Skocz do zawartości

E36 316i - SKRECAJAC SLUCHAC METALICZNY DZWIEK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JESZCZE RAZ WITAM WSZYSTKIM I PROSZE O POMOC. MOJ DRUGI PROBLEM Z MOJA BETI POLEGA NA TYM ZE GDY TYLKO JA ODPALAM I SILNIK ZACZYNA CHODZIC SLYCHAC DZIWNY DZWIEK JAKIS TAKI METALICZNY. NAJBZRDZIEJ JEDNAK JEST ON SLYSZLNY PODCZAS KRECENIA KOLAMI W MIEJSCU, ALE JADAC POWOLI I SKRECAJAC TEZ JEST DOSC WYRAZNIE SLYSZLANY. NIE WIEM CO MOZE BYC PRZYCZYNA TAKIEGO TARCIA. ZANIM POJADE DO WARSZTATU I MECHANIK STWIERDZI USTERKE, ZOBACZY BLOND LASKE TO MI WYMIENI POLOWE SAMOCHODU, A ZE SIE NIE ZNAM NA TYM CHCIALABYM NAJPIERW SKONSULTOWAC TEN TEMAT NA FORUM. PROSZE POMOZCIE
Opublikowano

Mechanik Ci nie wymieni połowy auta, on Ci powie że wymienił, każe zapłacić a nic nie wymieni :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Hmm może kończące się łożysko pompy wspomagania, większy opór stawia pompa właśnie przy skręcaniu i przez to głośniejszy dźwięk.

 

P. S. pisz małymi literkami, lepiej się czyta :)

Opublikowano
Ten dźwięk jest pojedyńczy, czy występuje cyklicznie cały czas? Jeżeli jest pojedyńczy to może być zatarte łożysko górnego mocowania amortyzatora. W efekcie podczas skręcania następuje naprężenie sprężyny, a potem jest przesunięcie objawiające się metalicznym stuknięciem. Może występować jedynie przy zapalonym silniku ze względu na to, że przy zgaszonym koła skręcają za wolno. Jeżeli jednak dźwięk jest cykliczny i występuje cały czas podczas pracy silnika, a podczas skręcania kierownicą się nasila, to przyczyna leży prawdopodobnie po stronie pompy wspomagania kierownicy. W takim przypadku należy w pierwszej kolejności sprawdzić poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. W drugiej kolejności należy na próbę zdjąć pasek klinowy napędzający pompę i sprawdzić czy dźwięk ucichnie. Ale bez wyjazdu do warsztatu raczej się nie obejdzie. Przez internet nieraz ciężko podać jednoznaczną diagnozę. Proponuję odwiedzić kilka warsztatów i poprosić o diagnozę. To nie kosztuje, a potem możesz wrócić do tego który Twoim zdaniem wydaje się najodpowiedniejszy.
Opublikowano
na bank masz 2 opcje. Stary przeżuty olej wspomagania(jak go zlejesz będzie czarny i zbyt gesty) lub kończąca się pompa wspomagania. Jeżeli to pierwsze proponuje ci zalać olej ATF czerwony oczywiście zlewając pierw stary, i przepłukać przewieść się lub skręcając ciągle przez ok 5 min kołami na maxa. Zlać i wlać nowy ...będzie czysty jak należy.jeżeli nie ustanie ten dźwięk oznacza to kończącą się pompę którą należy wymienić. Założę się że jak rano zapalasz autko to najbardziej słychać jak ruszasz na 1ce i 2ce :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.