Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od dłuższego czasu mam problem z porannym odpalaniem.Moje auto to 525d.Najbardziej jest to odczuwalne gdy temperatura otoczenia jest między 5 a 17 stopni.

Auto po odpaleniu chodzi nie równo i dymi na biało.Trwa to ok.5 sekund i potem wszystko ustaje.Podłączyłem po nocy auto pod inpe,wszedłem w funkcje sprawdzania wtrysków,odpaliłem auto i okazało się ze 6 wtrysk pokazuje wartość +6.0 czyli dużo ponad normę a 4 ok +3.reszta ok.Podczas rozgrzewania silnika wartości te zaczęły spadać i po osiągnięciu właściwej temp.pracy nie odbiegały już od reszty.

 

Wymieniłem te wtryski na drugie po regeneracji i jest dokładnie ta sama sytuacja,gdy silnik jest zimny wartości na nich są dużo za wysokie a jak się zagrzeje to jest ok.

 

Co to jest?gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
Trochę dziwne bo biały dym to nie typowy objaw uszkodzonych wtrysków. Może kopcić na czarno, klepać jak stare wieśwageny, telepać silnikiem. Tu problem może być bardziej złożony. Zaczął bym od sprawdzenia świec żarowych, potem układu sterowania wtryskami. Być może problem z wodą w paliwie, lub innym przeciekiem np. z układu smarowania, chłodzenia - konieczna kontrola poziomu wszystkich płynów (z pewnością biały dym to nie objaw nadmiaru niedopalonej ropy).
Opublikowano

Wszystkie płyny regularnie sprawdzam,od dwóch lat jak jeżdżę tym autem nigdy nie ubywało mi płynu chłodniczego,nigdy się nie przegrzał,oleju również nie bierze,turbina jest nowa a wtryski na ciepłym silniku naprawdę dobrze pracują.Problem jest tylko rano gdy odpalam pierwszy raz auto.

Jak jest naprawdę z tymi świecami?przy jakiej temp.one zaczynają grzać?

Opublikowano

Witam ponownie.

 

Dzisiaj podczas porannego odpalania podłączyłem auto pod komputer i pokazały mi się takie wartości:

 

1.Dawka wstępna wtrysku(rate pre-injection) - 1.84mmł (skala 0-20)

2.ciśnienie na listwie cr(rail-pressure) - 327.53mbar (skala 0-3000)

3.ciśnienie pompki wstępnej(pre-supply pressure) - 3.80mbar(skala 0-10)

 

czy te wartości są ok?

 

dodam ze są to wartości zaraz po odpaleniu auta.

 

Proszę pomóżcie bo już nie wiem za co się brać...

Opublikowano
ja bym sprawdził dokładnie układ EGR

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.