Skocz do zawartości

318i Brak wskazań prędkości, przebiegu i ekonomizera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

Na pewno z takim problemem spotykaliście się już wielokrotnie jednak czytając wszystkie porady jestem bezradny.

W mojej e36 1.8 z 1993 roku licznik nie wskazuje w ogóle prędkości, na wyświetlaczu przebieg stoi w miejscu, ekonomizer po odpaleniu leci na koniec skali i tak jest cały czas.

Wymieniłem licznik, sprawa nadal pozostaje ta sama, sprawdzałem czujnik w moście, obrotomierz działa więc raczej nie jest to kwestia czujnika.

Problem pojawił się nagle, poprzedni licznik, gdy zaczęły się upały zaczął wariować. Wszystko gasło, podświetlanie działało a po jakimś czasie znów wskazówki wracały do normy. Była to wina licznika bo po sprawdzeniu go w innym aucie objawy były takie same.

Wracając do problemu, nie mam już pojęcia jak mam naprawić tą usterkę. Dlatego byłbym wdzięczny za wasze rady w tej kwestii.

Zaznaczam, że dopiero od miesiąca jestem posiadaczem tego autka i nie bardzo jeszcze orientuję się w jego instalacji i innych kwestiach.

 

________

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z regulaminem i formatem tytułowania wątków dla działu E36 albo następnym razem dostaniesz ostrzeżenie, a Twój temat zamknę. mattiss

Opublikowano
Test zegarów działa prawidłowo, odłączenie klemy nawet na godzinę nie przynosi rezultatu. Założyłem temat ponieważ nie mam już głowy co z tym zrobić, a w mojej okolicy nie znalazłem nikogo kto mógłby mi pomóc z tym cackiem:(
Opublikowano

"Obrotomierz działa, więc to nie czujnik w moście" - jesteś pewien?! A może kabel jest gdzieś po drodze przetarty i łapie masę??

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Tak jak mówiłem nie jestem jeszcze tak dobrze obeznany w temacie, dlatego zwróciłem się do was. jak mogę sprawdzić ten czujnik? jest na to jakiś sposób czy muszę rozbierać tapicerkę i sprawdzać wizualnie każdy centymetr przewodu po kolei?

Przepraszam za błąd w temacie.

Opublikowano
najlepiej by było jakbyś znalazł diagram i się dowidział który kabel jest od licznika.Schematy są na forum bo sam je dawałem.Później tylko sprawdzasz czy prąd leci.Jak tak to masz napewno błąd 214 i czujnik do wymiany.Ale sprawdź za wczasi wtyczke od czujnika na moście....może się poluzowała,albo zabrudziła od cieknącego oleju z dyferencjału :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
może ktoś podesłać ten diagram bo szukam i nie mogę znaleźć. czyściłem dziś wtyczkę i sprawdzałem czy przewody nie są gdzieś przetarte jednak nie trafiłem na nic niepokojącego. może ktoś z was podrzucić jak jeszcze można sprawdzić co jest tego przyczyną? Czy ten czujnik w dyferencjale również odpowiada za prędkościomierz i ekonomizer czy tylko za obrotomierz?
Opublikowano
Jeśli masz padnięty czujnik w dyfrze to nie będzie ci działać ekonomizer przebieg i prędkościomierz. Oryginał kosztuje 83 zł więc nie są to kosmiczne pieniądze. Najlepiej sprawdź autko na kompie bo jak jest padnięty ten czujnik to na 100% pokaże błąd.
BMW forever!!!
Opublikowano
Może sprawdź wtyki przy liczniku czy są dobre, niezaśniedziałe. Najlepiej wypiąć wtyczki z licznika, spryskać je płynem superkontakt i wpiąć spowrotem. jeśli to nie pomoże to patrz posty wyżej.
Opublikowano
Temat do zamknięcia:) problem tkwił w czujniku. Wymiana rozwiązała sprawę. Koszt operacji: 10zł dziękuję za rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.