Skocz do zawartości

Wymiana ODMY, smarować uszczelki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Właśnie jestem w trakcie wymiany odmy w 530d, w sumie to zakończyłem tą wymianę jednak na koniec miałem wątpliwości i nie złożyłem wszystkiego do kupy.

Mianowicie, zawsze montując uszczelki powlekałem je bądź przepalonym olejem silnikowym bądź wazeliną techniczną. Podczas wymiany uszczelek odmy poprostu je włożyłem (gdyż wcześniej na żadnym forum nikt nic nie pisał o smarowaniu) - i tu pytanie, smarować czy nie?

Stara odma nosi numery roku produkcji auta, także sam wkład - nikt nie wymieniał od początku odmy, i była czarna, chociaż tragedii nie ma.

 

Wyczyściłem sobie także zawór EGR, chociaż mogłem go tak zostawić, wygląda jak nowy. Czy przy okazji zdjętego kolektora ssącego robić czyszczenie tego zaworu "blisko miarki poziomu oleju", zdaje się AGR (poprawcie mnie jeśli się mylę)? Widzę że dostęp jest dosyć utrudniony a nie chcę zanadto ryzykować.

 

Auto ma udokumentowany przebieg 176 tys.

Opublikowano

Jak masz ściągnięty kolektor dolotowy, to warto wyjąć i wyczyścić czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze (na jago końcu od strony szyby).

Ja odmę poskładałem na sucho i nic się nie dzieje.

Opublikowano

Ok. Sam sobie odpowiem :)

Przeglądam ponownie fora i natrafiłem na wypowiedzi że jednak smarują ludzie te gumki. No to jutro rozbiore odme i przesmaruje ;-)

 

Bardzo dziękuję za podpowiedź z tym czujnikiem! Przeczyściłem cały dolot a do głowy mi nie przyszło wykręcać tego czujnika. Czy są jakieś specjalne warunki czyszczenia go czy można go potraktować zanurzeniem w benzynie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.