Skocz do zawartości

Który silnik wybrać - prośba o radę


fufi21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No.. pisałem :) W trasie po zmianie stożka na normalniejszą obudowę i jeździe zgodnej z przepisami do 110 czasem depnę do 160 to miedzy 7.2 a 8.4 a w mieście do między 10 a 12 z tym że bliżej 10. Jak jeździłem wieczorem gdy już korków nie było, tylko światła to paliła w mieście jakieś 9.4. A trasie oczywiście jeżdżę bez dachu. Z dachem pewnie było by mniej. Z moich obserwacji wynika, że mniejszy silnik może więcej palić w mieście i chyba wynika to z tego że ma mniejsza moment. Bardziej się przy ruszaniu gaz depcze. W trasie natomiast jest odwrotnie i myślę że jak kto umie jeździć to tymi silnikami 1.8, 1.9 przy jeździe zgodnej z przepisami może osiągnąć wynik w okolicach 6.2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej się przy ruszaniu gaz depcze. W trasie natomiast jest odwrotnie i myślę że jak kto umie jeździć to tymi silnikami 1.8, 1.9 przy jeździe zgodnej z przepisami może osiągnąć wynik w okolicach 6.2,, ale tak jak mówisz zgodnie z przepisami uzyskałem 6 litrów, ale to stanowczo za wolno, nie da sie jechac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to ze u mnie gaz dziala 0 1 :D albo full albo nic :/ bo ja najmniej na trasie mialem 7.8 przy jezdzie 80km/h

Nie wiem jak Wy to robicie ze macie spalanie np. 6 litrów jak Tedi hmm

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spalanie z ostatniego dwóch tygodni to 7,7. Była to jazda w tygodniu jak zwykla dom-praca-dom, a w weekendy wyjazd z pełnym obciążeniem (tj. żona i bagażnik na full) do Białogóry nad otwarte morze (na obwodnicy 3-miasta stanie w korkach spowodowanych robotami drogowymi, Reda standardowo korek, itp.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

batim ja mysle ze raczej chodzi o technike jazdy, hamowanie silnikiem, rozpedzanie, dojazd do swiatel itd. Ja jak jezdze moim klekotem to wychodzi mi spalanie 5,6; 5,7; gora 6,1, natomiast jak wsiadal moj brat to nie mogl sie nigdy w 7 zmiescic. Ten sam klekot, ta sama wacha, to samo miasto tylko szofer inny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wania i Emek napiszcie cos nt. prawidłowego spalania w Z3 bo tego co tu panowie i pani wypisuja to az zal czytac :mrgreen: . Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak wyglada spalanie gdy sie jezdzi dynamicznie, po miescie gdy jezdzi sie spokojnie moj wynik to 12,75 a gdy cisne to tak jak Emek, ok 16l. Trasa to u mnie 11 ale nie jest wolno ;) Witka rekord w trasie przy jezdzie spokojnej to 8,9l.
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

batim ja mysle ze raczej chodzi o technike jazdy, hamowanie silnikiem, rozpedzanie, dojazd do swiatel itd. Ja jak jezdze moim klekotem to wychodzi mi spalanie 5,6; 5,7; gora 6,1, natomiast jak wsiadal moj brat to nie mogl sie nigdy w 7 zmiescic. Ten sam klekot, ta sama wacha, to samo miasto tylko szofer inny

 

no wiesz... ja po pierwsze hamuje wlasnie silnikiem. Staram sie wyprzedzic to co sie dzieje na drodze zzeby nie hamowac gwaltownie i nie przyspieszac. Autem matki na 100km wychodzi mi 4,8 litra. Przypuszczam jednak ze cos nie tak u mnie jest

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 l nie zchodzi z 12l

 

Miales 2.8 czy w necie wyczytales ?? :duh:

 

2.8 w Z3 spala 10-11.5l i to przy dynamicznej jezdzie, nie w trasie - przyklad z mazurskiego spotu. Jak mulisz to spalanie w trasie nieco ponizej 8l, jak cisniesz wiecej.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą przy normalnej jeździe 1.8 pali 6.5 L /100km i bez ściemy a 2.8 l nie zchodzi z 12l i to przy kulaniu sie anie przy normalnej jeździe .

