Skocz do zawartości

Dziwne stuki po wymianie oleju w BMW e38 740 M60


andrzejw1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja juz sam nie wiem,dzis sie przysluchalem i jak odpalam to w sumie tego nie slychac czyli nie splywa przez noc z samoregulatorów,dopiero po 20 sekundach sie odzywa samoregulator,i z 1 minute sobie podstukuje i przestaje.A jak by wlac ten 10w60 syntetyk? Próbował ktoś juz tego?
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A czy ktoś z was się orientuje ile by kosztowała wymiana takich popychaczy zaworowych aby silnik nie klepał? Bo jeśli masz zamiar jeszcze tym autem pojeździć to warto by było po prostu to naprawić a jeżeli myślisz aby za rok je sprzedać to nie ma to sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kurde to sie zaczeło jak olej wymieniłem, i mysle ze od tego to sie dzieje, tylko chcialem sie dowiedziec jaki olej nalac i czy ktos tak tez mial i co zalał.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim m60B35 10W40 Valvoline i nie mam takich problemów wiec jeśli twój olej to rzeczywiście GULF 10w40 to powinno być ok. Ale pytanie jaką specyfikacje ma ten olej lub jak to się zdarza w warsztatach -beczka gulf 10W40 a w środku olej kujawski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie i to mnie martwi.Czytalem na innym forum ze ktos z tym motorem co ja wymienial olej i tak samo mial i wlal full syntetyk 10w60 valvoline i cisza.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dziwi mnie to ze BMW zaleca full syntetyk 0W-x i 5W-x a nie pół syntetyk. Cos w tym musi byc.Dzis jak go odpalilem to byla cisza totalna i nawet nie zacza po chwili stukac tylko jak dodawalem ostro gazu podczas jazdy to slychac taki szmer w silniku jak by łancuch czy cos,jestem z zawodu mechanik i mam uczulenie na różne dzwieki:) Wiem ze mam wypróżnione katalizaory i moze one tez troche graja?
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja :wink:

 

Nie mam czasu się rozpisywać ale krótko:

 

Na 100% nie jest to wina oleju, 10W60 nie naprawi niczego bo te silniki mogą być zalane Special Oils, LL-98, LL-01 a te oleje są 0W30, 0W40, 5W40, 10W40, 10W60 (półsyntetyki i syntetyki). 10W60 nadaje się ale jakbyś non stop kręcił motor na czerwonym polu, zimą ten olej się nie nadaje bo jest za gęsty i rano byś dopiero zobaczył jak silnik potrafi "zagrać".

 

Ten sam problem mam od niedawna. Kiedy kupiłem auto zalane było Mobil'em 10W40 i rano "cykało" tak jakby hydroregulator. Wymieniłem olej na syntetyk LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 i wszystko ucichło a w Norwegii i Szwecji przy mrozach poniźej -20 stopni na LIQUI MOLY który miał już około 30.000 km przebiegu była cisza a silnik odpalał od dotknięcia.

 

Ze względu na to, że przypadkiem w Niemczech trafiłem na hurtownię z olejami RAVENOL (również stara pożądna fabryka olejów) kupiłem syntetyk RAVENOL Vollsynthetic VSI 5W-40 (5 litrów) za 28 Euro bo Liqui Moly (5 litrów) kupowałem za 60 Euro. Parametry obu syntetyków identyczne z nawet małą przewagą RAVENOL'u (lepkość w 40 stopniach, lepkość w 100 stopniach, indeks lepkości, temperatura zapłonu, TBN).

 

Po zmianie oleju na RAVENOL po 4-6 dniach pojawiło się "cykanie" podobne do tego co na Mobil'u kiedy kupiłem auto. W pierwszej chwili pomyślałem ... a jednak cena 28 Euro i 60 Euro to LIQUI MOLY musi coś mieć "extra" w sobie bo na nim była cisza. Jak najszybciej kupiłem w Niemczech LIQUI MOLY i zmieniłem z powrotem z RAVENOL'a na LIQUI MOLY i niestety, żadnej poprawy, a nawet jakby gorzej.

