Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam otóż taki problem.

Jadę sobie prosto i przy przyspieszaniu lub odpuszczaniu gazu - czyli przy obciążaniu w lewym tylnym kole coś mocno stuka.

Dźwięk jest podobny do walenia młotkiem w metal. Tak jakby jakiś karzeł siedział pod spodem i nawalał w jakąś blachę...

 

Przypomina to przegub ale jest o wiele głośniejsze. Przegub "tyrka" (przynajmniej w innych autkach które miałem) natomiast to "tyrka" z pogłosem - jak w osłone:)

 

Takie metaliczne "brzdęk brzdęk brzdęk" częstotliwość zwiększa się wraz z jazdą i występuje tylko w jednej pozycji koła.

 

Nasila się przy zakrętach bodajże w lewo i dzieje się to tylko jak się mocno nagrzeje hamulce.

 

Jak jest zimny to jedynie skrzypi (takie metaliczne).

 

Jak popatrzyłem pod spodem:

lewa półoś ma luzy poprzeczne i w osi, na sankach nic nie zauważyłem...

Rozebrałem tarczo-bębny - i też nic nie zauważyłem. Jedyne co to okładzina na jednej z szczęk bębna ma wyżłobienie od środka. poluzowałem szczęki tym "słoneczkiem" i dalej to samo...

Dyfer ok, brak luzów...

Zaznaczam dźwięk dochodzi z okolicy koła po nagrzaniu ale może się roznosić.

Na prawdę nie wiem jak tego się zaimać:)

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam:)

Opublikowano

Diagnoza padła na przegub... mam nadzieję...:)

Szybka piłka czy półoś z e46 320d 150 konnej będzie pasować do 136 konnej? na realoem widzę że różnią się jedynie średnicą wałka... Dajcie znać proszę...

Opublikowano

Narazie wymyśliłem coś takiego:

Napchałem smaru do przegubu zewnętrznego i pukanie ustało.

Przy cofaniu i ruszaniu zostało dziwne chrup chrup metaliczne mam nadzieję że to półoś a nie dyfer...

Jak doradziłem komuś "zap... pod auto i diagnozuj" - Ale to dzieje się podczas jazdy przy obciążeniu i ciężko zdiagnozować, więc na 90% przegub, bądź łożysko tarczo bębny wykluczone.

 

Podsumuje objawy dla potomnych:)

-Podczas przyspieszania i hamowania silnikiem - Mocne cykliczne stukanie - przenosi się na osłone stąd ten metaliczny pogłos...

-Na początku działo się to jedynie po nagrzaniu hamulców - ale... później zaczęło od razu.

-Na zakrętach dźwięk wzrasta w lewo maleje w prawo albo odwrotnie (nie pamiętam).

-Dyfer ładnie przymocowany bez luzów jak ruszam kołem wał się ładnie kręci.

-Luz między kołem a wałkiem zwiększony w jednej pozycji koła.

-Osłony całe, po ściągnięciu uzupełniony smar stukanie ustało(zrobiłem jakieś 10 km więc za wcześnie powiedzieć),

ale powstało chrup chrup albo w dyfrze albo przy kole ale to raczej nie jest powiązane...

coś jak tutaj:)

Swoją drogą fajny dresik ma ten Pan:P

 

Usterka powstała podczas jazdy bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów.

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.