Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie.

Mam niejaki problem z BMW 316i z roku 1992. Kupiłem autko miesiąc temu, jest na gaz i mam problem, ponieważ przy odpalaniu od czasu do czasu słychać strzał pod klapą silnika. Nie zawsze, ale wylatuje jedna z rurek od silniczka krokowego, muszę wysiąść i ją włożyć. Ostatnio nawet naruszyła się rurka z przepustnicy i samochód gasł przy hamowaniu i wchodzeniu na niskie obroty. Silniczek był ostatnio czyszczony.

Czy wie ktoś jaka jest tego przyczyna?

 

Drugą rzeczą jest ogrzewanie. Mianowicie nie działa mi włącznik ciepło/zimno oraz stopnie dmuchawy od 0-3. Na 4 dmuchawa dmucha i to mocno, niestety temperatura zależna jest od temperatury z zewnątrz.

Czy wie ktoś jaka jest tego przyczyna?

 

Jeżeli da się to samemu naprawić to prosiłbym o link z forum do tematu, lub opisanie jak to zrobić. Jestem nowym użytkownikiem i jeszcze nie bardzo się orientuję.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez Keicam316
Opublikowano

Co do pytania pierwszego to strzelanie może być spowodowane zaniedbanym układem zapłonowym (świece, przewody wysokiego napięcia, cewka z przebiciem), może być źle wyregulowany gaz-będzie trzeba udać się do dobrego gazownika.

 

Co do tego że nie działają Ci trzy pierwsze biegi nadmuchu-padła opornica, gdzie znaleźć ją i jak ewentualnie naprawić/wymienić znajdziesz w wyszukiwarce, wpisz opornica lub jeż.

 

Brak regulacji ciepło/zimno-sprawdź cięgna przy pokrętle itp, jeśli wszytko wygląda ok to mógł się zawiesić elektrozawór pod maską.

Opublikowano

Udało mi się samemu rozkręcić panel ogrzewania. Przełącznik ogrzewania szyby/nogi/góra działa bez zarzutu. Co do stopni mocy z tyłu jak są takie sprężynki z blaszkami to na 4 biegu widać iskierkę jak załapuje i potem dmucha a na pozostałych żadnego efektu. Co do zmiany ciepło zimno spróbuję zrobić to co opisałeś wyżej i jeszcze dam znać, bo chyba będę musiał rozkręcić nieco więcej niż sam panel :)

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

Po rozkręceniu i oczyszczeniu opornicy (mam nadzieję że o tą chodziło http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21353d335775de24.html ) niestety nic się nie zmieniło. Wciąż działa tylko 4-ty bieg. Jak pisałem wyżej przy panelu do ogrzewania widać tylko iskierkę przy tym biegu, wygląda to tak jak by prąd tylko tu dopływał.

 

Co do regulacji ciepło zimno czy mógłbym poprosić o wyjaśnienie w większych szczegółach jak to sprawdzić? :mad2:

Opublikowano
Opornica jest prawdopodobnie spalona. Na 4 biegu prąd idzie bezpośrednio do silnika z pominięciem opornicy, dlatego działa. Najczęstszym powodem uszkodzenia opornicy jest spalenie diody, czy też opornika. Prawdę mówiąc nie wiem dokładnie, ale wystarczy wlutować obok kawałek drucika i przeważnie działa. Przełącznik zimno-ciepło steruje zaworem nagrzewnicy znajdującym się na ścianie grodziowej w komorze silnika. Często zdarza się że się zatnie. Pomaga czyszczenie. Co do wystrzałów to napisz którą masz generację LPG.
Opublikowano

Generacja LPG jest starego typu, byłem u gazownika i powiedział mi że jest do wymiany. Powiedział m iże zainstalowana u mnie butla jest/ma 00 a teraz są wymogi aby było 01. Nie wiem o co chodzi ale jest do wymiany :)

 

Gdzie dokładnie trzeba ten kabelek wlutować? Bo mam rozkręcony cały schowek i czekam na porady a jutro trzeba będzie jechać :)

 

Czy ktoś może mi zrobić screen lub opisać gdzie znajduje się zawór nagrzewnicy który mógł się zaciąć? Jest to mój pierwszy samochód więc nie bardzo się orientuje która to ściana grodziowa.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy wyżej wymienioną opornicę też należy usunąć lak i polutować tak jak jest opisane w tamtym temacie?

 

Czy w ogrzewaniku manualnym jest jeż czy tylko w klimatroniku i klimatyzacji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.