 

Rano czasami "cyka" bardzo głośno a czasami ciszej. Pompę oleju sprawdzałem przy wymianie oleju i jest przykręcona. Z mojego wywiadu odpowiedzialny może być (piszę w kolejności sprawdzenia)

 

1) zawór ciśnienia oleju przy pompie nr 2, 3, 4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/540i-M60/LHD/A/1992/december/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/

 

2) napinacz nr 22 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/540i-M60/LHD/A/1992/december/browse/engine/timing_timing_chain_lower_p/

 

3) napinacz nr 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/540i-M60/LHD/A/1992/december/browse/engine/timing_gear_timing_chain_top/

 

4) hydroregulator samego zaworu

 

Na razie nie mam czasu i może za 2-3 tygodnie się za to zabiorę ale na pewno nie jest to wina oleju.

 

A .... i jeszcze opisywane auto to e34 540iA z przebiegiem ok. 290.000 km

 

Pozdrawiam Vikingb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde może to ta nieszczesna pompa oleju sie poluzowała.Naczytałem sie na innym forum ze potrafia sie odkrecac i wypadac śrubki. O proszę. http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=38713 .I może cisnienie slabnie i cyka,podstukuje,napier.... :) i ten dzwiek łancucha moze byc od pompy bo tez łancuch tam jest. Nawet jak mi sie nagrzeje na max i słucham na wolnych obrotach to co jakis czas tak stuknie cos,nie dzwiek samoregulatora tylko inny.Kurde muszę chyba zakupic uszczelke i to sprawdzic.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to nie luźna pompa oleju, u mnie profilaktycznie sprawdzałem przed wlaniem RAVENOL'a i pompa była okey bo kiedyś przykręcając ją śruby posmarowałem klejem do gwintów LIQUI MOLY (średniej mocy). Jak nigdy nie sprawdzałeś mocowania pompy to i tak lepiej sprawdź zanim będzie za późno, śruby tylko posmaruj klejem do gwintów Loctite lub LIQUI MOLY.

 

Dzisiaj troszkę nasłuchiwałem tego "cykania" i ... czasami też mam wrażenie jakby łańcuch, po prawej stronie silnika tam gdzie w prawej głowicy jest napinacz głównego łańcucha. Być może coś jest z tym napinaczem lub słabe ciśnienie oleju co powoduje słabe smarowanie łańcucha i słabo pracuje napinacz.

 

Pozdrawiam Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% nie jest to wina oleju

 

Ten sam problem mam od niedawna. Kiedy kupiłem auto zalane było Mobil'em 10W40 i rano "cykało" tak jakby hydroregulator. Wymieniłem olej na syntetyk LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 i wszystko ucichło

Parametry obu syntetyków identyczne z nawet małą przewagą RAVENOL'u (lepkość w 40 stopniach, lepkość w 100 stopniach, indeks lepkości, temperatura zapłonu, TBN).

Po zmianie oleju na RAVENOL po 4-6 dniach pojawiło się "cykanie" podobne do tego co na Mobil'u kiedy kupiłem auto. najszybciej kupiłem w Niemczech LIQUI MOLY i zmieniłem z powrotem z RAVENOL'a na LIQUI MOLY i niestety, żadnej poprawy, a nawet jakby gorzej.

 

A .... i jeszcze opisywane auto to e34 540iA z przebiegiem ok. 290.000 km

Sam sobie zaprzeczasz. Ale niestety każdy silnik zaczyna kiedyś cykać, bo hydrosy nie są wieczne. U mnie było to tylko trochę później niż u Ciebie, bo przy przebiegach powyżej 300tys.

Natomiast jeżeli spróbowałeś już produktów LM, do sprawdź też dodatek Hydrostossel Additiv. Warto...

 

Andrzejw1

Śruby pompy mogą mieć znaczenie, bo gdy pompa się poluzuje, to nie daje odpowiedniego ciśnienia. Ja sprawdzam dociągnięcie co 100tys....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a1410 czytaj uważnie, napisałem że nie będę się rozpisywał !!!

