Skocz do zawartości

E30 1.8 is + GAZ??? Podpowiedzcie czy warto?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jak w temacie chce poruszyć kwestie gaz-u.

 

Mam zamiar kupić nie długo E30 1.8is z 91r 230 tys km. No i biorąc pod uwagę , że to benzyna, a jestem studentem wiec go nie utrzymam :/ . Chce założyć GAZ , proszę was o jakieś rady....?

 

Słyszałem, ze to tylko na sekwencji chodzi, a ja chciałem założyć gaz II generacji, prosty za 1500zł.? Co o tym sadzicie?

 

no i jak to chodzi na gazie, problemy etc?

 

 

Dzięki wielkie :) Pozdrawiam

Opublikowano
Kwestia jest taka że, mając gaz II generacji trzeba bardzo dbać o takie elementy jak świece, kable wysokiego napięcia, aby żadnych przebić nie było... Jeśli to zaniedbasz często dochodzi do tzw "strzału gazu" który lubi sobie uszkodzić np przepływomierz (a kilka stówek kosztuje). Na sekwencji niema strat mocy w porównaniu z Pb, na II generacji będą i będzie ciut więcej palić niż na sekwencji gazu. Jak zadbasz o stan instalacji i elementów m.in. wyżej wymienionych to pojeździsz, jak założysz i będziesz tylko jeździł i ani nie zaglądał to prędzej czy później zaczniesz przeklinać gaz i więcej do żadnego auta już nie założysz :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy silnik nie znosi półśrodków jesli chodzi o gaz. musi być wszystko dobrej jakości i sprawne w 100% bo inaczej bedzię się mściło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
możliwość jest i możesz założyć ale musi być dobrej klasy i regularnie serwisowana, tak samo jak samochód.
Opublikowano

daru sobie, założysz jakiś shit i zaraz będzie rozwalona przepływka, krokowy, gumy dolotu, obudowy filtra itp... wszystko porozwalasz przy strzale

 

jak chcesz mieć LPG i oszczędną spokojną jazdę to tylko sekwencja, do R4 idzie zamontować w moich stronach za mniej jak 2000, butla w kole, wlew pod klapką, nic nie widać, wszystko działa i śmiga, sam oceń czy warto

Opublikowano
raz wydasz więcej kasy ale pózniej nie masz problemów,a silnik też przyjemniej pracuje na sekwencji no i troszkę mniej pali.Gazownik nie chcial mi zalożyć do e30 1.8 innej instalacji niż sekwencji
Opublikowano

no , ale dziwnie to wyglada jak sie wklada do auta za 3,500 tys sekwencje za 2,000 tys.

W sekwencji mi nie odpowiada to, ze dopiero po jakims czasie sie przelacza na gaz, a nie od razu prawie.

 

 

wiec tak srednio?

Opublikowano (edytowane)

Więc załóż sobie instalacje 1 generacji. Będziesz mógł nawet ręcznie przykręcić sobie przepływ gazu. Zaoszczędzisz sporo na gazie.

Przełączysz sobie kiedy chcesz nawet zapalać będziesz na gazie.

A że kable wysokiego napięcia są do IS-a bardzo tanie to można je często wymieniać. Podobnie jak świece i zawory.

Kolego jeśli poważnie myślisz o jeździe taniej takim autem jak IS to wsadź sekwencje (2000zł) a nie gó.wno do polonezów (za 1300-1400zł)

Te 500 zł to żadna różnica a będziesz zadowolony i auto będzie chodzić jak powinno. A jak chcesz tanio naprawdę jeździć to mam AX-a 1.4d do sprzedania. Od 3.9 do 5.5 l/100 km zupy łyka.:)

Edytowane przez b182
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no kolego, a jak chcesz jeździć na gazie??? Jak chcesz mieć bmw na gazie to trzeba o to dbać i czy bedziesz miał sekwencje czy zwykły gaz to i tak trzeba najpierw silnik rozgrzać. Jeżdżenie na zimnym gazie niesie za sobą ryzyko wystrzałów oraz szybkie uszkodzenie reduktora gazu. Jak chcesz jeździć jak najtaniej to kup sobie jakąś GolfaII lub III a nie bmw. A jak chcesz jeździć bmw to nie rób jakiegoś druciarstwa.

Dzwinie wygląda zakładanie gazu do samochodu za 200tyś. Jak chcesz jeździć bezproblemowo to doinwestuj i załóż sekwencje. (nawet najtańsza ale dobrze zestrojona sekwencja jest lepszym wyjściem nić instalacja mieszalnikowa).

Opublikowano
W sekwencji mi nie odpowiada to, ze dopiero po jakims czasie sie przelacza na gaz, a nie od razu prawie.

 

No słyszałem jak w pracy wieśniaki wykłócali się oto że sekwencja jest droższa i gorsza bo później się na gaz przełącza i nie da się na gazie odpalać :mrgreen:

Kolego od kiedy włożyłem do auta nowy termostat, przy temperaturze np 20 stopni na zewnątrz nie przejadę 200m i przełącza się na gaz. Tak czy siak trzeba dać temu autku też czasem się przejechać na Pb a nie żeby kurz osiadł na wtryskiwaczach :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każda sekwencja czyta temperature silnika, wiec jak se ustawisz tak ci przełacza. Jak ustawisz 20stopni to przy 20 stopniach a jak przy 80 to przy 80stopniach. Ja mam zwykły miesalnik na sterowniku Bingo z czujnikiem temepratury. Ustawione mam na 30stopni. Przy wielkich mrozach (-20, -15) to maks. 1km jadę i się przełacza. A nie jak inni zew takim mrozie odpala a za 500metrów staje bo mu parwonik zamarzł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaka przesada. Po 1km mam wskazowka schodzi już z niebieskiego a po drugim stoi już pionowo nawet przy minus 20 stopniach. nie wiem co tu nierozsądnego?? Mam ustawione zmiane przy 30stopniach wiec po 1km taka temperatura jest w układzie chłodzenia. Bo inaczej mi nie przełaczy.
Opublikowano

kolego moja is po okolo 4km osiaga taka temperature! wiec nie wiem moze masz webasto gazowe? :D

 

No i ma to byc auto uzytkowane sporadycznie, wiec ineresuje mnie tanie uzytkowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak ma być używane sporadycznie to po co gaz? Koszt, częstsza wymiana świec, przy taniej instalacji co chwile trzeba regulować a to też kosztuje, nie wliczają ewentualne koszty związane ze strzałem (duże ryzyko przy taniej instalacji). jak zamieżasz jeździć rzadko to odpuść sobie gaz.

p.s. Co dla ciebie znaczy rzadko??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.