Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , mam problem z notorycznie świecącym eml. Używałem szukajki , ale jak zwykle[ Przepraszamy, ale nie możesz teraz użyć wyszukiwarki. Spróbuj ponownie za kilka minut.] .A było to tak, odpaliłem auto i non stop świeci się kontrolka eml, nieważne czy kluczyk jest w stacyjce , czy nie, oczywiście samochód nie chcę jechać, odpinałem wtykę od silniczka ,od komputera, robiłem reset i nic cały czas się pali, gaśnie tylko jak odłączę aku .Powoli tracę cierpliwość i chyba ją podpale;).Silnik to m30 b35
Opublikowano
Wszystkie przewody były sprawdzane,ogólnie auto stało miesiąc i nie było odpalane ,po tym czasie wyszła taka buba.Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego ona świeci jak jest wyciągnięty kluczyk, przecierz kluczyk powinien chyba odciąć napięcie ?
Opublikowano
Jeśli chodzi o napięcie, to dochodzi ono do zegarów nawet jak masz wyjęty kluczyk, np. dzienny limit kilometrów jest zachowywany w ulotnej pamięci. Jeżeli świeci ci się EML po wyjęciu kluczyka, obstawiam na padnięte zegary. Spróbuj zresetować komputer poprzez wypięcie akumulatora na kilkanaście minut, podepnij się potem i zobacz czy na komputerze centralnym pojawi ci się PPPP. Jeżeli tak to komp zresetowany, jak EMP będzie nadal to zegary padnięte, tak uważam. Ale przepustnice nie zaszkodzi pomierzyć również. Chociaż jak z nimi jest coś nie tak, to EML się nie świeci po włączeniu zapłonu. Wszelkie błędy EML są zgłaszane brakiem zapalenia się EML przy starcie, nigdy nie widziałem, żeby było odwrotnie i paliło się ciągle. Zegary w tych autach często padają z wiekem, mój też :) Pozdrawiam
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wielkie dzięki,dziś sprawdzałem całą instalację i lipa,przepustnica czyszczona , otwiera się tylko na jakieś 3mm, chyba pozostaje komp. Z tego co wiem, to z eml powiązany jest tempomat i asc, może tam jest błąd?
Opublikowano
Witam, mam ten sam problem z EML tyko u mnie nie ma elektronicznej przepustnicy gazu , na chwilę pomaga wyjęcie bezpiecznika nr20 .Problem pojawił się po mocnych ulewach ,BM-ka stoi pod chmurką ,nie odpalana przez cały tydzień i chyba przez to pomarańczowe światełko siada mi akumulator :?:
Opublikowano
Nie wyciągnie kontrolki EML, bo to są dwie diody ,do których ciężko się dostać . Może poprzedni właściciel wymieniał licznik i założył nie taki jak trzeba?
Opublikowano
Przez 2 lata było Ok teraz ciągle się pali, wątpię by ktoś zmieniał w niej licznik , wygląda na oryginał .Czy przez 3 dni nie odpalania może paść akumulator przez tą kontrolkę ,tak żre prąd :shock:
Opublikowano
Nie wiem ,czy to przez tę kontrolkę , ale u mnie też pada akumulator. Założyłem baterję z drugiego samochodu i też siada. Może, ten EML świeci się ,przez jakieś zwarcie? Powoli zastanawiam się nad zmianą przepustnicy na zwykłą, może będzie lepiej ? Chociaż z drugiej strony mam ją siedem lat i nigdy nie miałem z nią żadnego problemu
Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej nie ma możliwości, żeby świecił się EML w sposób ciągły, czy to na włączonym silniku lub bez kluczyka. Taki stan to uszkodzenie zegarów, co może objawiać się między innymi poborem zbyt dużego prądu i rozładowywaniem akumulatora. Jeżeli to by była sama dioda świecąca, to średnio jej pobór prądu to 22mA, co dla naładowanego akumulatora 60Ah daje 2727 godzin ciągłego świecenia, to jest 113 dni, nie biorąc pod uwagę upływności akumulatora. Jeżeli akumulator rozładowuje się w przeciągu trzech dni, to obstawiam pobór rzędu 1A, co jest definitywnie uszkodzeniem któregoś elementu elektronicznego w aucie, wasz opis wskazuje na licznik. Jeżeli samochód nie chce jechać, przyjrzałbym się również sterownikowi silnika, chociaż on ma swój własny DME przekaźnik, który powinien się wyłączać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Dzięki ttrol ,piękne wyjaśnienie :cool2: . Może to i wina komputera , dioda pali się kurza mać cały czas .Trzeba będzie do jakiegoś speca podjechać :8)
Opublikowano
ttrol, a powiedz który to jest ten przekaźnik? bo jeden jest od pompy paliwa, a drugi? zawsze myślałem że jest od motronica
Opublikowano
Witam, motronic to jest właśnie DME, czyli komputer od silnika, warto sprawdzić, czy przekaźnik nie jest non stop załączony, a co za tym idzie również DME(motronic).
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, ten przekaźnik jest dobry ,gdyby był uszkodzony to bym miał chyba jakieś problemy z uruchomieniem silnika, a pali od strzału. Mi chodziło o to, czy komputer od eml ma jakiś przekaźnik.
Opublikowano
Witam, mi chodziło o to, czy przekaźnik nie utknął w pozycji zamkniętej, wtedy jest możliwość, że komputer DME pobiera prąd nawet podczas wyłączonego auta. EML w liczniku to prosty układ monitorowania, zatem nie jest on oddzielnie zasilany.
pozdrawiam Bartek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej Ho , EML ugaszony , pomogło odłączenie zegarów na parę minut ,2 śrubki od góry 4 wiązki odpiąć od tyłu i szafa wyłazi przez kierownicę , tylko kierę trzeba regulacją lekko do siebie :cool2:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Sorry że tak późno, ale postanowiłem napisać, co było przyczyną uszkodzonego eml, (może przyda się potomnym) a wiec jak sugerowali inni użytkownicy licznik. Wymieniłem i samochód zaczął znów śmigać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.