Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

chciałbym zapytac jak u Was wygląda sprawa z serwem od hamulców. Mam ABS z ASC.

Mianowicie podczas wciskania pedału hamulca -słychać takie syczenie. silnik wyłączony. pedał rośnie i robi się strasznie twardy.

Jak naciskam hamulec i odpalę silnik pedał zapada się tak około połowy. natomiast jak zaczynam "pompować" pedałem słyszę również syczenie. syczenie słychać tylko w momencie naciskania hamulca w obydwu przypadkach.

 

U mojego kuzyna w e36 compact po zgaszeniu silnika pedał hamulca wyraźnie twardnieje i podnosi się do góry - czuć to.

 

To syczenie jest prawidłowe?

Jeśli mogę poprosić to sprawdzcie u siebie i napiszcie jak jest Was.

 

Pozdrawiam

 

 

______

Poprawiłem tytuł tematu. Proszę się stosować do formatu tytułowania wątków obowiązującego w tym dziale. Następnym razem będzie ostrzeżenie Mav!! mattiss

Edytowane przez Maverick13
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

OK Dzięki.

 

Powiedz mi jeszcze czy masz tak samo jak u mojego kuzyna czyli "w e36 compact po zgaszeniu silnika pedał hamulca wyraźnie twardnieje i sam podnosi się do góry - czuć to".

 

Szukam przyczyn bo odnoszę wrażenie że moje hamulce nie są ok. Auto nie staje dęba przy mocniejszym hamowaniu...

W służbowym fordzie focusie wystarczy lekko nacisnąć pedał i ostro hamuje.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Serwo u kuzyna nie działa prawidłowo. Prawdopodobnie zawór zwrotny nie trzyma podciśnienia. Taka sytuacja może źle wpływać na pracę silnika, gdyż jeden cylinder dostaje dodatkowe powietrze. U Ciebie jest prawidłowo. Serwo zbudowane jest w taki sposób aby po zgaszeniu silnika działało jeszcze na 2-3 naciśnięcia hamulca. Dzięki temu w przypadku awarii silnika w czasie jazdy da się normalnie wyhamować. Co do porównania z focusem, to różne samochody mają różnie skalibrowane hamulce. W jednych naciśniesz lekko i auto staje dęba, a w innych trzeba użyć większej siły. Pierwszy przypadek jest dobry do spokojnej jazdy i pod kobiecą nogę, ale ciężko precyzyjnie dawkować siłę. Jeżeli lubisz dynamiczną jazdę lepszy jest ten drugi układ. Inną sprawą jest to że stosując tarcze i klocki hamulcowe słabej jakości ciężko oczekiwać od nich dobrej skuteczności.
Opublikowano

OK. wielkie dzięki Koledzy za Waszą pomoc.

Co do hamulców w moim aucie to nie oszczędzam na częsciach i nie pakuję kiepskiej jakości zamienników.

Obecnie są to tarcze Brembo Max + klocki Ferrodo Premier. Mam jednak wrażenie że na oryginalnych tarczach hamulcowych z klockami Jurid J auto hamowało znacznie lepiej. Czyżby Brembo nie lubiło się z Ferrodo? Może te klocki są za twarde?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
A dotarły Ci się już w ogóle? U siebie po wymianie klocków i tarcz jak wskoczył mi żul pod auto to już ciepło było, prawie wcale hamowania :?
Opublikowano
Zawsze możesz spróbować odpowietrzyć układ jeśli tego nie robiłeś (jeśli długo nie były ruszane odpowietrzniki to istnieje ryzyko urwania przy popuszczaniu a wtedy trzeba pokombinować).
Opublikowano

hmm... jak na mój gust to pedał jest raczej miękki, nie mam w tej chwili porównania z jakąś inną e36:/

płyn w układzie wymieniony na Ate DOT4 SL6 i układ prawidłowo przepłukany i odpowietrzony.

W TIS'ie przeczytałem ze aby odpowietrzyć prawidłowo układ z ABS+ASC należy podpiąć się do kompa i wybrać odpowiednią komendę a następnie odpowietrzyć pompę ABS'u i jakiś akumulator ciśnienia poprzez jakiś odpowietrznik (odkręcić koło i nadkole) - tylko że ja nie moge nic takiego znaleźć:/

Sprzedam felgi aluminiowe 15"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.