Skocz do zawartości

Dziwne stuki po wymianie oleju w BMW e38 740 M60


andrzejw1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakies pół roku temu kupiłem e38 i wymieniłem w nim olej i filtry.Wlałem olej z beczki Gulf 10w40.Nie wiedziałem jaki olej był wczesniej lany wiec wlałem taki.Zaraz po wymianie zaczełem słyszeć dziwne pstrykanie w silniku i na wolnych obrotach co jakiś czas tak co 3, 5 sekund nie zawsze równo,rano jak odpalam to jest przez ułamek sekundy stukot samoregulatorów,za jakiś czas jak sobie tak pracuje odzywa sie znów samoregulator i po chwili cisza.Jak przyspieszam na zimnym silniku to słysze takie pstrykanie ciche co wczesniej tego nie było,jak ciepły też to słychać ale mniej,jak rozgrzeje na maxa i dam mu popalić czyli wkrece go dość mocno na obroty to pózniej juz cisza.Czy to wina oleju? za gęsty czy za żadki? Jaki najlepiej wlac żeby tego nie było i działalo jak go kupiłem,przejechalem na tym oleju juz z 4000 tyś km.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może być przypchany samoregulator śmieciami ze starego oleju lub spadać ciśnienie oleju i olej nie dochodzi do samoregulatorów.

Co do 1 to kupić można płyn tzw Engine flush (tak aby było na 7,5 litra oleju) i dolać do oleju przed samą wymianą . Niech pochodzi 15minut. spuszczasz gorący olej (powinien być czarny jak smoła). I teraz sa 2 szkoły 1- 2 litry oleju po prostu wlewasz do układu z otwartym korkiem od miski olejowej - czysty olej swobodnie przelewa się przez układ i zbiera resztki. Zawalasz świeżym i jest ok. 2 szkoła- po płukaniu zalewasz jakimś olejem (może być np mineralny) i robisz trasę ok 30 kilometrów aby znów olej wyłapał resztki i dobrze się nagrzał po czym wymieniasz olej na właściwy.

bywa ,że jeśli auto jeździło na mineralnym oleju i to jeszcze na krótkie trasy to w przewodach i kanałach robi sie tzw masło olejowe (bardzo często przy mineralnym LOTOSA) które zapycha układ (osobiście miałem to u siebie kiedyś w lanosie- płukanie silnika pomogło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem olej z beczki Gulf 10w40.Nie wiedziałem jaki olej był wczesniej lany wiec wlałem taki.Zaraz po wymianie zaczełem słyszeć dziwne pstrykanie w silniku

Najprostsze wyjście to kupić najzwyklejszy olej mineralny 15W/40, zlać ten z silnika do bańki i zalać mineralnym. Jeżeli praca silnika ulegnie poprawie, to masz problem z głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego moto doktora nie dawałem,a olej mineralny to chyba sie nie nadaje do tak precyzyjnego silnika.Może ktoś miał już taki przypadek?Może ten olej jest za gęsty czy jak.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też odradzam minerala bo mineralny olej to jest dobry do Tico. Możliwe ,że ten gulf z beczki jest coś nie tegez jak to mówią. Aby za dużo nie kombinować ja bym przed wymianą zalał płukaczem odczekał 10 minut zlał cały stary olej i zalał po prostu jakimś 10w40 (osobiście zawsze tak u siebie robię).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a olej mineralny to chyba sie nie nadaje do tak precyzyjnego silnika.Może ktoś miał już taki przypadek?Może ten olej jest za gęsty czy jak.

