Skocz do zawartości

320 D koło pasowe.......naprawione


bolo73

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ta śruba nie jest jednokrotnego użytku, więc nie widzę różnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz dać loctite 243 lub odpowiednik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić ale jest inny problem

delitatnie sie poci z uszczelniacza i nie wiem co robić . Mam zle doświadzczenia z wymian uszczelniaczy w takich miejscach w autach jak i też w cięzkich silnikach diesla i maszynach uzytkowych

Żeby to dobrze zrobic to bym musiał wyjąć kape rozrządu a tak dłubiąc uszczelniacz mogę doprowadzić ze bedzie sia lalo jak z kaczki tym bardziej że jest tam uszczelniacz teflonowy bez spręzynki

Myśle nad ta sprawa jeszcze co tu począć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiony klucz do trzymania koła pasowego 140 zł

Do tego to co mam grzechotka GRENE 1 cal + przejściówka na 1/2 cala do tego nasadka przedłużanana GRENE na 1/2 cala 22mm zrobiona też blokada miedzy kluczem blokujacym a grzechotka aby klucz blukujący nie wysunoł się z zębów na kole pasowym. Do tego rurki grubo scienne 1.5 metra

W przypaku zniszczenia zębów na kole to nie mam pomysłów jak to ruszyć siła jaka tam poszła oscyluje na jakieś 600nm , jest to zabójcze dla wału korbowego jak ktos blokuje za koniec wału albo co gorsza na biegu to na dwumas ida niebotyczne siły

Koło pasowe było z rocznika auta 312 tys i do końca nie padło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak uszczelniacz nie trzyma to nie ma co się zastanawiać tylko wymieniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelniacz nie trzyma to nie ma co się zastanawiać tylko wymieniać.

 

Ale jak to wyjąc żeby nie zniszczyć zębatki albo gniazda ?? boje się tam grzebać bo tak pocić sie może nawet z 50 tys albo i więcej

Victor reinz ma chyba w ofercie zwykły że spręzynką bo corteco to jest teflonowy PTFE ijego sie jakoś montuje że 4 godziny nie można kręcić wałem i żeby go włozyc to jest specjalny plastik prowadzący w zestawie jak dla mnie uda sie albo nie :(

Kurcze zniszczył mnie ten temat bo mam złe doświadczenia z nowymi uszczeniaczami szczególnie jak mi to robili mechanicy

Mam klucz do koła pasowego i myśle że będe sprawe obserwował jak zacznie mi zalewać miske to odkręce i wtedy zaryzykuję wymiane , najwyżej potem kupie nową śróbę koła pasowego

No chyba że ten uszczelniacz wychodzi lekko po wkreceniu w niego wkrętów samo wiercących bo innego pomysłu nie mam jak go wydłubać jakim sróbokrętem itp


Tak to wygląda przebieg 312 tys na moje oko to wyciekło tam ze 10ml oilwy ciekawe przez jaki czas

Czekam na opinie

pozdr



871dcd510fedbd37med.jpg

Edytowane przez wiciu1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i poszło łatwo czy mimo klucza były problem?

 

Siła dla mnie była duża ale tez nie jestem mega chłopem. Robiliśmy we dwie osoby tej samej postury w jednego według mnie nie ma szans

Zęby na kole pasowym jak i klucz trzymajacy nie naruszone po odkręcaniu ale blokować za wał korbowy bym nie pozwolił


Jutro w tym poście dodam zdjęcie jak wygląda blokowanie przyrządu do koła aby sie nie wysuwał z zebów każdy moze zrobić to inaczej ale będzie wiadomo o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No chyba że ten uszczelniacz wychodzi lekko po wkreceniu w niego wkrętów samo wiercących

Tak właśnie próbowałbym go wyjąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już to kupować ten teflowy czy że sprężynką ?/


Naprawde nie jestem jakimś jakimś "druciarzem " i nie chodzi o koszty tylko dalej sie zastanawiem czy jest sens i jakie jest ryzyko że sie nie uda i w jakim czasie sie to może pogorszyć że bedzie lać jak z kaczki , takie pocenie mi wogole nie przeszkadza tym bardziej że nie pobrudzi np paska rozrządu ( bo go nie ma ) albo paska osprzętu

