Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie działa mi klimatyzacja w mojej e46 330D 05/2001.

 

Włączam klimatyzacje, wentylator mi się włącza ale przewody do chłodnicy mam wręcz gorące, a powietrze w aucie leci ciepłe.

Podłączyłem kompa i odczytałem takie błędy:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 06/03/10 19:38:29

ECU: IHKA46_2

JobStatus: OKAY

Variant: IHKA46_2

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

28 AUC sensor

Error frequency : 206

Open circuit

Errorcode: 1C 04 CE 39 36 BA 18 11 03 71

-------------------------------------------------------------

30 AUC heating

Error frequency : 253

Short circuit to ground

Errorcode: 1E 02 FD 39 38 B7 18 11 03 6F

=============================================================

 

Przy okazji sprawdziłem inne błędy i w module silnika miałem taki błąd:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 06/03/10 19:31:05

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

13573 glow device

 

Error frequency : 3

Logistic counter: 39

 

Error occured 1. times at:

 

Engine speed 849.15 1/min

Coolant temperature 22.46 Grad C

Einspritzmenge 9.22 mm^3

RPC rail pressure 349.40 bar

Fehler aufgetreten bei 195790.00 km

 

Error occured 2. times at:

 

Engine speed 824.18 1/min

Coolant temperature 23.15 Grad C

Einspritzmenge 7.17 mm^3

RPC rail pressure 349.40 bar

Fehler aufgetreten bei 195790.00 km

 

Error occured 3. times at:

 

Engine speed 849.15 1/min

Coolant temperature 36.12 Grad C

Einspritzmenge 7.17 mm^3

RPC rail pressure 349.40 bar

Fehler aufgetreten bei 195820.00 km

 

Error present

Sporadic error

Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay

 

Errorcode: 35 05 27 03 7C 80 22 5D 12 3A 4C 7B 80 21 5E 0E

3A 4C 7B 80 22 71 0E 3A 4C

=============================================================

Świece żarowe były wymieniane w Styczniu tego roku, na oryginały BMW.

 

Z góry dziękuje za sugestie.

Opublikowano
AUC sensor to czujnik zapachu/'smrodu' klimatyzacji, który znajduje się w okolicach chłodnicy, jeśli masz bogatą przeszłość możesz go nie mieć. Ale to raczej z ciepłym powietrzem nic nie ma wspólnego, on zamyka obieg, jeśli wyczuje nieprzyjemny zapach, jeśli masz włączony automatyczny zamknięty obieg.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
AUC sensor to czujnik zapachu/'smrodu' klimatyzacji, który znajduje się w okolicach chłodnicy, jeśli masz bogatą przeszłość możesz go nie mieć. Ale to raczej z ciepłym powietrzem nic nie ma wspólnego, on zamyka obieg, jeśli wyczuje nieprzyjemny zapach, jeśli masz włączony automatyczny zamknięty obieg.

z klimatyzacja sobie poradziłem, "fachowcy" nie potrafili nabić klimy należycie.

 

ten czujnik AUC mam fizycznie w aucie, ale jest zepsuty, ale zamówiłem już więc będę walczyć.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Widzę temat był poruszany dość dawno mimo to mam nadzieje że ktoś mi pomoże.

Niedawno kupiłem sobie BUNIE e46 320d 136HP i jak byłem na kompie to wyrzuciło mi te same błędy odnośnie klimy. O ile błąd 28 to banał o tyle błąd 30 to zagwostka dla mnie. Jak wiem autko miało nabijaną klimę przez poprzedniego właściciela. Nie mogę powiedzieć żebym zauważył jakieś objawy bo nie wiem jak powinna klima działać prawidłowo. Co zauważyłem:

- gdy wyłączę Climatronic (do wyłączenia nadmuchu) po ponownym włączeniu zapłonu nadmuch jest załączony na najniższych obrotach - to tak ma być?

