Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. niedawno kupiłem swoją Betty 318is Coupe 96' (marzenie od dawna), no ale nie obeszło sie bez problemów..

(kliknijcie na miniaturkę)

 

Problem zaistnial 3 dnia od nabycia betki... otóż pod maską zaczęło coś gwizdać/świszczeć.... Jeszcze tego samego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi że to może być przewód od serwa.. Było już późno wróciłem do domu... następnego dnia pojechałem do drugiego mechanika który powiedział: "jakiś przewód ma nieszczelność, i zrobił się gwizdek"... poczym zaobserwował następującą rzecz.

 

http://images35.fotosik.pl/158/6b1ae27758fc1dedm.jpg

 

Po zdjęciu tego przewodu (zaznaczony kolor żółty) od strony silnika i zatkaniu go palcem przestawało świszczeć. Następnie mechanik założył go i nie świszczało... powiedział: "może delikatnie się obsunąl..... teraz nie świszczy". Dojechałem do domu.. i lipa, znów gwiżdże.

Ale mówie sobie to tylko przewód... kupie nowy ewentualnie ścisne tam gdzie sie zsówa i na jakiś czas może być.

 

No i tym sposobem zbagatelizowałem problem.. pojechałem sie przejechać. Raz gwizdało raz nie. Gdy wracałem i nacisnąłem pedał sprzęgła wskazówka obrotomierza spadła do 500obr. przestało gwizdać, zatrzymałem się i otworzyłem maskę, zamiast gwizdu slyszałem jakby dmuchające powietrze. Myśle: "pewnie ów przewód zsunął się całkiem"

Jednak nie. Po wczorajszym całodniowym przyglądaniu sie temu wszystkiemu. odkręciłem ten plastikowy dekielek (odma, tak? - zazn. kolorem niebieskim) do którego szedl drugi koniec przewodu. w środku jest taki niewielki, plastikowy "grzybek" z dziurką w środku... jest on u mnie luźno... poprostu wetknięty (może tak powinno być?)

Obroty zaczęły falowac.

Moje wnioski są takie że przy chwilowy odcięciu przepływu powietrza tym przewodem czyli ściśnięciu lub też (co robił mechanik nr 2) zatkaniu palcem, ów grzybek się ustawia dobrze, jednak przy wyższych obrotach ustawia się jakoś koślawo i gwiżdże i obroty falują bardzo nisko.

Podejrzewam także że ten przewód jest też winowajcą falowania obrotów bo bo tym "zabiegu ściśnięcia" kiedy przez chwilę jest dobrze obroty też się ustabilizowują.

Jednak co mnie dziwi - za pierwszym razem (kiedy byłem u mechanika nr 1 i nr2) gwizdało ale obroty były ok..

 

Pomocy Panowie!

 

Dodam jeszcze że mechanik nr2 kazał mi: "poczytać na forum"... juz tyle tematów przejrzalem lecz trudno było mi znaleść problem nawet podobny do mojego. Proszę pomóżcie cokolwiek.

 

aha... jeszcze co może być ważne gdy wyłączam zaplon świst powietrze cichnie aż jest takie subtelne, delikatne "pyk". (myśle że to ten grzybek o którym wspominałem).

Edytowane przez dzias89
Opublikowano

Bardzo Dziękuje za pomoc przyjacielu.... :) dowiedziałem sie że ów odma to zawór odpowietrzający skrzyni korbowej... tylko że na rysunku z tej strony nie zostal uwzględniony ten plastikowy "grzybek" z dziurką.. nie powinno go tam być??

Mimo wszystko wielkie dzięki emir55

Opublikowano
... tylko że na rysunku z tej strony nie zostal uwzględniony ten plastikowy "grzybek" z dziurką.. nie powinno go tam być??

 

Jedyna "dziurka" w "grzybku" ktora powinna tam byc,to kruciec na ktory zalozony jest waz.Jezeli jest jakas inna to znaczy ze odma zasysa lewe powietrze,co moze byc powodem Twoich problemow.

Uklad odpowietrzania komory silnika musi byc szczelny.W innym przypadku beda sie dzialy cuda.Np.problemy z obrotami.

Tez to przerabialem(popekany waz).

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
dzięki Pistol. mialem na myśli grzybek będący w środku odmy, widoczny dopiero po jej odkręceniu. Jeśli takje coś nie powinno tam być to wyjmę ten plasticzek i zobaczę co się bedzie dzialo:cool2:
Opublikowano
dzięki Pistol. mialem na myśli grzybek będący w środku odmy, widoczny dopiero po jej odkręceniu. Jeśli takje coś nie powinno tam być to wyjmę ten plasticzek i zobaczę co się bedzie dzialo:cool2:

No ja mialem na mysli cos innego :|

 

Ok.Poczytaj sobie.To Ci powinno naswietlic sprawe.

viewtopic.php?p=586827

Silnik moze inny,ale zasada ta sama.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

O stary... Wielkie dzięki!! nie no... objawy zgadzają się w 100%. co więcej też zdiagnozowałem że coś odmą jest nie tak.

kurde... kupie nową i razem z tym wężykiem może... aha, jeszcze trapi mnie w środku ten taki grzybek... po chu** tam jest?? :x :lol: :lol:

Opublikowano
to może skoro rozwiązałem już problem to napiszę o co było nie tak... a więc uszkodzona była właśnie ta odma (zaznaczona na niebiesko) a ten "grzybek" to stała część odmy (tam w środku) która się ułamała i poprostu odkręcając odmę zostawała w kolektorze :lol: ... tak jak myślałem ten ułamany grzybek tworzył gwizdek... po wymianie wszystko ok.... tylko chyba ma za niskie obroty... strzałka na obrotoierzu wskazuje jakieś 750-800obr... słyszałem że ISka powinna mieć 850-950obr na biegu jałowym, tak??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.