Precyzyjny to był ten silnik 15 lat temu, a teraz to jest już stary trup, który przejechał pewnie grubo ponad 300tys, jeżeli nie więcej, i właśnie nalewanie do takiego silnika jakichś nowoczesnych syntetycznych, czy półsyntetycznych cudów techniki, które działają jak płukanki, może go dobić. A już tekst, że olej mineralny dobry jest do Tico, ale nie do kilkunastoletniego półzłomu ze śmigiełkiem na masce, świadczy tylko o bufonadzie piszącego. Olej mineralny żadnemu silnikowi krzywdy jeszcze nie zrobił, w przeciwieństwie do półsyntetyków, czy syntetyków, co przypadek opisywany w tym temacie dokładnie potwierdza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się całkowicie z tym nie zgodzę. każdy ekspert powie aby silnik zalewać jak najdłużej olejem syntetycznym czy półsyntetycznym i unikać oleju mineralnego. Aczkolwiek faktem jest ,że jeśli silnik jest już "wydymany" to olej syntetyczny jest za rzadki i będzie przepalany przez mechanizmy zaś mineralny to i tak mu nie pomoże , jest tylko gęstszy ale wykonany z gorszym komponentów niż oleje syntetyczne (na co nawet wskazuje jego cena) i lepiej zrobić remont silnika albo jak połowa polaków- pojeździć- dojechać auto zalać motodoktorem i sprzedać jako mało jeżdżony .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem stuki samoregulatorów w M70 w e32 290kkm zaraz po uruchomieniu, szczególnie zimą. Silnik do superszczelnych nie należy, jednakże zdecydowałem się na Engine Clean z Motula, ponieważ eksperymentowanie z różnymi olejami nie poprawiało sytuacji. Potem dobre 10W40 i silnik jest nie do poznania. Cisza, nawet po odpaleniu po miesiącu, wydaje mi się nawet, że jest zrywniejszy. To jest już trzecie auto, w którym zaaplikowałem ten środek i jestem przekonany, że będę go stosował nadal.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że na forum BMW są ludzie kompetentni :) A tutaj jest jak wszędzie, trochę takich i takich :)

to w takim razie pokaż mi kolego kompetentny gdzie tu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E32/Sedan/Europe/750i-M70/LHD/A/1988/july/browse/engine/valve_timing_gear_cam_shaft/ jest samoregulator, proszę podaj nr części, jak go wskażesz to oddaję tobie "gratis" moje wszystkie BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że na forum BMW są ludzie kompetentni :) A tutaj jest jak wszędzie, trochę takich i takich :)

to w takim razie pokaż mi kolego kompetentny gdzie tu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E32/Sedan/Europe/750i-M70/LHD/A/1988/july/browse/engine/valve_timing_gear_cam_shaft/ jest samoregulator, proszę podaj nr części, jak go wskażesz to oddaję tobie "gratis" moje wszystkie BMW :)

 

 

Pozycja numer 7, chętnie przygarnę parę innych BMW :)

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że na forum BMW są ludzie kompetentni :) A tutaj jest jak wszędzie, trochę takich i takich :)

to w takim razie pokaż mi kolego kompetentny gdzie tu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E32/Sedan/Europe/750i-M70/LHD/A/1988/july/browse/engine/valve_timing_gear_cam_shaft/ jest samoregulator, proszę podaj nr części, jak go wskażesz to oddaję tobie "gratis" moje wszystkie BMW :)

 

 

Pozycja numer 7, chętnie przygarnę parę innych BMW :)

 

Przepraszam, ale ja w tym pośpiechu myślałem o hydroregulatorze takim jak w M60 bo M70 to inna bajka :wink: tak więc masz u mnie 2 piwa bo się nie zrozumieliśmy.

 

Kolego andrzejw1 sprawdź regulator ciśnienia oleju tak jak w drugim poście napisał Wielebny bo to podstawa aby zacząć badać ciśnienie w układzie smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie numer 7 hydroregulator ,czy to m60 czy m 70 zasada działania ta sama,a co do tego mojego trupa to ma przejechane niecałe 160 tyś km kolego a1410 !!!Wiem bo był sprawdzany a poza tym to auto krajowe i kupione od bogatego lekarza laryngologa który ma 76 lat (pierwszy własciciel) i nie mógł sie z nim rozstać przez tyle lat. I ten silnik jest precyzyjny jak byś nie wiedział , myślisz ze ile sie różnią te v 8 w nowych bmw? Turbiną i paroma innymi pierdołami,maja ta samą kolejnośc zapłonu,wykonanie,może małe modyfikacje ale to w ciąż ten sam motor.Pamiętaj że silniki spalinowe nie rozwijają sie od kupe lat bo nie da sie wiecej wymyslic,można tylko co nieco zmienic,zmodyfikować ale to już jest przestarzałe,teraz mysli sie o innych rozwiazaniach typu wodór,elektryka idp.

