę oleju było. Filtr odmy wymieniony na nowy plastikowy. Płybu nchłodniczego nie ubywa. Na kompie nie ma błedów.Kolelktor był sprawdzany jakieś 4 miesiące, ale klapki były ok. kolektor był czyszczony. motor nie wydaje jakiś niepokojących odgłosów.
Opublikowano
Po pierwsze sprawdz kompresje i juz bedziesz mial kolejna odpowiedz. Moze problem lezy po stronie pracy zaworow a nie tloka. Dalej sprawdz swiece zarowe czy na pewno pracuja bo ktos tu kiedys opisywal uszkodzenie modulu swiec bez bledu w systemie. Korek to sobie mechanik moze odkrecac w dieslu z lat 80-tych.
Opublikowano
dzieki za odpowiedź też o tym myślałem i tak zrobię i jeszcze jedno na zimnym jak odpalam rano i trochę pochodzi 2-3 min jak jest zimny i odkręcę korek wlewu oleju to żaden dym nie wychodzi.
Opublikowano

Generalnie tego rodzaju uszkodzenia silnika mozna sprawdzić poprzez kompresję (próba olejowa). Główne objawy uszkodzonego tłoka to spadek mocy, przedmuchy spalin do skrzyni korbowej (wycieki oleju z róznych miejc a przede wszystkim z odmy)

 

Z tego co piszesz nie wyglada mi to na problem z tłokiem.

Opublikowano

Witam

Kolego .....podziękuj mechanikowi od dymka za współprace.

I niech cię ręka boska........... oddawać komukolwiek silnik do prucia.

 

Korekta nie jest zależna tylko od wydatku wtrysku ,jej zmiana następuje również w zależności od stanu tłoka ,pierścieni tulei cylindra (kompresji) czyli sprawności całego słupka.

 

Korekta 0,7 to moim zdaniem idealny parametr. Gdy będziesz miał 5 i pojawiające się błędy z tym związane zapisane w pamięci.

Martw się o słupek, szukaj usterki wymieniaj wtrysk.

Panowie jeszcze parę dni, i jak co roku będziemy mieli tu całe tony postów o białym dymku po porannym rozruchu... poczekajmy na pierwsze chłodniejsze noce.

 

Pęknięty tłok :duh: litości.

Wymień filtr odmy dumka z pod korka nie uświadczysz.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
odmę wymieniłem jakieś 30tyś. temu był wkład odmy filcowy, kupiłem całą odmę z już nowym separatorem plastikowym. Więc co ma już wymieniać tą odmę? Problem jest taki że po nocy jak zapalam rano to puści jasno-niebieskiego dyma nierówno popracuje ale jak się rozgrzeje to żadnego dyma już nie puści. Tydzień temu przegoniłem bunię trochę ( oczywiście po rozgrzaniu ) i jak na drugi dzień zapalałem to motor równiótko pracował i nie było chmury dymu po odpaleniu. Więc co jest grane? zawor jakiś się nie domyka z powodu nagaru na nim i dlatego po odpaleniu jest chmura dymu? co byście mi radzili żebym zrobił? myślę o zmierzeniu kompresji może wiele rzeczy by się wyjaśniło ale trochę się boję oddać samochód żeby mi czasem świecy nie ukręcili. No nie umię odróżnić parę wodną od dymu siwawego za całym szacunkiem dla Ciebie Krzyśku :) A jestem ciekawy jak odpalacie swoje binie rano to też macie taką sytuację że po odpaleniu puści bąka niebieskiego i widać go z tył za szybą?
Opublikowano

Witam

Tydzień temu przegoniłem bunię trochę ( oczywiście po rozgrzaniu ) i jak na drugi dzień zapalałem to motor równiótko pracował i nie było chmury dymu po odpaleniu.

 

Wiem wtedy przegoniłeś autko z pękniętym tłokiem, ten podczas jazdy się skleił ale teraz się znowu rozkleił.

 

myślę o zmierzeniu kompresji może wiele rzeczy by się wyjaśniło

 

Wiele rzeczy........... co ?

 

Ładnie z twojej strony że odma nowa.

Pewny jesteś że nie masz zapisanych żadnych błędów.......... dotyczących świec żarowych "glow plug"?

Podłącz kompa pod auto gdy pojawią się opisywane objawy. Sprawdź pokazywane temperatury cieczy chłodzącej i powietrza zasysanego. Ponadto skontroluj ciśnienie CR

I daruj sobie sprawdzanie kompresji.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
no nie z tym tłokiem to trochę przegięcie ze strony mechanika, ale pisałem bo już sam nie wiem co może być. No pewnie że masz rację jak by był pęknięty to żadne przygazówy by mu nie pomogły. Na kompie nie wywala mi żadnych błędów jeżeli chodzi o świece i inne sprawy. Sprawdzałem ciśnienie CR, turbiny, przepływki w czasie jazdy wszystko ok. Temperature cieczy chłodzącej i powietrza zasysanego sprawdzę później i zadzwonię do Ciebie na telefon. Pozdrawiam i dziękuję Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.