Skocz do zawartości

Turbo,wtryski,filtr paliwa.....? Bmw 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam Bmw 530d 193km z 2001r.

Ostatnio w moim aucie pojawił się następujący problem: podczas przyspieszania z gazem wciśniętym w podłogę z niskich obrotów wszystko jest ok,aż do ok 3 tys obrotów, kiedy to następuje chwilowe zawahanie-spadek mocy, ekonomizer się na chwilkę cofa,po czym znów wraca we właściwe miejsce i auto normlalnie przyspiesza. Samochód też słabo się rozpędza do większych prędkości- maksymalna podana w briefie to 227km/h(więc licznikowo powinno być jakieś 235-240kmh) podczas gdy moje auto bardzo trudno jest rozpędzić powyżej licznikowych 210. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy zużyte jest turbo? czy może tylko filtr od turbosprężarki albo zawór ciśnieiniowy? A może wymienić należy tylko filtr paliwa?

Najbardziej obawiam się , iż może być to objaw kończących się wtryskiwaczy........ Czy ktoś z was miał podobny problem? Bardzo proszę o pomoc

Opublikowano

Podłącz pod kompa, to będzie jasne.

Sprawdzisz ciśnienie turbo, korekcję na wtryskach, ciśnienie pompy wstępnej paliwa itd.

Opublikowano
nie rozumiem !! może filtr a był wymieniany? może wtryski ? może lepiej ci powróżymy z fusów.? podepnij pod kompa i zobaczysz co jest nie tak! ja np. mam blokadę do 210km\h no i co wtedy?
Opublikowano

Kup sobie interfejs od kolegi Nerwusa i jak masz laptopa to sam sobie zdiagnozujesz.

Ja tak robię (co prawda czasem trzeba się poradzić forumowiczów).

Jak chcesz to za flaszkę możemy podłączyć u mnie, ale komputer mam do jutra, a później dopiero w weekend...

Opublikowano
kup po prostu jakikolwiek interfejs, ktory obsluzy INPE przez OBD2. Twoj rocznik auta obsluzy przez USB, wiec nie przepłacaj za interfejs od nerwusa, który to nawet za udzielenie informacji każe sobie płacić.
Opublikowano

No to wtedy ADS. Ale znajdziesz ten fejs o wiele taniej, niż oferuje nerwus.

No chyba, że jesteś mega leniem, a z forsą nie masz co robić, to mozesz wspomóc forumowego kolegę.

Opublikowano
nie rozumiem !! może filtr a był wymieniany? może wtryski ? może lepiej ci powróżymy z fusów.? podepnij pod kompa i zobaczysz co jest nie tak! ja np. mam blokadę do 210km\h no i co wtedy?

 

Ja też mogę sobie ustawić blokade przy 210 ,200,czy jak kto woli ale nie o to chodzi. Samochod wolno się rozpędza do większych prędkości , przy 210 jakby się na chwile ( dłuższą) zacinał , i później bardzo powoli rozpędza się dalej . Jechałem najszybciej 230 kmh ale to nie jest to..... Kolegi 530d rozpędza się zupełnie inaczej , dlatego też boje się ,że wtryski już nie dają rady..... No nic ,muszę pojechać na komputer

Opublikowano
od nerwusa, który to nawet za udzielenie informacji każe sobie płacić.

 

??

 

co za bzdura. akurat nerwus wg mnie jest jedną z najbardziej pomocnych w temacie diagnozy osob na tym forum.

 

(ta opinia nie ma wywolac wojny, tylko stwierdzam moje zdanie)

Opublikowano
Mhm. Masz od niego ifejs?

 

mam i bardzo sobie chwalę, ale akurat nerwus pomagał mi kilkakrotnie nawet zanim powiedziałem, że chcę od niego kupić, a wręcz nawet wtedy, kiedy jeszcze miałem poprzedni badziew od Viakena

Opublikowano

Witam ponownie!

Wczoraj podłączyłem auto pod komputer w jednym z warsztatów specjalizujących się w BMW.

Wyskoczyły 3 błędy : -świece żarowe-ale w omawianej sprawie to nie ma znaczenia,

- czujnik ciśnienia doładowania

- czujnik położenia wału korbowego

Pan w warsztacie wykasował błędy i powiedział żebym kilka dni pojezdził i wrócił na sprawdzenie - jeśli wyskoczą, znaczy że muszę te czujniki wymienić . Póki co autko jeździ lepiej......

Opublikowano
Już wiem co się stało - w sobote w aucie padło turbo.......

 

przykre, jakieś 3k w plecy :? ale z drugiej strony teraz na nowym pojeździsz pewnie z 200 tysiecy km nie bojąc się, że padnie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Wreszcie wiem co było źródłem braku mocy w moim aucie-uwaga mądrale piszący o wróżeniu z fusów itp : PODŁĄCZAŁEM AUTO POD KOMPUTER 2 RAZY W WARSZTACIE SPECJALIZUJĄCYM SIĘ W BMW ( nie będe podawał nazwy - okolice Piaseczna) , I NIC TO NIE DAŁO!!!!!!!!

Mili Państwo z warsztatu chcieli mnie naciągnąć na wymianę wtrysków ,no bo skoro nie turbo , to może znów wymienimy coś kosmicznie drogiego.

Na szczęście odpusciłem sobie test wydajności wtrysków - faktytczną przczynę spadku mocy znalazł dopiero polecony przez kolege specjalista od BMW z okolic Wejcherowa - WINNE BYŁY 2 RZECZY : pompa liniowa i przepływomierz , który to podobno należy wymieniać tylko i wyłącznie na oryginalny(tak też zrobiłem).

Reasumując- auto jezdzi zupełnie inaczej , a do wspomnianego na początku warsztatu raczej już nie pojadę.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.