Skocz do zawartości

e34 - zmiana silnika


TiS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety jestem zmuszony zmienić silnik w aucie, trafiłem tutaj ponieważ zauważyłem że ktoś posiada e34 m52b28 i w związku z tym mam kilka pytań,

 

Obecnie posiadam m20b20, silnik niema zachwycających osiągów o czym każdy dobrze wie ;)

 

zastanawiam się nad kilkoma w dobrej cenie:

 

m20b25 - jestem pewny stanu silnika

m54b28 - jestem pewny stanu silnika

m30b35 - niestety brak, więc zostają tylko poszukiwania na własną rękę

 

teraz pytania:

1) co byście polecili

2) jak wyglądają osiągi m52b28 do m50b25 oraz m30b35.

3) jak wygląda spalanie w e34 z silnikiem m52b28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m20b25 i m30b35 by z góry odrzucił z powodu przestarzałej konstrukcji i przez to paliwożernej, szczególnie m30

 

z tym m54b28 to prawdopodobnie chodziło ci o m52b28 bo takiego modelu m54 nie było

co do osiągów to m52b28 powinno miec podobne do m30b35 ew. trochę słabsze (w sumie powinny byc podobne bo m52 ma lżejszy aluminiowy blok a m30 żeliwny), spalanie pewnie trochę wyższe od m50b25

 

 

ciekawą opcją jest możliwość wsadzenia wału korbowego i tłoków z m52b28 do m50b25 uzyskując tym sposobem m50b28 z niezniszczalnym żeliwnym blokiem, sam będę to robił w niedalekiej przyszłości jakieś 210-220KM powinno dać się wycisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m20b25 i m30b35 by z góry odrzucił z powodu przestarzałej konstrukcji i przez to paliwożernej, szczególnie m30

 

Sam posiadam silnik m30. Fakt faktem lubi spalić troszkę większą ilość paliwa, ale czy jest przestarzałej konstrukcji :diabel_smiech: Wszyscy ci którzy bardzo dobrze znają się na samochodach BMW powiedzą, że silniki m30 są najtrwalsze i najciężej jest je zakatować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście chodziło mi o silnik m52, niżej napisałem poprawnie:)

 

Co do osiągów to zastanawia mnie praktyka...

 

według danych technicznych to:

e39 z silnikiem m52b28 posiada przyspieszenie 7,5s do 100

e34 z silnikiem m30b35 posiada przyspieszenie 7,7s do 100

 

jeśli decydował bym się na m52 to kolektor ssący zaadaptował bym od starszej jednostki m50b25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że m50 daleko od nich nie odbiega

 

no i wytrzymałość nie jest wyznacznikiem przestażałości konstrukcji i też nie

 

 

 

Czyli rozumiem, ze lepiej kupić zarżnięty silnik, ale "NOWSZEJ" konstrukcji ;]

To po co zmieniać silnik. Nie lepiej kupić nowy samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.