Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
raz pali a raz nie szybciej odpali jak jest zimna niż jak jest ciepła i czy zawór nagrzewnicy może miec coś z tym wspólnego? :)
Opublikowano

Witam. Też miałem problemy z zapalaniem.

Jak się okazało walnięty był reduktor ciśnienia paliwa.

Napisz jaki masz motor i jakie są dokładnie objawy.

Przyczyn może być wiele i niekonicznie poważnych.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

I znowu problem z M40, ale spróbuję.

 

Tak jak kolega maciej napisał problemów może być wiele.

Jednak na jedno zwróć uwagę,

- wszystkie wymienione i niewymienione części wpływałyby nie tylko "na cięzkie odpalanie silnika na ciepłym, ale również na jego pracę - co zauważyłbyś i opisał. Takich informacji jednak nie podałeś, więc wniosek nasuwa sie taki, iż problem nie tkwi w elektryce lub w sterowaniu silnikiem.

Co jednak jest tego powodem ?

1. Ciepły silnik wyróżnia się tym od zimnego, że potrzebuje innej dawki paliwa tzn. mniejszej. do rozruchu. Lecz ten wątek pomijam, gdyż potrzebuje więcej informacji których nie podałeś w swym opisie, a być może ich nie ma.

2. Ciepły silnik wyróżnia się tym od zimnego, że na trzaskającej hydraulice zaworowej, rozgrzany olej uniesprawnia bardziej popychacze w wyniku czego moment otwarcia zaworów jest tak krótki, że nie może się wytworzyć odpowiedni stopień sprężania.

W związku z czym brak odpowiedniej kompresji jest też powodem pogorszenia w paleniu na ciepłym. Co niestety w M40 się zdarza.

Jednak potrzeba więcej danych, by móc do tego się odnosić.

 

Chyba że faktycznie hydraulika zaworowa głośno pracuje, a silnik z ledwością wykręca się na 5 tys. obrotów.

Opublikowano
dobra dobra teoretycy sprzed kompa. Walniety przekaznik pompy paliwa lubi platac takie figle tzn nie pali na goracym silniku, sprawdz tez( odkrecajac korek od wlewu paliwa) czy czasami wezyk odpowietrzajacy bak nie jest zapchany- bo to zdarza sie w e36, jak bedziesz odkrecal wlew paliwa uslyszysz psyk glosny. Sprawdz tez pompe paliwa, ale to po przekazniku.
Opublikowano
dobra dobra teoretycy sprzed kompa.

 

wyczuwam tu problemy z przerostem ego ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Bad_Boy napisał:

dobra dobra teoretycy sprzed kompa.

 

a w podpisie ma:

 

Internet is my World

:norty:

 

Pozatym jaki wpływ na przekaźnik ma temperatura ??

 

A i w te zatykające wężyki jakoś też nie chce mi się wierzyć

:norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
to nie wierz. Wezyk odpowietrzajacy bak bardzo czesto sie zapycha- jakosc paliwa i wyjezdzanie o do konca jak i ciagle jezdzenie na rezerwie. A przekaznik jak jest walniety to auto ma problemy z zapaleniem na cieplym silniku, Przerabialem to w 525i. Jak rano odpalasz auto to zapala od razu, tak ? Problemy sa pozniej ?
Opublikowano
to nie wierz. Wezyk odpowietrzajacy bak bardzo czesto sie zapycha- jakosc paliwa i wyjezdzanie o do konca jak i ciagle jezdzenie na rezerwie. A przekaznik jak jest walniety to auto ma problemy z zapaleniem na cieplym silniku, Przerabialem to w 525i. Jak rano odpalasz auto to zapala od razu, tak ? Problemy sa pozniej ?

 

Czegos nie rozumiem. W ukladzie odpowietrzenia paliwa moga znalezc

sie co najwyzej jego OPARY a nie jakakolwiek ciecz czy cialo stale!

 

Chyba, ze w E36 jest jakies novum na skale swiatowa w tym ukladzie.

Uklad odpowietrzenia owszem moze odmowic wspolpracy ale zazwyczaj

bedzie to defekt w obrebie filtra z weglem aktywnym ewentualnie

elektrozaworu ktory po prostu nie bedzie sie otwierac.

 

W pewnych szczegolnych i raczej ekstremalnych sytuacjach moze to

powodowac narastanie w zbiorniku podcisnienia ktore niejako dziala

"wbrew" cisnieniu ktore probuje wytworzyc pompa paliwowa.

 

 

Z przekaznikiem pompy rowniez nie lapie zaleznosci. Przekaznik

zasila pompe paliwowa. Przekaznik pada - pompa nie jest zasilana,

ergo silnik nie moze pracowac. Gdzie tu temperaturowa czy czasowa zaleznosc?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Dobrze ujęta całość. :cool2:

 

...bo mnie drazni jak kto pisze a kompletnie nie wie o czym;)

 

Nie to zebym mial monopol na wiedze bo sie caly czas czegos

nowego ucze i czasem jesli nie znam czegos z praktyki tylko

wnioskuje na podstawie niepelnych danych, to sie czasem pomyle.