 

No ale już wyjaśniam, gdy wlewałem pierwszy raz LIQUI MOLY to sprawdzałem też pompę oleju. Jedna śruba leżała w misce, druga ledwo się trzymała, wykręciłem ją ręką a trzecia śruba bardzo lekko kluczem. Do tego miałem lekko wgniecioną miskę w miejscu gdzie jest smok pompy, tak że nawet smok pompy gdy ta była luźna odbił się po wewnętrznej stronie miski i w tym "nieszczęściu" było "szczęście" bo pompa chyba dzięki temu nie odpadła :x a ja pomyślałem, że to "cykanie" od tego, że pompa (smok) ma utrudniony napływ zimnego oleju i to że była luźna. Ponadto zakładałem wtedy instalację LPG i wiele, rzeczy przy okazji wymieniałem. Również przeczyściłem napinacz głównego łańcucha rozrządu. Nie zajrzałem jednak do regulatora ciśnienia który jest przy pompie. Podejrzewam, że mógł już się wyrobić i nie trzyma ciśnienia tak jak powinien.

 

Z olejami to tylko zbieg okoliczności gdyż po zmianie z LIQUI MOLY na RAVENOL nie przejechałem nawet 700 km na RAVENOLU tylko ponownie kupiłem i zalałem LIQUI MOLY a tu dalej "cyka". RAVENOL Vollsynthetic VSI 5W-40 i LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 to oleje przetestowane przez BMW i należą do grupy LL-98 a ponadto są to produkty firm które można porównać jak Bang & Olufsen, Jamo do SONY, Kenwood (Castrol, Mobil).

 

Pozdrawiam Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam ponownie.Chciał bym troche odświerzyć temat,jeszcze nic nie zrobiłem z tym olejem i cykaniem, rano jak odpalam jest cisza dopiero po 30 sekundach zaczyna sie odzywać samoregulator zaworu, jak pochodzi z 2 minuty znów cichnie, Jak dodaje gazu podczas jazdy to słysze cykanie,jak go pokręce na obrotach to juz nie cyka wogóle, na wolnych jak ciepły to słysze takie podstukiwanie raz na jakis czas nie non stop,jak dodam gazu powoli tak z 1200 obr/m to słysze szmer jakby łańcuch czy coś. Auto ma jednak przejechane koło 400 tyś.Wszystko się zaczeło jak wymieniłem olej,od razu po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu 200 metrów zaczołem to słyszeć.Wlali mi 10w40 Gulf.Może ten olej do bani?Zrobiłem juz na nim z 4000 tyś km. To było naprawde zaraz po wymianie oleju.Nie wiem jaki był wcześniej wlany. Jaki mam wlać bo nie chce żeby mi tak stukało.Proszę o pomoc,nie mam zbyt wiele kasy dlatego sie skusiłem na tego gulfa 10w40 z beczki.Może jakąś wodzianke mi wlali? Pozdrawiam.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj andrzejw1, ja w poprzednim BMW na poczatku mialem podobnie, dolalem motula, wygrzalem, wylalem, zalalem posyntetyk 10w40, przejechalem moze 20 km, wylalem go - byl brudny i zalalem polsyntetyk 10w40 Texaco. Byla cisza. Przez kolejne lata olej wymienialem na ten sam Texaco i silnik chodzil super a w srodku byl czysty. Ostatecznie gdy silnik dociagnal do okolo 190.000 km samoregulatory padly (projektowane sa na 200.000 km), wymienilem na nowy komplet i dalej byl spokoj.

Pozdrawiam, Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj andrzejw1, ja w poprzednim BMW na poczatku mialem podobnie, dolalem motula, wygrzalem, wylalem, zalalem posyntetyk 10w40, przejechalem moze 20 km, wylalem go - byl brudny i zalalem polsyntetyk 10w40 Texaco. Byla cisza. Przez kolejne lata olej wymienialem na ten sam Texaco i silnik chodzil super a w srodku byl czysty. Ostatecznie gdy silnik dociagnal do okolo 190.000 km samoregulatory padly (projektowane sa na 200.000 km), wymienilem na nowy komplet i dalej byl spokoj.

