Skocz do zawartości

Dodatkowy wiatrak pzred chłodnicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od dłuższego czasu męczy mnie ten temat. Standardowy wiatrak podłączony przez visko działa dobrze, ale jak wiadomo na wyższych obrotach silnika, w korku trzymanie obrotów na poziomie 3 tys. obr./min. jest nieco bezsensu, dlatego też chciałbym założyć dodatkowy wiatrak pomiędzy chłodnicą klimy a wody. Chciał bym, sam włączać i wyłączać wiatrak. Czy ktoś robił już coś podobnego?. Może posiada ktoś jakie foto, porady ?

Pozdrawiam.

Opublikowano

pomysł super. w korku silnik może się bardziej nagrzewać bo przez chłodnicę nie ma przepływu powietrza. wiatrak zamontowany w samochodzie napędzany tą wiskozą czy jakoś tak powinien wystarczyć ale auto będzie trzymało wysoką temperaturę. dodatkowy elektryczny wiatrak na pewno pomoże.

 

załatw wiatrak od np: poloneza caro plus mocowany jest na 4 śrubkach i jest bardzo wydajny a przede wszystkim tani przy zakupie. najwięcej zabawy bedziesz miał z elektryka. taki wiatrak potrafi pobierać dużo prądu. więc najlepiej by było zrobić tak że działa tylko wtedy kiedy działa silnik a po zgaszeniu silnika sam się wyłącza jak zapomnisz o nim. bo przy uruchomieniu moze być niespodzianka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem jak w 6 cylindrach ale przy 4 nie ma problemu z grzanie. Ale podstawa to dobra chłodnica, pompa, termostat i sprawny płyn, wteyd sprawne visko powinno sobie bez problemu radzić nawet w upalne dni i korkach. jak masz przypchaną chłodnicę to raczej dodatkowy wentylator nic tu nie pomoże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to nie był dodatkowy wentylator tylko wentylator dla klimatyzacji. jak byś miał klimę to wtedy masz wentylator do skraplacza. Podejrzewam że można taki wentylator spokojnie zastosować do chłodnicy. Tylko czy bawić się w montowanie czujników, czy zwykły ręczny włącznik?hmmm

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG61&mospid=47297&btnr=64_0516&hg=64&fg=55

Opublikowano
I tak nie rozwiązuje to problemu przegrzewania się, u mnie visco daje radę bez żadnego problemu mogę stać w korku godzinami i nigdy nie zauważyłem znacznego wzrostu temperatury radził bym poszukać przyczyny czemu się przegrzewa

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano

Witam.

Dzięki za dotychczasowe porady. Silnik mi się kiedyś przegrzał, wymieniłem wtedy chłodnicę od 2,4td wymieniłem pompę wody oraz został zmieniony termostat. Po zmianach viskoza spisuje się bardzodobrze, jednak po prostu po moich doświadczeniach wolę się po prostu zabezpieczyć, tym bardziej, że auto stoi w garażu i jest dopieszczane i mam czas sobie przy nim "podłubać".

Jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ale po co robić rzeźby, rozwiązanie które przewidział producent spisuje się naprawdę rewelacyjnie i nie trzeba się zabezpieczać tylko od czasu do czasu warto zerknąć pod maskę i posprawdzać podzespoły

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano
jak umiesz to ładnie zrobic i masz gdzie oraz jak chcesz sie w ten sposób zabezpieczyć przed przegrzaniem auta to zamontuj wiatrak. jako wzór weź jakieś auto z takim wiatrakiem i skopiuj to do swojego bmw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.