Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki problem mam : auto było na myjni i stało na xenonach przez na pewno kilka minut i potem po kilkuset metrach jazdy co następuje:

-ABS/ASC didody zapalają się

-nie działa prędkościomierz i ekonomizer

-skrzynia w tryb awaryjny i komunikat "getribenotprogramm" czyli można by powiedzieć ze padł lewy czujnik ABS albo sterownik. Auto odstawilem do garażu umowilem sie na serwis, rano odpalam wszystko super,w BMW na kompie żadnych błędów z ABS i z ASB tylko kilka błędów wyszło typowych dla spadku napięcia.

Mechanik wytłumaczyl to tak że ABS potrzebuje 12V żeby ruszył, jak nie ma tyle to nie staruje i nie działa, nie daje info o predkości obrotowe kół i ASB wlacza tryb awaryjny dla mnie ma to sens.

Przejechalem moze z 15km i to samo, wrócielm na komp i system nie może połączyć się z modułem ABS, facet przeciścił styki w tej wtyczce przy sterowniku i polaczenie sie nawiązało, błedy wyszły te same co poprzednio i wszystko zadziałało, znowu po 15 km zamknalem szyberdach patrze na zegary i to samo, wyjalem wtyczke popsikałem contact sprajem i "Check control OK".

Zrobiłem trase ok 400 km bez problemu, wróciłem i teraz na parkingu staje i ku..wa to samo, zgasiłem silnik , uruchomilem i "Check control OK".

 

Nic z tego nie rozumie, gdyby był problem z którymś z elementów ABS to by wyszło na kompie, gdyby był słaby aku to sie powinien naładować prze te 400 km.

 

Może macie jakieś sugestie?

Opublikowano

"ASB jest sterowane linią CAN, a ta wymaga minimum 12V, by nie powodować zakłóceń w pracy. Mnie kilka razy w czasie jazdy przełączało ASB w tryb serwisowy i była to wina padającego alternatora. Nie ładował jak należy, pomimo iż kontrolka się nie zapalała. Pewnego dnia alternator zdechł, już z informacją na liczniku o braku ładowania, po czym momentalnie wywaliło błąd ASB i tryb serwisowy."

 

Cytat z innego wątku dotyczącego problemu ze skrzynią, może to ten alternator pada?

Opublikowano

mam podobny problem co autor wątku, z tym że kupiłem auto z niesprawnym abs(niedziała licznik i ekonomizer) i nie wiem jak to sie zaczęło.

czujniki sprawdzane i są sprawne.

gdy odpalam auto po dłuższym postoju to abs sie świeci i licznik nie działa, ale wystarczy że rozgrzeje silnik, zgasze i przy odpalaniu kontrolki gasną i wszystko działa jak należy. moge tak jeździć potem cały dzień i wszystko działa nawet gdy gasze i odpalam ponownie.

dopiero gdy auto postoi kilka godzin aż powiedzmy ostygnie silnik to od nowa ten sam problem.

na oko wina akumulatora ale:

-wyjąłem aku na noc i ładowałem prostownikiem i po podpięciu dalej to samo.

-podpinałem na chwile nowy akumulator 80ah i znów kontrolki nie gasły :mad2:

pozostaje sterownik abs ale jak to możliwe że z początku nie chce działać a gdy silnik sie rozgrzeje ( nie wiem czy rozgrzanie silnika ma cos do tego ale taka jest prawidłowość) to wtedy wszystko działa git.

 

uszkodzony sterownik abs może się tak zachowywać?

Opublikowano

Znalazłem opis identycznej sytuacji w tym samym co mój modelu:

 

Stanąłem na światłach i zdziwiłem się, za jednym razem pojawiły się takie błędy:

-ASC

-ABS

-Trans. Failsafe Prog skrzynia przeszła w tryb awaryjny - po włączeniu silnika znika podświetlenie biegów pokazuje tylko standardowe P R N D ale nie wskazując na jakikolwiek bieg

-Nie pokazuje prędkości jazdy

-Ekonomizer nie działa

Wskaźnik paliwa dziwnie działa .........

Po prostu masakra czegoś takiego nie maiłem nigdy wiadomo zawsze ten pierwszy raz .....

Nadmienie że mam BMW E39 2000/09 530i Automat skrzynia 6 biegów i manualna sekwencja 5 biegów

 

i rozwiązanie problemu:

 

"Uszkodzona była elektronika pompy ABS. Koleś z allegro podjął się naprawy jednak nie udało mu się naprawić całości sterownika ponieważ miałem nie typowe uszkodznie w rezultacie przez pewnien czas jeżdziłem bez ASC ale miało to dobre strony Podszlifowałem jazde autem bez pomocy komputera. Jak się dowiedziłem prosty sposób na sprawdzenie w przypadku uszkodzonego sterownika i automatycznej skrzyni biegów. Aby normalnie prowadzić auto z (na automacie) poprostu odpiąć wtyczke od sterownika w tedy przynajmniej auto będzie normalnie jechać bo inaczej tylko tryb awaryjny! A elektronike trzeba naprawić. Jeżeli już kupuje się nową lub z innego auta to i tak trzeba ją podłączyć do komputera i dopasować do odpowieniego modelu silnika bez znaczenia że nr części będzie taki sam!"

 

wiec chyba sterownik, wymieniam w czwartek zobaczymy ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.