Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio wymieniany miałem przewód wody. No i oczywiście także płyn chłodzący. Po tej wymianie wyrzuca płyn chłodzący przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Układ chłodzący był odpowietrzany po tej naprawie w warsztacie. Ja sam odpowietrzałem potem układ 2 razy. Zakupiłem dodatkowo nowy, oryginalny korek (myśląc, że może uszczelka w korku się gdzieś wygniotła albo cioś w tym guście) i dalej to samo...

 

Dodam, że węże są miękkie a więc nie ma raczej przedmuchu na uszczelce głowicy.

 

Co niepokoi mnie jeszcze to wibracje na biegu jałowym. Nie są duże ale odczuwalne. Wcześniej ich nie było. Występują na zimnym silniku, zaś po nagrzaniu czasem zanikają i silnik znów pracuje idealnie i bez odczuwalnych wibracji...

 

Koledzy - macie jakiś pomysł?

Opublikowano
pierwsze co przychodzi mi do głowy to pompa i sprawdź termostat....

 

Hmm..temperatura na wskaźniku mi nie skacze ani nie wchodzi na czerwone pole - wskazówka stoi pionowo. Silnik ładnie się nagrzewa - ale nie przegrzewa...

Opublikowano
dla pewności sprawdziłbym jeszcze temperaturę silnika przy użyciu testów OBC :)
Opublikowano
Chyba podjadę dzisiaj po pracy do warsztatu - niech sprawdzą... W poniedziałek czeka mnie wyjazd - oby udało się pokonać problem przed wyjazdem....nie daj Boże żebym "rozkraczył się" gdzieś po drodze...
Opublikowano
i dla pewnosci sprawdz testerem zmieniajacym kolor uszczelke glowicy. 5 min roboty.

 

Miałem uszczelkę sprawdzaną podczas diagnozy w warsztacie - szukali przyczyny, dlaczego ubywa mi płynu chłodzącego... Okazało się, że to przewód wody puszczał. Także uszczelka byla w porządku...

Opublikowano

Wygląda tak jakby był gdzieś minimalnie zapowietrzony. Poduszka powietrzna powoduje ten wzrost ciśnienia i być może jakiś układ podgrzewania nie dostaje ciepłaej cieczy i stąd wibracje.

Kiedyś mając problemy z odpowietrzeniem odkręciłem korek podczas pracy silnika i pozwoliłem cieczy spokojnie się przelewać. Wszystko się pięknie odpowietrzyło.

Opublikowano
Wygląda tak jakby był gdzieś minimalnie zapowietrzony. Poduszka powietrzna powoduje ten wzrost ciśnienia i być może jakiś układ podgrzewania nie dostaje ciepłaej cieczy i stąd wibracje.

Kiedyś mając problemy z odpowietrzeniem odkręciłem korek podczas pracy silnika i pozwoliłem cieczy spokojnie się przelewać. Wszystko się pięknie odpowietrzyło.

 

Chyba tak jutro zrobię...będę miał chwilę czasu to odkręcę korek i dam mu się odpowietrzyć...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem nie zniknął mimo wielokrotnego odpowietrzania i zakupienia nowego oryginalnego korka. Ale wyjaśniło wyjaśniło się dlaczego płyn chłodzący jest w okolicach korka i rozbryzgany po części komory silnika. Dziurka w górnej części chłodnicy w okolicach właśnie zbiorniczka wyrównawczego! Wiatrak rozbryzgiwał przy okazji płyn po okolicy zbiorniczka. Prawdopodobnie któregoś razu został wlany nieodpowiedni, tudzież "lewy" płyn (dwa razy faktycznie zostawiłem samochód w warsztacie na wymianę płynu chłodniczego). Wyżarł wspomniany na początku przewód wody - stąd pęknięcie...wyżarł prawdopodobnie także i chłodnicę. Nowa chłodnica zamówiona - w poniedziałek wymiana. Napiszę czy wszystko będzie ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.