Skocz do zawartości

330xd stuki w zawieszeniu, amorki, wahacze?


celion

Rekomendowane odpowiedzi

witam Panowie,

cos mi tlucze w zawieszeniu z tylu i z przodu, pojechalaam na stacje diagnostyczna no i zaczelo sie...

przod-do wymiany cale wahacze i laczniki stabilizatora koszt masakra :mad2:

kazalem sprawdzic amorki tyl przod i tak jakos dziwnie ze oba z prawiej strony sa trefne,

tzn. przod prawy ma 52% a lewy 77% wymieniane doslownie miesiac temu :duh: jest wrecz niemozliwe zeby cos padlo a sa olejowe wiec jak cos to bylby wyciek

amorki tylne maja 6 lat i odziwo lewy ma 79% a prawy 52%

niedwano wymienilem tuleje z tylu tylko na sankach nie

jest taki odglos jakby byla niedomknieta klapa bagaznika

Moje pytanie czy walniete amorki moga tluc na zakretach i nierownosciach?

Czy w gre wchodzi cos innego...? bo tak na trzepaku wyszlo ze tyl ok wiec od czego te stuki...?

Edytowane przez celion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki tylko ori inne nie pasuja cena za jeden tyl 470zl wahacz 880zl/szt plus tuleja wahacza 206zl/2szt plus sworzen wahacza 345zl/szt lacznik stabilizatora 63zl/szt.

x -em fajnie sie jezdzi ale jak przyjdzie cos do wymiany to :mad2:

ale dalej nie mam pojecia co mi tak stuka z tylu czyzby to amorki robily taki chalas?

w czwartek jade na wymiane to sie okaze co i jak :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spox pytam bo też już zamówiłem , pewnie w następnym tygodniu najwcześniej będą , też wymieniam na ori , są zamienniki ale niewiele tańsze więc stwierdziłem że nie ma sensu się bawić w co innego , podbnie cenowo jak u ciebie :)

 

wymieniam komplet amorków , 2 poduszki pod silnikiem (z jednej mi ciekło ) mam już 185 tys przejechane więc najwyższy czas to zrobić :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia skąd na stacjach diagnostycznycznych biorą się te bzdurne procenty.W golfie też niedawno wymieniałem amortyzatory na bilsteina i również pokazało mi 52% sprawności.Nie wiem czy ten sprzęt co mają nadaje się na złom czy co.W e46 niedawno miałem również stuki z przodu ,lewa strona.Dodatkowo przy skręcaniu były jakieś dziwne trzaski. .Okazało się ,że wahacz był do wymiany.Po wymianie spokój i cisza.Może zacznij od wahaczy jak amory niedawno wymianiałeś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodu mam zamiar wymienic tylko komplet wahaczy i laczniki stabilizatora a najbardziej martwia mnie stuki z tylu i tam wlasnie mam zamiar wymienic amorki bo tuleje na wahaczach z tylu byly nie dawno zmieniane lacznie ze sprezynami dlatego nie wiem z kad z tylu te stuki i popiskiwania czyzby z przednich wahaczy nioslo? :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanio mi z tyłu stukało i w efekcie jak wracałem z mazur pękł mi tytlny wachacz , po wymianie wachacza zero stuków popiskiwania pomimo marnych amortyzatorów :) koszt 350 zł

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa tygodnie temu wymienialem wahacz poprzeczny lemfordera za 200zl bo ori 400zl i nic nie bylo widac zeby byl jaks pekniety zreszta dwa dni temu bylem na stacji diagnostycznej i tez facet mowil ze do tylu nie ma sie do czego przyczepic i nie wie z kad te stuki dlatego wymieniam amorki tylnie bo juz nie mam pojecia z kad te stuki i popiskiwania z tylu chyba zostaja tylko jeszcze tuleje na sankach ale czytalem zeby te tuleje sprawdzic to trzeba dyfer zdemontowac :?

a ktory wahacz ci poszedl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ściała mi się śruba przy wachaczu (ta do regulacji zbiezności ) i przez to wachacz mi tylni pękł , dosłownie się ułamał , oczywiście ori bo zamienników nie ma , dla świetego spokoju już wymieniłem obie śruby

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rado_! jesli dobrze kojarze to pekl Ci wahacz poprzeczny dolny nr 5 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

jesli tak to ja za ten sam placilem 200zl lemfordera bo ori to spiewali 450zl :shock:

ale Ty widze masz duze znizki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pękł mi dokładnie na tym schcemacie wachacz poprzeczny dolny ( nr5) ściała mi się śruba 8 i według mechanika dlatego pękł ten wachacz , druga była również zapieczona i skorodowana i na wszelki wypadek też ją wymieniłem

 

efekt niezbyt przyjemny bo koło nie miało bocznej stabilizacji , pupa na zakręatach latała sobie dowolnie , ledwo dojechałem do warsztatu

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie znalazlem na allegro wahacz przedni do x firmy lemforder za 500zl a ja placilem 880zl za ori i wlasnie nie wiem czy lemforder to to samo co ori????

i czy oplaca sie wkladac lemforder bo juz slyszalem ze lemforder to dosyc dobra firma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerażacie mnie Panowie. Coś pękło, rdza w zawieszeniu? U mnie wszystko wyglada jakby wczoraj wyjechało z fabryki....

ja wymienialem wahacz poprzeczny dolny bo mi domorosly mechanik powiedzial ze wahacz jest krzywy i trze o lacznik stabilizatora

po wymianie nie widze zadnej roznicy a co gorsza na wahaczu nie bylo zadnych oznak tarcia czyli kolejna czesc wymieniona bez zasadnie :mad2:

przod wymieniam bo juz ma swoje latka i calkiem niezly przebieg a jezdzil od samego poczatku po naszych wspanialych drogach wiec ma prawo juz poleciec szkoda tylko ze to znowu padlo na mnie i kolejne pare tysiecy poszlo :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sól i super drogi swoje robi , Jakub nie zabardzo moge zrozumieć jak w ponad 5 letnim samochodzie spód masz jak z fabryki , u mnie śruby były zapieczone i skorodowane i to jest nagminne że jak pojedziesz na geometrie to nie możesz ruszyć śrób

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie styków z tyłu - u mnie przyczyną okazały się górne mocowania amortyzatorów, można też sprawdzić (przez oględziny), czy nie jest pęknięta sprężyna (bo to czasami się zdarza i widać to po podniesieniu na podnośniku)

 

niestety w touringu wymiana górnych mocowań amorków dla tyłu jest pracochłonna - bo wymaga rozebrania sporej ilości plastików w bagażniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest caly problem bo sprezyny i gorne poduszki amorkow byly wymieniane 6 miesiecy temu, wiec jest nierealne zeby oryginal pekl choc wszystko moze sie zdazyc,

jutro beda wymieniane amorki tylne to sobie lukne czy sprezyny cale, sa na gwarancji 2 lata,

 

gorzej bedzie jak wymienie i nic to nie da :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem po wymianie wahaczy i amorkow tylnych, ale stuki zostaly :mad2: wiec podejrzewam ze amorki byly ok :duh:

jednak okazalo sie ze mam trzasnieta poduszke pod skrzynia biegow, i z tad moga byc te stuki w zawieszeniu bo wszystko poza tym jest ok

ponoc moze tez to wywolywac stuki przy puszczaniu sprzegla... :?:

w nastepnym tyg bedzie wymiana wiec okaze sie czy to to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.