Prosił bym pisać na temat a nie jakieś docinki!!!Mamy sobie pomagać a nie docinać.

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli w tym silniku jest taki mały przebieg, to nie ma prawa się nic dziać. U mnie jest prawie dwa razy tyle i M70 chodzi super. Zacznij od Motul Engine Clean, zalej jakiś dobry olej i powinno pomóc. Swoją drogą, nie wiem czy M60 z tak małym przebiegiem nie powinien być zalewany 5W40, ale tutaj musieli by się wypowiedzieć użytkownicy tego silnika. Warto zrobić to jak najwcześniej, ponieważ słaby olej może w krótkim czasie trwale uszkodzić samoregulatory, poprzez wzrost ich temperatury pracy.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO w serwisie olejowym mi powiedzieli ze ten olej 10w40 powinien być zalany.Nie wiem co oni mieli za katalog.Ja wyczytałem ze od 0wdo x i od 5w do x , a w katalogu castrola pisze ze 10 w 60 dobry,tez full syntetyk tylko wytrzymalszy.Jak uzbieram kasy to zaleje go chybatym 10w60. Ale wypowiedział by sie ktoś może co ma taki silnik,kumpel ma e32 v8 m60 B30 i zalany ma 15w40,przejechane ma 360tyś km,chba ktoś przesadzil u niego z tym olejem bo na takim juz go kupił,jak odpala rano to taki rumot że hej,cos nawala tak głośno ze nie wiem co to u niego jest i tak z 3 sekundy tłucze napewno nie samoregulatory zaworów :).Prosił bym użytkowników m60 o wypowiedz co wlać do mnie tak z doświadczenia.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o tarcie jakie ma miejsce w hydraulicznym regulatorze przy zastosowaniu złego/starego oleju, w zasadzie to jest jedyna przyczyna jego uszkodzeń. Notorycznie utrzymywana wyższa temperatura regulatora prowadzi do jego permanentnego rozszczelnienia.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do tego mojego trupa to ma przejechane niecałe 160 tyś km kolego a1410 !!!Wiem bo był sprawdzany a poza tym to auto krajowe i kupione od bogatego lekarza laryngologa który ma 76 lat (pierwszy własciciel) i nie mógł sie z nim rozstać przez tyle lat. I ten silnik jest precyzyjny jak byś nie wiedział. Prosił bym pisać na temat a nie jakieś docinki!!!Mamy sobie pomagać a nie docinać.

Otóż Drogi Kolego, gdybyś spojrzał pod zdjęcie z mojego Avataru to byś dostrzegł, że mam na stanie dwa autka z silnikami M60. Pierwsze to E32 740 z 1993 roku, kupione w 1998 roku od pierwszego właściciela po przebiegu ponad 170tys, które u mnie dojechało do 535tys- stan na dzisiaj. To autko jest jeszcze na czarnych tablicach. Drugie to E34 540 też z 1993, kupione w 2001 od drugiego właściciela z licznikowym przebiegiem 160tys.- pierwszym był lekarz z Kolonii, a drugim ówczesny prezes Wielkopolskiej Izby Przemysłowej czy Handlowej. Autko od niby wiarygodnych właścicieli, z niby udokumentowanym przebiegiem, okazało się przekręcone o prawie 100tys. Ma dzisiaj rzeczywiście 475tys. Oba te autka do przebiegu ok. 350tys jeździły na olejach syntetycznych 5W/40, ale gdy przy tym przebiegu zaczęły im lekko klepać hydrauliczne popychacze/ w obu silnikach bardzo podobnie przy ok 350tys/, to zalałem im minerał 15W/40, na którym jeżdżą BEZPROBLEMOWO! do dzisiaj. Po przekroczeniu 400 tys popychacze znowu się odezwały i wtedy zalałem do silników dodatek firmy Liqui Molly o nazwie Hydrostossel Additiv, który stosuję teraz przy każdej wymianie oleju robionej co około 20tys. km. I na tym minerale z dodatkiem silniki chodzą ciszej i bardziej miękko, co po zamianie zauważyła nawet moja żona, która na co dzień jeździ jedną z tych Beemek.

