Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

jakiś czas temu nabyłem e 30 1.8i -- w dobrym stanie. Chciałbym zamienić obecny silnik na mocniejszy. Doradzono mi 2.5l, 2.8l lub 2,5 i 2,7 eta [?] czy supereta [???]. Na mechanice zupełnie się nie znam i podejrzewam, że takie pytania na tym forum padają nagminnie, ale gdyby ktoś był tak dobry i wyjaśnił mi prostym językiem co trzeba wymienić żeby autem można było jeździć bezpiecznie i przyjemnie, to bardzo proszę o porady.

Z tego co się dowiedziałem to trzeba mi: silnika, skrzyni biegów, mostu i hamulców. Mocne amortyzatory to już chyba mam :)

Jaki jest orientacyjny koszt tych części żeby jeszcze można ich było poużywać? Na co zwrócić szczególną uwagę? Na jakie pomysły mechanika się nie zgadzać?

Pytam bo mój samochód w tym momencie spisuje się, jak na 1.8, nieźle i bardzo mi zależy żeby nie zrobić mu niepotrzebnej krzywdy - bo mam nadzieję jeszcze dłuugo go używać.

Mam nadzieję, że poradzicie mi co powinienem zrobić. Z góry dziękuję za niezbędne informacje.

Opublikowano

robiłeś kiedyś coś takiego?? grzebałeś coś więcej przy e30stce?? jeśli nie to zginiesz na pierdołach, które albo będą cię sporo kosztować, albo zamiast nich narobisz druciarstwa

 

z proponowanych ja bym poszedł w m50b25 lub m52b28, eta nie zapewni dobrych osiągów, już bym wolał ori m20b25 gdzie wyjściowo masz 170KM

 

wszystko zależy od tego jaki silnik wybierzesz, z jakiego dawcy, co chcesz osiągnąć

co do hamulcy to seria jest ok, wymień tarcze i klocki na np ATE PowerDisc, wymień płyn hamulcowy i będzie ok na codzień

 

tematów o swapach jest 100000, opisane na necie są swapy na wszystkie możliwe silniki BMW R6, V8, V12, poszukaj, nikt nie ma ochoty pisać po raz kolejny tego samego

 

polecam www.bmw-e30.pl największa kopalnia wiedzy o e30stkach

  • Członkowie klubu
Opublikowano

kolego ja mam w swojej e30 s50 b32 i powiem ze daje duzo frajdy z jazdy ale koszt jest spory sama wymiana silnika nie wystarczy dyfer koniecznie ze szpera no i hamulce tez trzeba zmienic jak masz nie drogiego dawce to ok ale przy kupnie czesci np. z allegro wyczyscisz sie z kasy

pozdrawiam i zycze powodzenia

Opublikowano
A ja bym poszedl w ete ale na glowicy M20B25 :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ja e30 traktuje jako hobby wiec wolalbym dlubana ete chocby dlatego ze jest ich malo

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

dzięki wszystkim za porady,

Początkowo planowałem 2,5 lub 2,8 z e36 - Teraz zaczynam myśleć również na temat 2,5 z e30 ... Nie spieszę się, więc kupię pewnie silnik w najlepszym stanie jaki znajdę. Eta i M odpadają.

Mam jeszcze jedno pytanie: szpera 100% z bmw Z3 to będzie dobry pomysł tutaj czy przesada. Ci, których pytałem mówią, że hamulce najlepsze z VW Scirocco, co Wy na to??

Opublikowano

szpera 100% z z3 nie istnieje w serii powiedz jakie przelozenie ma ten zaspawany dyfer??

Hamulce na przod to najlepsze beda brembo 4 tloczkowe z e38

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobre hamulce to masz z m3 e36, ale koszt jest dość spory oraz to że 17calowe felgi sa najmniejszymi jakie da się wtedy założyć. Ale hebel hebel pierwsza klasa.
Opublikowano
Hebel z m3 to nic nadzwyczajnego przeciez zacik jednotloczkowy :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale skuteczność bardzo dobra. W lekkim e30 moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania zacisków czterotłoczkowych. Po za tym wielotłoczkowe zaciski sa bardzie podatne na awarie. Co innego duża 7. Cztery tłoczki lepiej odprowadzają temperaturę do płynu i w cieżkim aucie można bardzo szybko zagrzać płyn. Moim zdaniem do e30 starczy jeden porządny tłok.
Opublikowano

liczba tłoczków nie świadczy o skuteczności hamulców

 

kup na początek jakiś porządny zestaw, ATE PD czy tarcze brembo oro + jakieś EBC czy coś podobnego, wymień płyn, wymień przewody hamulcowe na stalowy oplot i zobaczysz że ori heble z e30stki też dają radę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.