A moje ręce nie maja wprawy wyciaganiu takiego cienkiego simeru :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjołem decyzje i nie będe na razie grzebał , jak sie bedzie znacznie lać to wtedy odkręce i najwyżej kupie nową śróbę , nauczony doświadzcezniem z uszczelniaczami w róznych silnikach i maszynach że jak sie tylko poci to lepiej nie ruszac bo czasami jest duzo gorzej tym bardziej jak sie dłubie zeby go wyjąc .

najlepiej jak sie ma pokrywe zdjetą to wtedy przy wyjmowaniu sie nic nie uszkodzi i taksamo przy wkładaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem koło wszystko jest ok , pozatym ze nie udalo sie przykrecic tak jak każe kasiazka 100nm 60+ 60+ 30 stopni

Zrobiłem 100nm dobrym kluczem dyno i około 100 stopni . Więcej to masakra rury 1.5 metra i nie daja rady wszystko się ugina

Ja nie wiem czy to realne tak dokręcić i czy zęby na kole pasowym wytrzymaja

Pozatym jest kolosalna róznica przy gaszeniu silnika mimo że nie mam klapy gaszącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szkoda tylko ze nie wymieniłeś tego uszczelnienia. Robiłem to pierwszy raz w e60 nie było problemów. Całość moze zajęła mi w granicach 2h

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duży uraz do tych uszczelniaczy . rożnych maszynach mechanicznych , nie raz pociło sie kilka lat ale przy okazji innych napraw nowy uszczelniacz i to bywało że oryginalny i leci wiecej . Jak się bedzie mocno lało to wymienie spokojna głowa wtedy podejmę ryzyko wydłubania tego simmera

Ja robie 10 tyś rocznie albo mniej tą Bete mam bo mi sie bardzo podoba i nie tyram jej w mieście że co chwiel odpal zgaś

Bardziej mnie nurtuje to dokręcanie tej sróby , klucz dyno mam dośc dobry poszło 100nm ale zeby obrócić o 150 stopni to juz hardkor i strach , blokując na wypustki koła pasowego a co dopiero jak ludzie blokuja za wał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem to dawałem mechanikowi to to wiem,że blokował mi za koło zamachowe odpukać auto już 5lat jeździ


Wtedy kupiłem koło corteco+ uszczelniacz wału corteco wymienił to i to ale po zdjęciu osłon patrząc tam widać jak by zapocenie i troszkę mi kida po misce olejowej.Chciałem odkręcić koło by doszczelnić dirko miskę za kołem.Bo z zamontowanym kołem nie idzie dirko dobrze podejść i tego zrobić a nie chce zmieniać uszczelki miski bo to kupa roboty póki co.Z tym,że ten wyciek widzę jak by bardziej z góry jak uszczelniacz wału.. założony był corteco.Przebieg około 60tys do dnia dzisiejszego przez 4lata


Myślałem o blokadzie z alledrogo za 120zł z tym,że musiałbym moją śrubę użyć po raz trzeci.Raz siedziała ori od nowości,dwa ruszona przy zakładaniu koła trzy teraz po zdjęciu.Ewentualnie nowa za 80zł.Ponoć kręcenie na stopnie przy używanej śrubie mija się z celem.Ponieważ taka śruba już jest nadwyrężona czy tam rozciągnięta. 100nm +60stopni+60stopni+30stopni tyczy się nowej śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli powinno trzymać , ludzie kręcą na blokowaniu przez skrzynie biegów na hamulcu jak to dokręca dobrze to nie mam pojęcia aż trach , sprężyny w dwumasie zdusi do końca

uszczelniacz to sie nie przejmuje ja sie bedzie mocno lało to wymienie

Sróba ori kosztuje około 50zł , uszczelniacz to wredna franca , w maszynach uzytkowych które robia w przeliczeniu na auto 50 tys km rocznie z uszczelniaczami mam problem zakładane oryginalne tak i zamienniki potrzafia cieknąć , montaż staranny , wałek na oko i czucie bez rowka i wżerów a sie sączy co ciekawe nowy potrafi od razu lecieć a troche popracuje i wyciek sie zmniejsza jak by sie dotarł . A czasami stan pocenia starego uszczelniacza utrzymuje sie latami i przez setki godzin pracy maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja go po prostu wydłubałem śrubokrętem czy jakimś szpikulcem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak na równo. Chyba nawet głębiej nie wejdzie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.