Skocz do zawartości

323i coupe - ocierające opony z tyłu


steedy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ponieważ mam założone z tyłu felgi 17 cali i przy dużym obciążeniu i niewielkich nierównościach opony ocierają mi o nadkola przy obecnych sprężynach. Próbowałem podnieść samochód u mechanika poprzez dodanie jakichś gum na sprężyny, ale chyba mój mechanik coś źle zrobił, bo samochód jeszcze bardziej się zapadł.

Zdjąłem te gumy i chcę kupić zawieszenie gwintowane, jednak nie mam pewności czy nawet przy zerowym obniżeniu, to zawieszenie nie będzie za niskie (normalnie przy tym aucie są felgi 15). Czy ktoś miał podobną sytuację albo wie jak sprawdzić przed kupnem czy zawieszenie gwintowane nawet przy zerowym obniżeniu nie będzie za niskie do tych felg 17 calowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego.Masz fele mapewno dla 3 serii??? Jak dla mnie masz z 5tej i ET za duże. Nic nie da utwardzanie,jedynie poszerzanie nadkoli....a to się nie opłaca :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

green71

Wszystkiego pewnie nie wiem, ale coś tam wiem.

235/45 opona. 17 cali jak już wspomniałem. Felga jest dosyć szeroka, ponieważ nawet przy tej oponie widać, że można by dać oponę jeszcze szerszą. Nie wiem jakie ET, mogę tylko powiedzieć, że felgi wystają w ten sposób, że są na wysokości karoserii praktycznie jak z góry spojrzeć, nie wiem jak to wygląda na piastach.

 

DjAquaz

Ja nie mówiłem, że to felgi do tego modelu, kupiłem już z takimi. Nie da się uniknąć poszerzania nadkoli na pewno ? Chciałbym to zrobić za pomocą zmiany zawieszenia z tyłu, nie musi być duża szpara między nadkolem a oponą, nawet 2 palce wystarczą żeby dało się włożyć, bo w tej chwili nawet 1 palca nie wcisnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna opcja to jeśli chcesz zyskac ok 1cm to możesz zagiąć ranty nadkoli. i bardzo utwardzić ale wiadomo jakie będzie prowadzenie po nierównościach. Po opisie teraz jestem pewien że masz z e39 bo mówsz że masz 235 i widać że większa wejdzie.Inną alternatywą jest wsadzenie profilu 40 i oponki 225może i 215 co da ci ala German Style. Napewno się opona schowa ale to teoria .Z mojej strony polecam opony Michelin pilot.Sam mam takie i ładnie siedzą nie pionowo a po skosie..Zrób zdjęcia jak to wygląda teraz na aucie to coś poradzimy :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobię jutro rano zdjęcia i wrzucę. Mam nadzieję, że jednak da się dobrać jakieś sprężyny i amory inne, które sprawią że tył będzie wyżej, a jeżeli nie to wtedy będę kombinował z innymi modyfikacjami. Jak miałem mniej niż 235 (215 chyba) to koło śmiesznie wyglądało, im dalej od felgi tym opona była coraz węższa, poza tym wydaje mi się że bardziej się ścierała, choć może to tylko mój wymysł :)

Z drugiej strony wtedy też ocierało, choć mniej niż teraz. Nie wiem czy nie jest coś nie tak ze sprężynami, może być tak że nie są przystosowane do takich felg ? Jak samochód stanie bokiem na nierównej drodze, to koło po jednej stronie osi z tyłu całe się chowa, a z drugiej strony się podnosi, mogę włożyć 2 palce. Może być tak że te sprężyny oprócz tego że jest za nisko, to są za miękkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień koła na właściwe, lub przeklepanie nadkola. Wsadzanie gum w sprężyny to według mnie nie jest rozwiązanie. Tutaj masz link do tematu dotyczącego poszerzania nadkoli. Jest do tego specjalny przyrząd, w linku zdjęcie. Można przeprofilować tym sposobem nadkola bez uszkodzenia lakieru. http://bmw5er.pl/printview.php?t=15376&start=15&sid=206ea7aec3be604da9575266e09a079f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ...nie da rady Usuchaj się w tym i spróbuj wsadzić mniejszy profil 40 z oponami max 225 michelin pilot wiem jak profil wygląda i to może ci pomóc.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, nie mówię, że wiem lepiej, ale wolę o wszystkie sposoby popytać. Będę spokojny jak powiesz mi skąd wiesz że się nie da innych sprężyn dać, przecież te które mam w tej chwili mogą być niedopasowane do tak wysokich felg, są takie od momentu gdy kupiłem to auto, więc teoretycznie ktoś mógł wrzucić byle co, mogło tak być :) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, nie mówię, że wiem lepiej, ale wolę o wszystkie sposoby popytać. Będę spokojny jak powiesz mi skąd wiesz że się nie da innych sprężyn dać, przecież te które mam w tej chwili mogą być niedopasowane do tak wysokich felg, są takie od momentu gdy kupiłem to auto, więc teoretycznie ktoś mógł wrzucić byle co, mogło tak być :) ?

To jak głęboko w nadkole chowa się koło ustala odbojnik, a nie sprężyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.