Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Mam pytnie odnosnie wymiany lozysk w kolach z przodu i z tylu. Zna ktos moze numery czesci jakie mi beda potrzebne? Czy musze kupic jakies inne czesci poza samymi lozyskami? Ostatnia sprawa... czy macie jakis poradnik co do wymiany lozysk?:) Najlepiej jakby byl ze zdjeciami.

Opublikowano

Witam

 

Ja ostatnio wymieniałem 2 łożyska ale u mechanika i niestety cieżka sprawa samemu bez odpowiednich narzedzi trzeba stare wybić młotem a nowe wprasować na jakiejś prasie odkrecic półoś ściagnąc wahacz itd a ceny są okrutne jedno nowe 140 zł ... z tym ze chinoli nie warto montować tj za 30 czy 70zł bo po 10 tys sie rozlatują

Opublikowano
Z przodu wymiana jest prosta-kupujesz lozysko razem z piasta i wymieniasz,potrzebna Ci jest tylko spora nasadka(nie pamietam rozmiaru) do tej centralnej sruby.Z tylu jest chyba wiecej roboty ale tych narazie nie zmienialem.Piaste na na przod NK Germany masz na allegro za ok 150 zl/szt.Na tyl są tansze.
Opublikowano
Ja zmieniałem tylko z tyłu i nie było tak strasznie. zebu sie do niego dostac nalezy odkrecic polos przy dufrze i przy piascie. Wyjmujesz połoś a potem to tylko cierpliwość przy wybijaniu starego i wbijaniu nowego. Wcale prasa nie jest w tym przypadku niezastapiona. Spokojnie dasz sobie rade sam
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano
O joj chyba już nic gorszego nie mogłeś zrobił łożysku niż wbijać je młotem ... jak by mi ktoś łożysko za 150 zł wbijał młotem to bym go tym młotem pierdyknoł :P
Opublikowano

A powiedzcie mi prosze jakie czesci poza lozyskami beda mi potrzebne, jeden kolega pisal o piastach z przodu, cos poza tym?

Czy mozna wymienic lozyska za pomoca sciagacza?

Czy ktos posiada udokumentowany zdjeciami proces wymiany lozysk?

Opublikowano

Tak jak już kolega pisał wczesniej z przodu wymiana jest prosta.

Potrzebna nasadka 36 mm z długą przedłużką, odkręcasz i ściagasz cała piaste z łożyskiem i zakładasz nową.

Przy zakupie pamietaj ze jak masz ABS to żebyś kupił piaste z ABS. Koszt 150-200 zł/szt.

Z tyłu jest troche bardziej skomplikowana sprawa, bo niestety musisz sciagnać cały wachacz, a przy tym troche Ci zejdzie, najgorzej bedzie Ci odkrecic śryby które trzymaja wachacz na belce (jest dosyć ciasno).

Jak już sciagniesz wachacze to od tej strony gdzie przychodzi półoś musisz wybić tą cześć(zapomniałem jak sie nazywa) do której przykreca sie beben, koło. Jak to zrobisz ukaże Ci sie pierscień który musisz ściagnać i wtedy mozesz wybić łożysko (jak chcesz to młotem ale napewno bedzie bardzo dobrze zaciśniete wiec lepiej sie nie meczyć i je wyprasować bo nowe i i tak musisz wprasować a nie młotkiem wbijać!).

Jeśli nie masz dostępu do prasy i nie za bardzo masz pojecie jak to sie robi (bo łożysko nie trudno zepsuć, trzeba wiedzieć, wktórym miejscu je cisnać przy wprasowywaniu i tak samo przy wprasowywaniu w łłożysko tej czesci, do której przykreca sie beben, koło). Także najlepiej idz z wachaczami i nowymi łożyskami do jakiegoś mechanika (koszt 20-30 zł za jeden wachacz, ja zaoszczedziłem bo zrobiłem to sobie u kolegi na warsztacie).

Koszt łożyska 100-150 zł/szt.

To chyba tyle na ten temat.

A mam pytanie, dlaczego chcesz wymieniać wszystkie łożyska ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem tylko z tyłu i nie było tak strasznie. zebu sie do niego dostac nalezy odkrecic polos przy dufrze i przy piascie. Wyjmujesz połoś a potem to tylko cierpliwość przy wybijaniu starego i wbijaniu nowego. Wcale prasa nie jest w tym przypadku niezastapiona. Spokojnie dasz sobie rade sam

 

A potem narzekanie na producenta łożysk bo szybko wysiadło :mad2: :mad2: Jak ktoś wbija młotkiem to ja się nie dziwie. Taki to tylko powinien :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

A mam pytanie, dlaczego chcesz wymieniać wszystkie łożyska ?

Zamierzam wymieniac wszystkie poniewaz bucza, moze i nie slychac wszystkich lozysk ale jak wymienie jedno z przody to przydaloby sie i drugie. Mam racje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim celu, skoro jest jedno dobre to po co je zmieniać. Nie ma sensu, nie sa to amortyzatory czy sprężyny. Wymień co wyje o do widzenia. Jak zmontujesz jakiś tani zamiennik to może się okazać że to co zasoawisz oryginalne dłużej pociągnie niż nowy zamiennik. Lepiej zostaw co dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.