Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pierwsze trzy biegi idą przez miecz i klucze na MOSach. Czwarty to bezpośrednie dostarczenie zasilania na wentylator. Polecam przeanalizować schematy z manuala Bentleya, zmierzyć pobór prądu miernikiem. Możliwe, że sam przełącznik robi zwarcie.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

otóż sprawa wygląda następująco jak prędkość dmuchawy ustawię od razu na 4 bieg to chodzi normalnie, natomiast jeżeli wcześniej chodziła kilka minut na innym biegu to po włączeniu na 4 bieg od razu przepala się jej bezpiecznik. Czym to może być spowodowane?

A czy może to być spowodowane usterką w oporniku?

e36 318i kombi 1999r
Opublikowano
Witam, najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik dmuchawy na tranzystorach MOS, jak to mówią jeż. W momencie przełączania, który tranzystor przewodzi do masy i przeciąża bezpiecznik. Proste w przelutowaniu, nie kosztuje nic, ale dostać się do jeża to dużo zabawy. W tych autach nie ma opornika, tylko układ PWM kluczujący mostek H(to tak dla elektroników).
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
czyli co wymienić/jak naprawić i jak się do tego dostać? chyba mam opornik-jak go wyjmuję to dmuchawa działa tylko na 4"biegu" ( w nogach kierowcy po prawej stronie dokładnie mam coś takiego http://motoallegro.pl/item1153345071_bmw_e34_jez.html ) Dziś po wyjęciu i ponownym włożeniu właśnie tego opornika/jeża oraz odłączenia elektrozaworu wody i podłączeniu go z powrotem nadmuch działa-ciekawe zresztą jak długo:). Właśnie czy to może także powodować uszkodzony elektrozawór - dość często słychać z niego stukanie
e36 318i kombi 1999r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.