 

W moim 1.8 6,5l/100km to wynik rekordowo maly, gdy zatankowalem raz paliwo V-power 98, a nie to co zwylke, czyli normalne 95. Przy moim normalnym uzytkowaniu mam około 7 - 7,5 l/100km. NIe mam w moje Z3 kompa, więc spalanie mierzę tankując do pełna i dzieląc liczbę litrów przez przejechane kilometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 l nie zchodzi z 12l

 

Miales 2.8 czy w necie wyczytales ?? :duh:

 

2.8 w Z3 spala 10-11.5l i to przy dynamicznej jezdzie, nie w trasie - przyklad z mazurskiego spotu. Jak mulisz to spalanie w trasie nieco ponizej 8l, jak cisniesz wiecej.

oj, na mazurach to dawalismy ostro :norty: i piotres ma racje :cool2:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Fakt, r6 na 2 wałkach są dużo bardziej zaawansowane niż 8v, ale naprawa 8v kosztuje grosze a r6 dużą kasę,spalanie do mocy silnika wypada najlepiej w 2.8i i 3.0i i nie podlega to dyskusji, każdy kto miał 6 garków wie jaka to frajda:) ale mając około 20 tys nie szukałbym z3 2.8 ani tym bardziej większej, na z3 z r6 trzeba wyłożyć więcej kasy, tak uważam, poza tym rachunki na stacjach paliw to nie wszystko, dochodzi sporo innych spraw, więc napewno utrzymanie 8v wychodzi dużo taniej niż r6, natomiast nie polecam 1.8 z uwagi na brak mocy, 1.9 pali tyle samo co 1.8 a przy wyższych prędkościach nawet mniej od 1.8 a różnica jest odczuwalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakie "inne sprawy" poza paliwem, Ci chodzi jesli chodzi o koszty utrzymania ? To ze wchodzi moze 2l oleju wiecej do silnika ? :lol: No fakt moze to jest roznica ale chyba jednyna.

 

Koszty napraw ? to cos wogole sie psuje w silnikach bmw ? :roll:

 

I sam chyba nie wiesz co piszesz, raz polecasz 8v a potem ze nie polecasz 1.8 . 1.8 i poliftowe 1.9 118KM byl jednynymi silnikami 8V w z3, cala reszta ma 16 zaworow lub 24. Wychodzi na to ze polecasz kupic tylko 1.9 M43TU 118KM, tak ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega fufi21 zakładając ten temat, prawdopodobnie nie miał wcześniej do czynienia z tematem bmw, inne koszty to np remont głowicy, chyba nie muszę porównywać kosztów remontu 8v w 1.8 do 24v w dowolnej r6 serii m50, m52 i wzwyż, fakt w żadnej z posiadanych bmw nie musiałem robić takiego remontu (pomimo nie wielkiej ilości postów), ale ktoś pytający o wybór silnika do danego auta, może mieć problem z zakupem tego właściwego egz., mówię prawdopodobnie...poza tym inne koszty to koło dwumasowe, dyfer lsd, inny bardziej skomplikowany układ wydechowy, oczujnikowanie systemu vanos i całego motoru m52 i motorów z tej rodziny,np układ sond lambda w motorze m52tub25 kosztuje tyle co cały motor m43 (wiem nie wychodził pod maską z3, ale z 2.8 i 3.0 jest chyba podobnie), nie oznacza to że któryś z tych silników i tym samym wersja z3 jest bardziej lub mniej godny/godna polecenia, wszystko zależy od oczekiwania i zasobności kupującego, sam fakt że BMW zdecydowało się wypuściś z3 z motorami od 115 do 346 koni też o czymś świadczy, osobiście nie wyobrażam sobie np e46 coupe z r4, natomiast uważam, że w z3 nie chodzi tylko o osiągi... Dochodzą też sprawy ubezpieczenia, ale to inny temat. Jeśli chodzi o spalanie, to w e39 523i touring,masa 1665kg przy normalnym użytkowania można zejść na 9,6l/100km, tylko poco 245Nm i 170 koni z podwójnego vanosa, do jazdy 80km/h...? Kolega miał e46 328i i paliła 16-18l/100km i nie było w tym nic dziwnego. pozdrawiam serdecznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 325KM ;) a nie 346.

 

328i palace 16-18 to jest cos bardzo dziwnego, moja z3 ma ten sam silnik co wspomniane e46 328i i palila ok. 16l w cyklu mieszanym ale wtedy gdy byla uszkodzona 1 sonda lambda (to fakt w M52TU/M54 sa 4 lambdy i kazda po ok 300-400zl za zamiennik ale przeciez to sie nie psuje zbyt czesto, ja zmienialem tylko 1 tuz po zakupie), po wymianie odrazu ok 4.5l mniej.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.