- gdy włączę klimę po jakimś czasie zaczyna buczeć w okolicach "jeża" ale nadmuch działa bez problemu, zmniejsza się i zwiększa automatycznie; dodatkowe buczenie dochodzi w okolicach turbiny ale jest czasowe w postaci "strzałów" i trawa do momentu wyłączenia klimy;

- gdy jest zimno na zewnątrz ogrzewanie w funkcji AUTO grzeje na szybę i nogi po czym gdy się nagrzeje dołącza jeszcze nawiew z kratek w desce ale leci zimne powietrze (pokrętło w centralnym nawiewie ustawione na białą kreskę) no chyba, że ręcznie przekręcę na ciepło pokrętłem w centralnym nawiewie;

- mam zepsuty wentylator pomocniczy/klimatyzacji podejrzewam moduł (standard) tym się zajmę w najbliższym czasie jak i wymianą czujnika AUC.

Proszę o pomoc bo zbliża się lato a jak klima mi padnie to będzie gorąco :(

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

WOW! żadnego info :(

może ktoś coś wie bo robi się coraz cieplej.

tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest sprzęgło sprężarki od klimy, ale to tylko domniemania

Opublikowano
Wymień ten wentylator i lepiej nie włączaj klimy dopóki go nie zrobisz bo możesz wykończyć sprężarkę klimy. Możesz jedynie sprawdzić czy się włącza sprzęgło elektromagnetyczne na sprężarce po włączeniu klimy. Jak się nie chce włączyć to może już padło albo jest za mało czynnika w układzie. Następnie niech najpierw sprawdzą szczelność układu, odgrzybianie i nabicie.
Opublikowano

Większość problemów z listy rozwikłałem z pomocą forum. Pozostał mi problem z klimą a konkretnie ze sprężarką klimy która podczas dłuższej pracy w mieście buczy a po jakimś czasie się wyłącza i z nawiewu wieje temperatura otoczenia. Faktycznie ma to coś wspólnego z niedziałającym wentylatorem (moduł) że nie może schłodzić skraplacza. Bo podczas normalnej jazdy (w trasie) nie zauważyłem problemów z klimą. A w mieście sprzęgło się co jakiś czas się załącza i wyłącza okropnie bucząc. Klima nabita i odgrzybiona przez poprzedniego właściciela - informacja potwierdzona.

Pozostał jeszcze problem:

30 AUC heating

Error frequency : 253

Short circuit to ground

Errorcode: 1E 02 FD 39 38 B7 18 11 03 6F

na który jeszcze nie znalazłem odpowiedzi.

Opublikowano

W przypadku jazdy w trasie z większymi prędkościami pęd powietrza wystarcza do schłodzenia czynnika klimy, natomiast w mieście lub staniu w korku ciśnienie czynnika rośnie wraz z jego temperaturą i nie ma możliwości schłodzenie przy padniętym wentylatorze. W efekcie ciśnienie i obciążenie sprężarki rośnie. Co może doprowadzić do uszkodzenia sprzęgła sprężarki, rozszczelnienia układu lub zerwania paska napędzającego sprężarkę. Dopóki nie zrobisz wentylatora nie włączaj klimy (jedynie na krótki czas przy jeździe w trasie z większym prędkościami). Wymiana sprężarki w warsztacie na używkę lub regenerowaną może wynieść do 1000zł więc sam policz czy warto ją katować.

 

Co do AUC to czujnik automatycznego obiegu znajduje się chłodnicy z boku ,lub jak otworzysz maskę nad wiatrakiem od góry przy lewej stronie, takie kwadratowe pudełeczko. Z tego co znalazłem na necie błędy często występują w parze (28 i 30).

Opublikowano

staram się właśnie tak robić. w mieście nie używam co jest utrapieniem a w trasie to jak naprawdę potrzeba.

teraz jestem w trakcie poszukiwania sprawnego wentylatora i czujnika brzydkich zapachów.

może znacie kogoś kto ma na zbyciu ww. części?

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ma ktoś pomysł na naprawę czujnika AUC, czyscilem go 2 razy i nadal wywala mi błedy.

Mimo ze patrzyłem w teście, w disie i od 0v do 5v czujnik pracuje w zaleznosci od napiecia ale srednia to 2.5-3 volty.

mógłby ktoś ze sprawnym czujnikiem obadać jak u niego to wyglada za pomoca disa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.