Skocz do zawartości

silnik m52 / co to za czujniki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A dokladniej 17 to czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik polozenia

walu korbowego jest zabudowany osobno w glowicy)

 

element nr 3 to elektromagnes zaworu olejowego VANOSa

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

witam

17 to czujnik połozenia wałka rozrzadu tzw czujnik fazowy

3 to selenoid sterujacy vanosem

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
witam

17 to czujnik połozenia wałka rozrzadu tzw czujnik fazowy

3 to selenoid sterujacy vanosem

 

pozdrawiam

 

heh chyba pisalismy jednoczesnie ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Wielkie dzieki za szybkie odpowiedzi!

 

Tak czujnik polozenia walu korbowego przerabialem i zdaje sie wyglada podobnie i patrzac od przodu jest na lewo pod pompa wody.

Zas pytanie czy ten czujnik fazowy moze miec wplyw na prace silnika, tzn gasniecie i falujace obroty? Spotkal sie ktos z tym?

 

To chyba jedyny czujnik ktorego jeszcze nie wymienialem z racji na cizkie doscie do sruby mocujacej , zaslania wlasnie ten elektromagnes od zaworu oleju vanosa.

Opublikowano

Oba czujniki w istocie podobnie wygladaja i dzialaja na tej samej

zasadzie - jeden podaje komputerowi polozenie walka rozrzadu, drugi -

walu korbowego. Oba sa krytyczne dla pracy silnika a szczegolnie

pracy ukladu zaplonowego. Brak sygnalu z ktoregos z czujnikow

powoduje zgasniecie motoru.

 

Elektrmagnes VANOSa to raczej sprawa drugorzedna i nie koncentrowal

bym sie nad nim - jego awaria moze spowodowac co najwyzej spadek

mocy silnika w pewnym zakresise obrotow ale nic tak dramatycznego

jak zgasniecie motoru czy tym bardizej nierowny bieg jalowy.

W tym elektromagnesie jest dioda ktora sie czasem uszkadza ale

jedynym efektem tego uszkodzenia jest to ze w momencie zalaczenia/

odpuszczenia vanosa elektromagnes generuje szpilke ktora moze

zaklocac prace innych ukladow choc poza tym wszystko powinno

dzialac normalnie.

 

Uszkodzenie diody mozna sprawdzic zwyklym omomierzem i w rzie

potrzeby zastapic ja elementem podlaczonym po prostu na

zewnatrz w polaryzacji odwrotnej do napiecia zasilajacego zawor

(anoda do minusa katoda do plusa).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
psychop -- Ty jak coś powiesz to prawie jak encyklopedia... :cool2:

 

Mnie tam osobiscie vanos nigdy nie nawalil ale akurat ten rozdzial TISa

przeczytalem dokladnie i pare razy i nawet zdaje mi sie, ze rozumiem

jak to dziala ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wczoraj zauważyłem spadek mocy (525i Vanos 1992) Otwieram maskę dodaje gazu i powyżej 2 tysięcy zaczyna coś walić od strony zaworów ssących, metaliczny dżwięk . Przeraziło mnie to okropnie, po odpięciu wtyczki od Vanosa jest normalnie, na zimnym silniku też jest dobrze. Czym może to być spowodowane ? Proszę o pomoc !
Pozdrawiam
Opublikowano

Drobna porawka:

.........dzialaja na tej samej

zasadzie

Ich zasada działania nieco się rózni, a moja uwaga jest dlatego, co bym nie musiał tłumaczyć klientom, że górnym czujnikiem dolnego i na odwrót zastąpić się nie da.

Tak na marginesie :D

Opublikowano

1. Zasada działania jest taka sama.

2. Z tego co wiem: Niektóre auta potrafią jeździć bez czujnika wału, natomiast bez czujnika rozrządu to już klapa na maksa. Dotyczy to oczywiście aut, które mają obydwa czyjniki na wyposażeniu.

Opublikowano
Jeżeli macie na myśli zasadę działania pod wzgledem generowania impulsu to tak, wykonują podobne czynności. Ale te czujniki pomimo tego że wyglądają podobnie mają inną funkcję odbierania i przetwarzania impulsów, o czym świadczy ich oporność na przewodach, oraz konieczność odbierania różnej w charakterystyce i ilości sygnałow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.