Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam! niedawno nabylem e39 523i, 98r, 2.5l, 170km, w automacie. jestem niemilo zaskoczony spalaniem a mianowicie 18,6l/100km-tak pokazuje komputer (myslalem ze zmieszcze sie w 14l/100km). ten wynik uzyskalem jezdzac tylko po miescie, bez szalenstwa, staralem sie nigdzie nie swirowac, nie wchodzac na wysokie obroty (gdzies w granicach do 2,5/3 tys obr./min), no i zbyt szybko tez nie jezdzilem (bo rownaloby sie to z wchodzeniem na wysokie obroty po to zeby kawalek przejechac sie na wyzszym biegu). fakt faktem ze wiekszosc kilometrow ktore zrobilem to byly dosc krotkie przejazdy i silnik naturalnie byl na poczatku zimny (zauwazylem ze to auto w odroznieniu od moich poprzednich dosc szybko lapie swoja temerature i ja ladnie trzyma). czy to normalne spalanie czy lepiej gdzies podjechac zeby mi to sprawdzili??? Edytowane przez benio83
Opublikowano
sorki za zasmiecanie ale problem rozwiazal sie sam. poprostu nie skasowalem spalania i te ktore sie wyswiaetlalo to bylo spalanie moje pomieszane ze spalaniem goscia ktory sprowadzal mi auto. teraz srednie spalanie w takich warunkach jak wyzej opisalem wacha sie w granicach 13,5l-15l/100km a to juz normalny wynik (taki na jaki bylem przygotowany).
Opublikowano
juz myslalem ze temat zamkniety ale jednak mam jedno pytanie. mam automatyczn skrzynie biegow i kiedy stoje na "P" to spalanie na kompie troche sie podnosi. kiedy to zauwazylem to zresetowalem kompa i chcialem zobaczyc co mi bedzie pokazywal... wtedy (jak juz nie bylo w pamieci zadnej wartosci spalania) zobaczylem jak szybko na wyswietlaczu kompa podskakuje srednie spalanie do bardzo duzych wartosci. postalem tak jeszcze chwile (spalanie ciagle podnosilo sie[na benzynie i na gazie]) a potem zaczalem jechac i obserwowac wyswietlacz---spalanie nagle zaczelo sie zmniejszac. (wtedy kiedy stalem w miejscu to wskaznik zuzycia paliwa[ten pod obrotomierzem] stal w miejscu na zerze) czy to normalne ze na tym kompie tak to sie podnosilo???
Opublikowano

Tak kolego, to jest normalne. Jak stoisz ekonomizer pokazuje Ci zerowe spalanie, ale komputer będzie liczył w góre.

Producenci różnych marek aut rozwiązali to na różne sposoby. U niektórych nie liczy spalania jak stoisz np, no a w BMW liczy jako max

Opublikowano

niestety temat do odswiezenia. sugerowalem sie tym co pokazywal mi komp - przez jakis krotki czas mialem srednie spalanie13,5l-14,5l, ale potem wskoczylo na wyzsze. srednio sie tym przejalem. nie sprawdzalem ile pali mi dokladnie na 100km, jednak wczoraj sie przerazilem. wynik 19,5lgazu. jeszcze raz chcialem zaznaczyc ze malo jezdze autem i prawie zawsze ruszam z zimnym silnikiem (do pracy mam jakies 2,8km wiec gaz rano wlacza sie dopiero po przejechaniu jakichs 2km). liczylem na to ze moje spalanie wyniesie jakies 14l. czy roznica tych 5,5l moze wynikac z tego ze jezdze na nierozgrzanym silniku?? chcialem dodac ze wcale nie butuje auta. co z tym zrobic????? od czego zaczac?????

 

ps. nie wiem czy to bedzie mialo jakis wplyw ale jak zakladalem instalacje gazowa to gazownik po ustawieniu rezerwy w zbiorniku i przed wyregulowaniem tej instalki kazal mi sie troche przejechac bo na jego laptopie ktory mial podlaczony do mojego auta "sciezki paliwowe" (chyba tak to sie nazywalo[taka niebieska kreska na wykresie ktora szla lukiem do gory]) byly za krotkie. wiec wsiadlem w auto i na miescie mu nie zalowalem. rozpedzalem go z pedalem w podlodze. czy to moglo miec jakies znaczenie na regulacje gazu i co za tym idzie na spalanie?????

 

co mam robic bo spalanie 19,5l/100km chyba normalne nie jest?????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

co mam robic bo spalanie 19,5l/100km chyba normalne nie jest?????

