Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Do tej pory nie miałem E30 więc nie wiem czy tak ma być...

 

Od razu po kupnie E30 zrobiłem pakiet startowy. M.in. wymieniłem płyn chłodzący i termostat (oryginał BMW z ASO).

Najpierw okazało się że strasznie trudno go odpowietrzyć - ciągle leciały bąble. W końcu się udało - chyba, bo bąble nie leciały, albo prawie nie leciały. Pojechałem więc w trasę (200 km). I tu moje obserwacje:

1) wskazówka temperatury silnika cały czas pracuje - dochodzi do połowy, troszkę się cofa, i tak w kółko (w E34 i E36 zawsze, nawet w najgorszy upał stała pośrodku skali)

2) jak wjechałem w korek to dosyć szybko wskazówka znalazła się prawie na 3/4 skali (nie poszła dalej).

 

Może w E30 tak ma być, ale jakoś nie wydaje mi się.

 

W związku z tym pytanie co może być przyczyną.

Wadliwy termostat?

Źle odpowietrzony układ?

Jakieś problemy z wisko?

Pompa wody nie całkiem sprawna?

Coś innego?

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam

 

W pakiecie startowym musi być zawsze pompa wody, pamiętasz, że Ci o tym pisałem. Visco też często jest w ruinie, a za 240zł masz nówkę Behr.

Wskaźnik temperatury w E30 zawsze pracuje, podejrzewam, że jest bardziej precyzyjny niż w innych modelach :D Przyzwyczaj się do tego, że gdy silnik jest nagrzany, to wskazówka jest trochę przed pionem i w korkach dochodzi do pionu i czasem delikatnie go przekracza.

Jeśli wskazówka poszła Ci na 3/4 skali to znaczy, że układ jest nadal źle odpowietrzony lub visco na śmieci. Nie wiem, czy zauważyłeś drugi odpowietrznik - na korpusie termostatu. Odpowietrzanie M40 to ból, M20 to męka :D

Procedura odpowietrzania jest na forum bardzo dobrze opisana.

Inną możliwością jest brak masy na wskaźniku - jego masą jest śrubka mocująca go w zegarach, często jej brakuje... Wskaźnik lubi sobie wtedy skakać - dosłownie, jego igła wykonuje nerwowe skoki. Jeśli u Ciebie wskaźnik tylko sobie często wędruje trochę przed pion, trochę do pionu etc, to znaczy, że jest najprawdopodobniej zapowietrzony układ.

Czasem, choć sporadycznie odpowiedzialny jest za to czujnik temperatury (nigdy nie pamiętam który! chyba ten brązowy - niech mnie ktoś poprawi!)

Ostatnią możliwością jest zwyczajnie wadliwy wskaźnik. Zegary w E30 mają wiele lat na karku, a technologia jest jeszcze starsza...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przyznam że w pakiecie startowym pominąłem pompę wody. Zazwyczaj w pakiecie startowym wymieniałem raczej za dużo, na zapas. Tym razem wyszło mi ok. 1.5 kPLN za części/płyny + 1 kPLN za robociznę (w tym kilka części które na Nabutta przeoczyli w moim zamówieniu :wink: ). Do tego mechanik stwierdził że jak rozbierze samochód to sprawdzi w jakim stanie jest pompa.

 

Z tego co piszesz podejrzewam że nie do końca jest odpowietrzony.

Generalnie wskaźnik podczas jazdy jest lekko przed połową, czasem dochodzi do połowy.

W korku zbliżył się do 3/4 ale nie doszedł do tej kreski.

Wskaźnik nerwowych skoków nie wykonuje więc to raczej nie brak masy.

Jeśli chodzi o odpowietrznik na korpusie to mój mechanik stwierdził że boi się go ruszyć - ponoć odpowietrznik jest aluminiowy w stalowym korpusie, i ruszenie tego po tylu latach może ponoć się słabo skończyć... :roll:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No racja, w moim m40 ktoś tą śrubę urwał i przy termostacie nie mogę odpowietrzyć, ale mimo to nie mam problemu z temperaturą. Acha jest maly problem ze wskaśnikiem. Czasami przeskoczy pion, ale starczy że puknę zegary i wskaźnik wraca do pionu. W większości przypadków wskaźnik stoi u mnie w pionie. Płyn, termostat, pompa wymieniana co dwa lata.
Opublikowano

Pompa w M20 jest pancerna ( jeśli jest oryginalna ze stalowym wirnikiem) i nie ma konieczności jej wymiany podczas zakładania nowego rozrządu. Wystarczy sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku i czy kręci się bez oporów.

Znakomita większość M20 w dalszym ciągu jeździ na oryginalnej pompie.

 

W nowszych konstrukcjach z plastikowym wirnikiem warto ją wymieniać razem z rozrządem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Członkowie klubu
Opublikowano

No to wygląda na to że niepotrzebnie przyoszczędziłem na pompie wody...

Do tej pory jeszcze nigdy nie wymieniałem tej pompy ot tak, bez widocznej przyczyny, robiąc pakiet startowy.

 

Na razie spróbuję jeszcze trochę odpowietrzyć. A pompę wymienię przy okazji następnej wizyty w serwisie...

 

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Nie no Bastek, rusz ten odpowietrznik na korpusie termostatu!! Psiknijcie kilka razy WD-40 i delikatnie z czuciem musi się odkręcić - u mnie to się bez specjalnego przygotowania odkręciło.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.