Skocz do zawartości

525d ciagnie dopiero od 2000obr/min - Jaka przyczyna??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ostatnio zauwazylem ze auto mi sie lekko zamulilo;/ moc czuje dopiero od okolo 1900-2000obr gdzie jescze niedawno ciagnal od 1500

jaka moze byc tego przyczyna??

filtr paliwa wymienieny jakies 8000tys km temu

filterki od turbiny egr czyszczone w zeszlym roku

 

moze to byc od filtra powietrza ??

 

163 KM 525D

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Może przepływomierz już zaczyna szwankować? Z reguły wywala błąd w kompie - sprawdź to. Jak źle mierzy masę powietrza to i źle jest dobrana cała mieszanka paliwowa więc auto może ociężale reagować na wciśnięcie gazu. Ewentualnie jakieś nieszczelności w układzie ciśnieniowym - wężyki przy turbinie mogą być spękane lub się wiesza zaworek sterujący/cięgło przy turbinie. W tej chwili tylko to mi przychodzi do głowy. Choć może byc też padająca turbina, padające wtryski itp, itd - lista może być tutaj długa. Ale niech jeszcze inni dorzucą jakieś swoje propozycje.
Opublikowano

hym

a moze to pompa progowa??

bo ostatnio wymienialem na inna uzywke moze to byc??

 

a tak wogole od ilu obr/min powinien ciagnac ??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

U mnie tak od około 1500-1700 się zaczyna już ciąg. A pompa progowa może także byc przyczyną mułowatości.

Pzdr.

Opublikowano

U mnie tez przy 1500 czuć, ze turbo zaczyna żyć, żeby przy 1700 zyć w pełni.

Co do obrotow... u kumpla w 530d winą było turbo, tylko ze on miał regenerowane i wsadził rowniez inną uzywkę.

 

Pompa progowa daje oznaki przy górnych zakresach obrotow. Przy dolnych powinno ciągnąć.

Możesz miec uwalony syfem zawór EGR, czyscileś go? Czesciowo otwarty EGR nie da pelnej sprawnosci przy nizszych obr.

Elektrozaworki podcisnieniowe przy turbo i egr lubia sie zaciąć i wyczyszczenie nic nie daje.

Mozesz tez sprawdzić wartosc podcisnienia jaką daje pompa vaccum w calej magistrali. Powinno być blisko -1atm. Jeśli jest mniej, to łopatki wirnika nie 'otworzą' się maxymalnie w turbince i nie bedzie ciagnelo przy niskich obrotach.

Opublikowano

sprawdzilem progowke

wymienilem na stara i odziwo auto ozylo znow zaczyna ciagnac od 1500 i jak kolega napisal od 1700 obr tetni zyciem ;)

kurde kupilem uzywke TI automotiv i auto ciaglo przy wysokich obrotach do konca natomiast do 2000 obr byulo strasznie mulowate

dzis kupilem jakas MTM nowa z gwarancja zobaczymy co bedzie

 

pozdrawiam i dziekuje

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

a no zamulila

na starej jest ok na niskich natomiast powyzej 4 sa problemy szarpie i nie chce dalej ciagnac

ale czekam juz na nowa dam znac jak zrobie

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

W sumie dziwne - jedna zmula od dołu, druga od góry... U mnie jak padała progówka to PRZEDE WSZYSTKIM miałem problemy z odpaleniem auta. Jak już odpaliłem auto to potem od około 2.5-3.0 tys obrotów był muł jakby mi ktoś przyczepę 5 ton załadował na auto.

Pzdr.

Opublikowano

przed chwila zalozylem nowa popkne firmy MTM za 160pln z roczna gwarancja

i auto jak narazie ciagnie jak dawnie czyli od okolo 1600 do konca

oby tak dalej :)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Zrobiles blad. Po niedlugim czasie stwierdzisz, ze i tak bedziesz musial kupic oryginal.

Obyśmy nie wykrakali i wszystko było w porządku. Ale fakt - też słyszałem, że zamienniki dość szybko wybierają się na emeryturę... :?

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.