 

jeśli jezdzisz tak jak napisałes na zimnym silniku i odcinki poniżej 3 kilometrów to mysle ze to jest normalne spalanie dla tego auta. Moze z litr mniej by dało rade spalic, ale na cuda bym nie liczył.

 

Te auto jest skonstruowane do szybkiej jazdy autostradowej, a nie do męczenia po 2-3 kilometry na miescie. Na takie warunki kupuje sie Seicento lub Pande.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
troche zle sprecyzowalem dystans jaki pokonuje tzn tylko rano jade okolo 3km natomiast popoludniu troche wiecej (okolo 7-10km). zapomnialem jeszcze dodac ze w tych 100km ktore zmierzylem bylo jakies 25km trasy pozamiejskiej. zastanawiam sie jeszcze nad kwestia regulacji gazu (czy to ma jakis wplyw ze zaraz przed regulacja dosc dobrze go przegonilem bo ta "sciezka paliwowa" byla za krotka)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na kwestiach gazu sie nie znam, bo nigdy nie miałem.

 

Mam za to taki sam silnik jak Ty, M52 TU 2.5 litra. W mniejszym i lżejszym samochodzie, bo w e46. Nigdy podczas jazdy miejskiej (spokojnej, delikatnej i bez korków na odcinakach 8-10 km) nie spalił mi mniej niż 13,5 litra. Jak sie cos zakorkuje troszke, albo zimą to srednia spokojnie skacze na 15 litrów.

 

Ty masz dodatkowo gaz, którego z załozenia idzie 20% wiecej niż benzyny.

 

Na pewno regulacja instalacji nie zaszkodzi a pomóc może.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ty masz dodatkowo gaz, którego z załozenia idzie 20% wiecej niż benzyny

 

myslalem ze na sekwencji bedzie palil tyle samo benzyny

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego ja jezdze glownie po miescie i pali mi od 18 do 20 litrów gazu. Tak ze Twoj wynik wydaje mi sie prawidlowy.
Opublikowano
kolego moze mam inny model ale mi tez pali kolo 20 l na miescie , moze cie to troche podniesie na duchu :mrgreen:
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To nie ma co się dziwić na krótkich dystansach samochody palą sporo więcej paliwa.
Opublikowano

teraz jezdze znacznie wiecej i jest duzo cieplej i dalej mi chochluje jak tytanic (19-20l w miescie przy osczednej jezdzie). przy okazji bede musial podjechac na kompa i zobaczyc co i jak bo moga byc walniete sondy. a tak poza sondami co moze byc jeszcze powodem podwyzszongo spalania (samochod normalnie odpala, nie szarpie, nie jest zamulony, nie faluja obroty itp)????

 

czy podwyzszone spalnie moze byc spowodowane brudnym filtrem powietrza?? jesli tak to czy brudny filtr powietrza jeszcze jakos wplywa na prace auta, bo tak jak pisalem wczesniej z autem nic sie nie dzieje- chodzi normalnie.

 

mam jeszce takie pytanie: jak pojade na kompa i wskaze mi bledy sondy lub sond czy ich wymiana bedzie jednoznaczna. wyczytalem gdzies ze to moze byc wina np odmy, jakiegos wezyka od podcisnienia, zapchanego kanalu bagnetu lub nieszczelnosci w kolektorzr dolotowym. pytam dla tego bo nie chcialbym narazac sie na nipotrezbne koszty. obawiam sie ze powymieniam takie rzeczy jak sondy, przeplywki itd a na koniec okaze sie ze np wystarczylo tylko cos udroznic. wiec jeszcze raz pytam czy jesli na kompie wyskacza bledy sond to czy to bedzie jednoznaczne z ich wymiana czy nie??

Opublikowano

Witam

 

Jeśli na kompie pokaże Ci błąd sond, to znaczy, że mieszanka jest zła, a nie, że sondy nie działają. Chyba, że pokaże błąd napięcia w sondzie. W DIS widać chyba aktualne napięcie danej sondy...

Sprawdź szczelność układu dolotowego - obejrzyj dokładnie każdą gumę i połączenia.

Co do filtra powietrza, to jeśli jest wyjątkowo zapchany, to auto powinno stracić na dynamice, powinno też spalać więcej paliwa, nigdy nie doprowadziłem do takiej sytuacji, ale w teorii, to prawdopodobne.

