Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

jakiś czas temu zakupiłem z Niemiec BMW e90 320d na automacie z końca 2005. Ostatnio wyskoczyła mi na pulpicie ikonka błędu silnika. Po podpięciu okazało się ze jest to błąd przepływomierza oraz ustawienia wałka rozrządu. Po jakimś czasie lampka sama się wygasiła. Czy mogło być to spowodowane zgaszeniem silnika gdy pozycja biegów była na D lub R a nie na P?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaszenie auta na pozycjach innych niz P nie jest wskazane ze względu na smarowanie skrzyni. Nic nie słyszałem ze mogłoby to mieć jakikolwiek wpływ na przepływomierz.
Opublikowano

kurde nie dopisałem. Znowu ostatnio zgasiłem na R.... (mój pierwszy automat...) przejechałem 20km no i odnowa lampka się zapaliła... (nie paliła się przez jakieś 300km). Za pierwszym razem pamiętam że było podobnie...

 

@halfi. dzięki za odp:) mógłbyś mi podać parę praktycznych rad jak się z tą skrzynia obchodzić? czy naprawdę lepiej jeździć na M jeżeli chodzi o ekonomikę jazdy?

Opublikowano
kurde nie dopisałem. Znowu ostatnio zgasiłem na R.... (mój pierwszy automat...) przejechałem 20km no i odnowa lampka się zapaliła... (nie paliła się przez jakieś 300km). Za pierwszym razem pamiętam że było podobnie...

 

@halfi. dzięki za odp:) mógłbyś mi podać parę praktycznych rad jak się z tą skrzynia obchodzić? czy naprawdę lepiej jeździć na M jeżeli chodzi o ekonomikę jazdy?

u mnie nie mozna zgasic auta na "R", moge to zrobic tylko na "P" oraz na "N", na "N" tylko w przypadku gdy kluczyk jest wlozony w szczeline, w tym ukladzie (zgaszenie na "N") nie moge wyciagnac kluczyka, gdy uzywam opcji "bez kluczykowej" to zgasic auto moge tylko na "P"...

ekonomicznie najlepiej wyjdziesz na "D", najbezpieczniej jezdzisz tylko na "M", do kick downu auto nie zredukuje biegu i mozesz uzywac elastycznosci motoru, ponizej kick downu zredukuje tak aby uzyskac najlepsze czasy przyspieszen np. o 3-4 biegi nizej...dodatkowo na "D" zawsze startujesz z "2" i biegi sa zmienianie przy butowaniu o ~500 obr. nizej niz na "M"...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.