Pozdrawiam, Jacek

... powiedział co wiedział :duh: no i ten podpis e38 745i 1998, widać że jesteś bardzo obeznany w tematyce BMW i mechaniki panie inżynierze konstruktorze silników lotniczych oraz samochodowych :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA HA 745i :D 190000 i padły? Może licznik miałeś kręcony.Miał ktoś tak jak ja zaraz po wymianie oleju?Myśle nad takim olejem co zalecają 0w30 albo 5w40, Boję sie żeby nie wypłukało mi uszczelnienia i kompresji.A nie chcę kasy w błoto ładować.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, już myślałem, że dawno problem już rozwiązany. Nie ma co kombinować, stary olej wymień, zalej przed tym Motul Engine Clean. Potem olej Motula 10W40 i pojeździj trochę. Jak cykanie nie przejdzie to trzeba zdjąć głowice. Wymienić samoregulatory, może sprężyna nie trzyma na jakimś zaworze, może być jeszcze kilka innych przyczyn. Nie ma innej metody i już, trzeba zobaczyć na własne oczy.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? DZiś zauważyłem to, podjechałem pod dom z parkingu na stukajacym zaworze,nie mineło 5 minut jak z powrotem wsiadłem do auta i odpaliłem,byłem przekonany że bedzie nawalać zawór od razu bo wiadomo jak zgasiłem na takim stuku to siłą rzeczy powinien stuknąć bo sisnienia nie było a tu cisza, tak jak odpalanie z rana co po chwili zaczyna stukać.Kiedyś miałem golfa 1.3 też z hydrauliką zaworów i jak rano odpalałem do był rumot i cisza bo nie trzymały, a tu trzymaja ale po chwili puszczają dziwne. Tylko czemu była cisza po takim postoju na zgaszonym stukotaniu? Myśle już o wlaniu oleju jaki bmw zaleca 0w40.Apro po tego engine clean.Czy to mi nie rozszczelni motora?Bo tak mi się wydaje. Edytowane przez andrzejw1
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzejw1 podobno olej 0W-30 (ale o HTHS równym lub większym od 3,5) pomaga, ja chcę przy następnej wymnianie oleju spróbować Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30 lub RAVENOL Super Synthetic Oel SSO 0W-30. Oba spełniają LL-98 i według BMW do M60 też można je stosować.

 

Powodzenia Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia do dopasowania oleju- http://www.shell.pl/home/page/pol/products_services/on_the_road/oils_lubricants/lubematch/app_lubematch.html lub http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2157 i własnie tu pisze co mam wlać tylko czy znów nie wypłuka mi za bardzo uszczelek, już sam nie wiem.Boję się żeby sobie nie narobić kłopotu,kasy wiele się nie ma a jak by jeszcze przyszła wymiana silnika czy remont to już kaplica,ugotowany.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? DZiś zauważyłem to, podjechałem pod dom z parkingu na stukajacym zaworze,nie mineło 5 minut jak z powrotem wsiadłem do auta i odpaliłem,byłem przekonany że bedzie nawalać zawór od razu bo wiadomo jak zgasiłem na takim stuku to siłą rzeczy powinien stuknąć bo sisnienia nie było a tu cisza, tak jak odpalanie z rana co po chwili zaczyna stukać.Kiedyś miałem golfa 2 1.3 też z hydrauliką zaworów i jak rano odpalałem do był rumot i cisza bo nie trzymały, a tu trzymaja ale po chwili puszczają dziwne. Tylko czemu była cisza po takim postoju na zgaszonym stukotaniu? Myśle już o wlaniu oleju jaki bmw zaleca 0w40.Apro po tego engine clean.Czy to mi nie rozszczelni motora?Bo tak mi się wydaje.

Tylko to mnie dziwi z tym stukaniem nietypowym. O i takie coś znalazłem http://www.motul.krakow.pl/_pdf/Motul_Produkty_Osobowe_Silnik_Specific.pdf

Szukam sobie na allrgro oleju i widze ze wszystkie oleje znanych mi firm mają LL 04 a motul pisze że do mojego LL 01 powinien być.

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że nie mam tisa.Możesz zobaczyć jak masz tego tisa co mam miec wlane? Może sobie sciągne tylko po polsku nie ma. Angielski u mnie taki sobie,coś rozumiem ale nie co do słowa.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.