Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam e36 323 rok 97, mam 3 problemy:

 

1)w okolicach vanosa słyszalny jest dziwny dźwięk kilkanaście sekund po zapaleniu go , czy to na wolnych obrotach czy na wyższych jest taki sam, nie potrafię określić tego dźwięku, tak jak by coś tarło o blachę o dużych gabarytach i jest echo.

 

2)Jak przyspieszam to nie jest jednolite tylko tak jak by przerywało lekko.

 

3) jak jadę wolno na 4 biegu ok. 50 60 km\h i redukuje na 3 bieg to muli, dopiero jak przekroczy 2-2,5 tyś obr. w tedy czuć jak przyspiesza, nie wiem czy tak powinno być.

 

Jeśli ktoś zna odp na których z tych pytań, nawet w małym stopniu proszę o wypowiedzenie się. Dzięki

Edytowane przez grześ318IS
Opublikowano

ad 1) najlepiej jakbyś nagrał ten dźwięk ale moze tu jest podobny http://www.youtube.com/watch?v=iYh3VZ2ysgQ. A pierwszej częsci filmu posłuchaj uważnie.

 

ad2) nierównomiernie hałasuje? I Ty słyszysz ten hałas w środku auta?

 

ad3) objaw typowy dla nieszczelnego vanosa. Zalecana wymiana uszczalek na tłoku vanosa. Potwierdza tez to hałas dobywający się z okolic vanosa. Nie wiem jaki on u Ciebie jest ale ten z filmu jest typowy dla usterki vanosa.

Opublikowano

Dziś po wizycie u mechanika z innego powodu niż ten opisany ten też mechanik oznajmił mi że moje 323 wolno się zbiera , mi osobiście też tak się wydawało i chyba to jest prawda. Poza tym ciężko jest mi ruszyć z piskiem opon czy też "spalić gumę" oczywiście po wyłączeniu ASC. Auto zaczyna przyspieszać dopiero koło 3 4 tyś. Dziś akurat byłem przed wizytą u mechanika sprawdzić bunie pod komputerem i okazało się że coś jest z czujnikiem wału nie działa i z abs z którym w ogóle się nie dało podłączyć, sonda lambda jest ok. Czy to że teraz mam zmienić olej w jakimś stopniu wpływa na to ?

 

czy ktoś wie co może być?. Dzięki i Pzdr.

Opublikowano

Masz problemy z odpalaniem auta? długo musisz kręcić żeby odpalił? Jakim diagnoskopem Ci sprawdzał ten mechanik?

 

Konieczność zmiany oleju(to znaczy ta wskazywana przez "oil service") nie wpływa na pracę silnika. To tylko informacja dla uzytkownika.

Opublikowano
nie mam problemów, ale wyczytałem na różnych forach że to powinno pomóc, mechanik podłączył komputer i stwierdził że coś jest z tym czujnikiem, tak samo z czujnikiem od abs w ogóle się nie mógł podpiąć
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja bym obstawial ze twoje problemy powoduje vanos

wez dokladnie osluchaj silnik czy te dzwieki nie pochodza z okolic vanosa

on tez moze wplywac na to zesilnik jest slabszy

Opublikowano

Wydaję się ,że to napinacz łańcucha rozrządu siadł .Łańcuch jest luźny i hałasuje.

Napinacz nie trzyma ciśnienia oleju co powoduje nadmierny luz łańcucha .Brak mocy może być spowodowany przeskoczeniem łańcucha .

Radzę nie bagatelizować tego problemu.

Opublikowano
Dźwięk jest słyszalny kilkanaście sekund czy pojawia się dopiero kilkanaście senund po odpaleniu? Nagraj film z tym dźwiękiem to pomoge(mam nadzieje). Jak na diagnozie pokazało Ci błąd czujnika wału to wymień albo podmień chociaż.
Opublikowano

Do wymiany masz tarcze rozruchowe na na kolku walka ssacego. Potocznie regenaracja vanosa cie czeka

Koszty 260 zl plus robocizna Jesli tloczysko vanosa luzne to dojdzie ok 150 zl za uszczelke

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
O jakiej sprezynie pisze?? Powiem szczerze nie rozbieralem nastawnika vanos w M52 jest inny niz ten z M50??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

nastawnik jest taki sam . ale Tobie chodzi o to (tak się domyślam):

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/a/9.png

elementy 8, 9, 10(sprężyna), 12 i 6 ?

On to ma już w swoim silniku.

 

Starsze rozwiązanie:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/k/2.png

 

Gdzie nie ma spręzyny niwelującej luz, występuje tylko w silnikach M50

Opublikowano

A oto ustrojstwo c chodzi to jak najbardziej zapomnialo mi sie o niej, ale sruby dwustronne element 6 tez wypada wymienic :D

Swoja droga s50b30us spec ma juz element 10 jako pierwszy dostal ta sprezyne :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam mam BMW 320i i i mam problem z motorem jak na zimnym silniku jadę to czuć ze ciągnie ale jak już złapie jakaś tam niewielka temperaturę to już mocy niema i strasznie mi drży jak stoi na biegu jałowym ale ma to ona np w ciągu 3 minut 3 razy i to trwa za każdym razem taki sam czas normalnie jak z zegarkiem liczyć... np drży i przestaje i tak coś około 45 sekund :( błąd sondy był kopiłem 2 w oryginale i wymieniłem ale nadal błąd sondy ale sondę wyrzuci błąd wtedy gdy zaczyna się dławić i po chwili znowu przestaje i jest ok... co może być??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.