Sprawdź też świece, zobacz jak wyglądają i porównaj je z tym:

http://www.ngkntk.pl/Rozne_oblicza_swiec_zaplonowyc.1354.0.html

 

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Chyba, że pokaże błąd napięcia w sondzie. W DIS widać chyba aktualne napięcie danej sondy...

jaki DIS?? nie mam zielonego pojecia o mechanice auta i myslalem ze jak sie jedzie na kompa to pokzauje co zle dziala itd :D

 

Sprawdź szczelność układu dolotowego - obejrzyj dokładnie każdą gumę i połączenia.

jak bylem u gazownikow zalozyc instalke to psikal jakims sprayem przy kolektorze dolotowym zeby spradzic czy sa jakies nieszczelnosci (na wlaczonym silniku-jak obroty zaczely swirowac to znaczylo ze gdzies cos lapal lewego). nie wiecie jaki to moglbyc spray? tez tak moglbym posprawdzac szczelnosc ukladu dolotowego

 

myslalem ze to bedzie latwa sprawa tzn na kompa i wszystko jasne a tu widze ze nie tak hop siup

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jak po badaniach komputerowych????

 

Prostej diagnozy nigdy nie ma, nie w wypadku BMW i silnika R6.

 

Łatwo zdiagnozowac i naprawic to można gaznik w polonezie, choc i do tego trzeba troche wiedzy i doswiadczenia.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
na kompie nie bylo zadnych bledow, widac bylo ze sondy pracuja i inne tam rozne rzeczy (nie znam sie na tym kompletnie), ale przy chyba dwoch latajacych zielonych kreskach byl wykrzyknik z tym ze nie wiem od czego byly te zielone latajace kreski. jak dostane screeny to wrzuce je w odpowiedni dzial i moze cos sie dowiem
Opublikowano

bylem wczoraj u znajomego na kompie bo auto pali mi w miescie 18-20l gazu. myslalem ze to sondy umarly ale po podlaczeniu bylo widac ze jakos pracuja. w sumie to nie wykazalo zadnych bledow. oto kilka zrzutow z tego co pokazalo sie po podlaczeniu do kompa

http://images50.fotosik.pl/323/1b27dfb591bee8cdmed.jpg

http://images45.fotosik.pl/323/4081f209a0eefd2dmed.jpg

http://images37.fotosik.pl/318/277aa97f80f08cdamed.jpg

sa to wykresy podczas pracy auta na gazie. moje auto to e39 523i 2.5 170km 98r

nie wiem czy to wazne ale zwroccie uwage ze na pierwszym obrazku sa dwie pozycje na minusie a na trzecim obrazku przy trzech pozycjach sa minusy. wiem ze to nie ten dzial ale moze ktos z was umie cos z tego odczytac i powiedziec czy cos jest nie tak

Opublikowano

Witam

 

Minusy nie są ważne. Ważne są tylko te wykresy, na których widać wykrzykniki. Nie można jednak zawierzać INPIE do końca, gdyż jest to program do testowania sprzętu, a nie do diagnostyki samochodu i może mieć podane złe zakresy wartości. Najważniejsze jest- jak mówiłeś - że przy teście sterownika silnika nie było błędów. Na wykresie engine roughness widać, że silnik gorzej pracuje na pierwszym cylindrze, ale to trzeba by było sprawdzić w DISie, bo nie wiem, czy to te same jednostki... Moim zdaniem jeśli zwiększone spalanie ma związek z paliwem gazowym, to u gazownika należy szukać pomocy i przyczyny. Jakie masz spalanie jeżdżąć tylko na benzynie?? Po mieście możesz mieć nawet 15l/100km bez większego problemu (duże, ciężkie auto)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedz do gazownika, niech przereguluje instalacje.

 

15/100 benzyny takie auto spokojnie spali jezdzac po miescie. Dziwie sie ludziom, którzy kupuja wielkie ciężkie auta z duzymi silnikami sześciocylindrowymi i myślą, że bedzie im palic tyle co Uno czy Corsa. To jest fizycznie niemożliwe.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Dziwie sie ludziom, którzy kupuja wielkie ciężkie auta z duzymi silnikami sześciocylindrowymi i myślą, że bedzie im palic tyle co Uno czy Corsa

poczytaj caly temat od poczatku do konca zanim cos napiszesz bo uno czy corsa pala pewnie 5l . bylem nastawiony na spalnie 15l w miescie a nie 19l (poprostu nie wzialem pod uwage podwyzszonego spalania spowodowanego automatyczna skrzynia biegow i jazda na gazie).

 

 

uwazam ze temat jest do zamkniecia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.