Skocz do zawartości

Automatyczna skrzynia poraz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Musze opisac mój problem. Wskakuje mi co jakis tryb awaryjny skrzyni biegów.

Wymieniłem olej i filtr, dodatkowo podczas wymiany servisańci stwierdzili ze skrzynia wygląda idealnie.

Jak rozłącze na chwile akku, błąd znika i moge jeździc ...różnie...raz 2 dni..raz dzień...a czasem właczy sie 2 azy za dnia...dzieje sie tak zazwyczaj po przerwie w jeździe...tzn. jak gasze auto jest ok. wracam na kolejna jazde przekręcam kluczyk i juz bład na MIDzie jest...

Po przejsciu w tryb awaryjny skrzynia chodzi ale szarpie przy zmianie biegów...jak jade bez tryby awaryjnego chodzi idealnie.

 

Chłopaki podłaczyli pod kompa i nie mozna odczytac błedów ze sterownika skrzyni...z silnika można i pojawia sie błąd CAN BUS z opisem brak odpowiedzi czy informacji) se sterownika skrzyni (EGS)...natomiast sam sterownik jest rozpoznany..mozna testowac połozenie lewarka biegów ... itp...

Mam wrazenie ze cos po stronie silnika wywala bład skrzyni...myśle ze tez moze byc bład po stronie sterownika...jednak skrzynia chodzi ładnie do czasu wywalenia tego błedu...

macie jakies pomysły co z tym moze byc?

Jutro jade do warsztatu i chłopaki maja szukac ...ale boje sie ze to bedzie troche po omacku...bo jak nie mozna odczytac błędów ze skrzyni to czego beda szukac?...

Bede wdzięczny za pomoc....

 

Przepraszam, mea culpa...BMW e39 530D po lifcie (wiec nie wiem czy nie powinno byc 530DA)..193KM automat...

Edytowane przez szeff
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
yyy... moze uchylisz rabka tajemnicy i napiszesz na przyklad... co to za skrzynia i w jakim samochodzie :?: :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo czesto bywa tak, ze ASB nie dostaje odpowiedniego napiecia i zaczyna wariowac. U mnie raz sie stalo podobnie. Podlacz inny, sprawny aku i zobacz jak z nia bedzie - to w wiekszosci tego typu przypadkow pomagalo tu na forum. Jest to rozwiazanie nieinwazyjne i najtansze narazie.

Generalnie jesli komputer nie moze sie z nia dogadac to moze byc cos z elektronika - miejmy nadzieje, ze tylko napiecie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ze strony silnika odpowiedzialna jest prezpustnica (czujnik położenia prezpustnicy) a ze strony przyrządów czujnik prędkości. W przypadku E39 lewy tylny czujnik ABS.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Ale abs działa...asc też, byłem w piatek u "eletronicznego czarodzieja" i mówi ze wie co to jest. Twierdzi ze robił uz takie przypadki i to zrobi...zobaczymy.

U mnie nie mozna połaczyc sie z większością modułów...jedynie z silnikiem sie da...gośc powiedział ze jest problem z czyms odpwiedzialnym za sama komunikacje... nie wiem czy bede mógł mu towarzyszyć przy robocie...jak tak to zdam relacje co on tam zrobi...

Zobaczymy...byle pomogło, bo szkoda skrzyni...

Opublikowano

Najlepiej by było, jakbyś był przy naprawie - takich magików jest w kraju tysiące... Może być pierdoła, a skasuje Cię jak za remont skrzyni.

Ja swoją tylko raz oddałem do warsztatu mi nieznanego i pojechałem - fakt, że gość dobrze zrobił furkę, zmienił pompę podprogową i główną CR - ale ponieważ mnie nie było to nie wiem, czy nie naciągnął mnie na wymianę główne pompy - mogła być tylko podprogowa - auto zgasło podczas jazdy i nie odpaliło. Zapłaciłem gościowi 1750 zł za zmianę tych dwóch pomp i robociznę. Na główną dostałem gwarancję - pompa NOWA boschowska - za 1200 zł, podprogowa to używka Pierburga - za 200 zł. Gość jest w sumie jednym z lepszych macherów od beemek w Gliwicach i ogólnie na rejon gliwicki.