Ale bez przesady;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
To ze czegos nie rozumiesz nie znaczy ze tak nie jest. A walniety przekaznik pompy paliwa wlasnie takie ma objawy- trudnosci w odpaleniu na cieplym silniku. Zobaczymy co to bylo- czas pokaze kto mial racje. Ja udzielilem konkretnych rad- sprawdz czy bak sie nie zapowietrza , a pozniej stawiam na w/wymieniony przekaznik albo sama pompe paliwa. A Wy gdybajcie dalej...
Opublikowano

Nie konkurujcie ze sobą w tym, kto ma rację, bo to osobie z problemem nie pomoże. Już widzę jak gość jedzie do warsztatu, a tam mechanicy sprzeczają się ze sobą kto ma rację :jawdrop:- co taki klient sobie pomyśli?

Zostało wymienione kilka prawdopodobnych przyczyn tej usterki i wystarczy.

Czytam wypowiedzi psychopa i przyznam szczerze, iż czasem próbuje wyczytać jakieś zdanie na którym mógłbym go przyłapać :D. Lecz niestety kolega ma ogromną wiedzę teoretyczną jak i praktyczną i podobnie jak ja, a zaznaczam że jestem elektromechanikiem tylko tej marki, próbuje dojść do przyczyny na podstawie jednego określenia. Nie jest to łatwe, choć czasem usterki się powtarzają i objawy ich są takie same - lecz nie jest to regułą.

Żaden silnik nie jest równy drugiemu silnikowi w swoim typie. Zużycie każdego silnika jest inne i usterki objawiają sie podobnie i różnie.

I zawsze przy diagnozowaniu nie stojąc obok auta z usterką należy brać pod uwagę, częstotliwość występowania danej usterki w danym silniku, znać wady i zalety danego typu silnika, i umieć wytłumaczyć sobie w jaki sposób dana przyczyna wpływa tak, a nie w inny sposób na usterkę.

Jak zauważyłeś piszę tylko o silniku, gdyż nie potrafię sobie wytłumaczyć, dlaczego powodem ciężkiego palenia jest przekaźnik lub wystąpienie zjawiska podciśnienia w baku - nie twierdzę, że coś takiego się nie zdarzało, ale przeważnie objawiało się to również : brakiem mocy, przerwami w pracy silnika lub jego spowalnianiu, czasami ciężkim rozruchem na zimnym, syknięciu powietrza przy odkręceniu korka wlewu,itp. Wydaje mi się, iż takie usterki są mocno odczuwalne podczas eksploatacji auta i zostałyby zauważone i w jakiś sposób opisane przez użytkownika w swojej wypowiedzi. Tak niestety nie jest i możemy jedynie wnioskować, co wpływałoby bezpośrednio na usterke nie objawiajac się niczym innym.

Napisałem w którejś wypowiedzi, że silnik niedostaje odpowiedniej dawki paliwa - klient nazywa to ciężkim paleniem na ciepłym, a mechanik tłumaczy to na swój język - niewłaściwa dawka rozruchowa paliwa.

Na to może wpływać wiele rzeczy: niewłaściwe ciśnienie paliwa, uszkodzony któryś czujnik potrzebny do określenia składu mieszanki, nieszczelność układu powietrza, itd. Ale te usterki objawiałyby sie też w innej sytuacji, a takie w opisie niewystępują. W związku z czym należy zastanowić się, w czym jest róznica pomiędzy zimnym i ciepłym silnikem. A to wyjaśniłem w swojej wcześniejszej wypowiedzi.

Częstym zjawiskiem jest padanie popychaczy w M40 i często klienci czyli posiadacze auta z tym silnikiem, nie zdawają sobie nawet z tego sprawy. Wydaje im się bowiem, że taka jest praca silnika, a czasem bywa tak, że wiedzą o tym, ale nie widzą bezpośredniego wpływu na: ciężki rozruch, brak mocy lub nie wykręcanie się silnika do wysokich obrotów. Nie ma się co dziwić - w końcu są to tylko użytkownicy i nie muszą się znać na tym: co, po co, dlaczego.

:duh: Uuuhh.

Opublikowano

Konkluzja jest taka, ze z radami trzeba uwazac - bo mimo najlepszych

checi czesto maja one charakter wrozenia z fusow i to niekoniecznie

z powodu czyjejs zlej woli. Wystarczy ze ktos niezbyt dokladnie opisze

objaw albo pominie jakis pozornie nieistotny szczegol - i cala madrosc

idzie do kosza. Nie ma to jak "hands on experience" jak sie zobaczy

cos na zywo.

 

Ale mimo wszystko dobrze ze sa miejsca jak to ze sie czegos dowiedziec.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.