Tak więc jak widzisz mam dobrą, praktyczną wiedzę na temat eksploatacji tych silników i ponieważ oba moje silniki zaczęły klepać po przejechaniu 350tys, dlatego właśnie założyłem, że Twój ma podobny przebieg, bo gdyby miał rzeczywiście tylko 160 tys, to o żadnym klepaniu hydraulików nie powinno być mowy, co z resztą napisał Ci też kolega Ttrol. A moje uwagi nie miały być w żadnym przypadku złośliwe, wynikały tylko z mojej wiedzy oraz braku pełnej informacji z Twojej strony...

Pozdrawiam i polecam dobry minerał + Hydrostossel Additiv firmy LM

PS. Moja E38 750 ma obecnie 360tys i hydrauliki są ciche, jak by były nowe. Silnik/M73/ jeździ od początku na 5W/40, ale jak zacznie postukiwać, czego spodziewam się w najbliższym czasie, to też przejdę na minerał

Edytowane przez a1410
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wypowiedział by sie ktoś może co ma taki silnik,kumpel ma e32 v8 m60 B30 i zalany ma 15w40,przejechane ma 360tyś km,chba ktoś przesadzil u niego z tym olejem bo na takim juz go kupił,jak odpala rano to taki rumot że hej,cos nawala tak głośno ze nie wiem co to u niego jest i tak z 3 sekundy tłucze napewno nie samoregulatory zaworów :).Prosił bym użytkowników m60 o wypowiedz co wlać do mnie tak z doświadczenia.

Ten rumot przez dwie-trzy sekundy po odpaleniu na zimno to może być padnięte visko. Miałem to u siebie w M60 z 540stki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mi wlali z tej beczki,jak kupilem auto to bylo ciche jak nowe a teraz nie wiem.Pisze dla tego bo moze ktos mial taki sam przypadek,z beczki w sumie moze byc woda itd:) CZy mam za gesty olej czy za zadki ze to slychac? Bo jak czytam na forum to pisza ze jak samoregulatory nie trzymaja to mineral 20w50 a inni ze za gesty.Ja po sobie widze ze chyba za gesty bo jak cieply to prawie cisza a teraz jak zimny to stuka co troche jeden samoregulator puki sie nie nagrzeje. Edytowane przez andrzejw1
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpale cisza,pochodzi chwile i zaczyna stukac jeden czyli jak by ucieklo cisnienie z niego ,jak sie nagrzeje to znow cisza.Tak na chlopski rozum to chyba za gesty olej mam bo nie dociera tam gdzie trzeba jak zimny i gęsty.Znów mysle ze jak ucieka to gestszy olej trzeba. Juz sam nie wiem.Piszcie co sami doswiadczyliscie.

Pozdro.

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a1410 pisalem juz ze moja beta ma 160 tyś. i wiem to napewno

Na pewno to jutro znowu wstanie słońce, poza tym to wszystko jest tylko prawdopodobne

CZy mam za gesty olej czy za zadki ze to slychac?

Jeżeli po nocy stukają, to masz za rzadki, bo przez luzy w popychaczu spływa do miski. Gęstszy olej nie wypłynie i będziesz miał spokój, a ponieważ na ciepło to i syntetyk i minerał maja taką samą gęstość/ górne oznaczenie 40/, to Ci nic nie stuka, gdyż rozgrzany olej pompa łatwo wepchnie w popychacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.