Opublikowano

Wiem, jestem mechanikiem (juz tylko praktukującym - ale nadal :8) ... wiekszośc rzeczy robie sam w aucie...diagnozuje równiez, ale niestety nie moge tego auta zdiagnozować bo właśnie z tym cos nie tak...nawet warsztaty nie mogą sie podłączyć...wiec chciałbym aby gość to odblokował ( przy okazji pewnie naprawi )...

Tak jak mówisz, ja tez zawsze staram sie byc przy aucie i tym razem też bede chciał byc...chce wziąść urlop..ale zobaczymy czy sie uda. Jestem ustawiony na środe. Wiec po środzie może bede mógł cos napisac. Bardzo jestem ciekawy co to jest bo taki troche nietypowy przypadek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dluuugo szukalem speca do mojej ASB. W Baranowie pod Poznaniem znalazlem kolesia, ktory mnie przywital i przekonal. Po oposaniu problemu postawil diagnoze w taki sposob, ze pokazal mi 3 inne skrzynie biegow, identyczne jak moja, juz rozebrane i zaczal mi opowiadac co jest na ich przykladzie. Zapytalem sie skad ma akurat te skrzynie co ja mam - powiedzial, ze w ZF'ach wlasnie sie specjalizuje i 5hp24 lubi najbardziej. Zapytalem sie, czy moglbym mu towarzyszyc przy naprawie mojego lockup'a - powiedzial jasne, zawsze sie przydam + szybciej czas zleci. :shock:

 

Takiemu zamiast 2000pln mozna 2500pln dac... Mam nadzieje, ze jak w przyszlym miesiacu pojade do niego, moj uslizg na konwerterze zniknie i skrzynia bedzie jak nowa.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Acha , zapomniałem dodac ze aku mam nowiutki i dobrany z katalogu do mojej beci. Faktem jest ze stała wczesniej troche i gosice odpalali ja na jakiejs padace...boje sie ze jakis ster padł...ale zobaczymy...
Opublikowano

Witam. Juz wszystko jasne. Bład był w sterowniku. Zmieniłem na inny i nie ma trybu awaryjnego, przynajmniej na razie. Równiez odczyt błedów jest możliwy i kasowanie. Sprawdziłem nie generuje błedów po połdniowej jeździe.

 

Mam jeszcze pytanko do znawców: zmieniłem sterownik z 1 423 955 sw 64 na nowszy 7 514 365 sw 76. Czy to czyms grozi?

dziwne bo na moim starym sterowniku jest moj vin i wszystkie fabryczne oznaczenia, a w ETkOnline nie wystepuje jako do mojego auta...

 

auto wydaje sie jeździc nomalnie, jedynie wydaje mi sie ze dłuzej trwa przerzucanie biegów ( zauważyłem przy ostrym wciskaniu w podłoge szczegolnie miedz 3 a 4 biegiem. Na oryginalnym sterowniku nie zauważyłem tego, i zywszy mi sie wydawał)..

 

Ma ktospojecie o tym?...

pozdrawiam

Opublikowano
Ja gdy kupiłem swoja becie ;) to tez miałem problem taki jak ty z takim opóźnieniem zmieniała biegi taka zamulona skrzynia była ale wyczytałem na forum chyba nawet w poście kolegi mcmt aby wykasować Flasha skrzyni jeśli mnie pamięć nie myli kluczyk w pozycji nr2 i pedał gazu w kick down i trzymać tak przez 60sek po tym zabiegu całkiem inne auto z ochota już przerzucała biegi wręcz idealnie :) Może tobie to też pomoże ;) :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.