Skocz do zawartości

PARE DETALI DO USUNIECIA (PO ZAKUPIE AUTA)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! jestem swiezo po zakupie e39 523i z 98r w automacie i ogolnie jestem bardzo zadowolny z zakupu bo jazda tym autem to poprostu poezja. jednak jest pare drobnych detali ktore nalezaloby usunac.

 

pierwszym i "najpowazniejszym" z nich jest pocacy sie silnik w jednym miejscu (watek ten poruszylem w innym temacie). przetarlem szmatka do sucha miejsce ktore bylo brudne od oleju i bede teraz obserwowal gdzie jest nieszczelnosc (gdzie najszybciej pojawi sie olej). potem podjade do mechaniora i zobaczymy co mi powie (czy to tylko uszcelka czy cos wiecej itp.)

 

druga usterka to parujace przednie klosze (ten od strony kierowcy caly zapocony a ten od strony pasazera bardziej przy kierunkowskazie). moj znajomy ktory ma e38 dzis ogladal te moje lampy i od razu powiedzial ze nie sa oryginalne. obejrzalem je (bez demontowania ich) wzdluz i wszerz i nie mam pojecia gdzie sa nieszczelne. moze ktos z was mial taki problem lub moze ktos podpowie mi cos ciekawego np. od czego najlepiej zaczac itp.

 

nastepna rzecz to komunikat o przepanych zarowkach wstecznego i swiatel pozycyjnych. te pozycje to by sie zgadzalo bo ma przepalona jedna zarowke z tylu i jedna z przodu ale wsteczne pala sie dwie lampki. zagladalem do jednego z tylnych kloszy czy nie mam czasem jakichs ledow wstawionych zamiast zarowek ale jednak siedziala tam zwykla zaroweczka. nie wiem co zrobic zeby mi to juz nie wyskakiwalo na wyswietlaczu.

 

juz chyba ostatnia rzecz. na wyswietlaczu (tam gdzie pokazuje te bledy-pod stanem licznika itd) nie pali mi sie pare "pikselkow" i czasem odczyt jest trudny. np spalanie nie jest do odczytania bo na drugiej cyferce brakuje wlasnie tych paru pikselkow. troche mnie to wkurza. czy to sie jakos naprawia czy raczej trzeba wymienic wyswietlacz?? jesli trzeba byloby wymienic ten wyswietlacz to prosze o podadania mi jak on sie nazywa zebym wiedzal czego szukac.

 

wiecej grzechow nie pamitam :) . jesli ktos z was moglby mi cos podpowiedziec to bylbym bardzo wdzieczny. pozdrawiam

Opublikowano
A te komunikaty to przypadkiem nie jest że masz przepalone pozycje przód i tył a nie że wsteczne???
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
A te komunikaty to przypadkiem nie jest że masz przepalone pozycje przód i tył a nie że wsteczne???

 

moze i tak. powymieniam zarowki i zobaczymy. komunikaty jakie mi sie pojawiaja to:

1) standlicht prufen (sprawdz swiatla postojowe)

2) rucklicht prufen (sprawdz swiatla cofania)

Opublikowano
odnośnie parowania lamo - to częste w e39. Było troche tematów na forum. Poszukaj. Lampy trzeba rozebrac, osuczyc i uszczelnic silikonem laczenie szkla z plastykiem. po za tym udroznic odpowietrzenie (wyczyscic filterki z gąbki).
Opublikowano

Propo bad pikseli na wyświetlaczu to jest tak:

Mnie dotyczył ten sam problem, taśma łącząca płytkę z wyświetlaczem nie kontaktuje. Na forum jest PDF z info krok po kroku jak to zrobić. Mi się udało ale wskazówka od obrotów chodzi skokowo, chyba za mocno ją wcisnąłem i dlatego ma takie skoki. Ogólnie sprawa jest prosta, gdybym robił to teraz po raz drugi na pewno nie popełniłbym tych błędów co za pierwszym razem, ale grunt, że wszystkie piksele świecą a braki były bardzo duże. Na allegro możesz kupić taśmę (100 pln) ze ścieżkami z miedzi a nie grafitu tak jak w oryginale. Nazywa się to elastometr czy jakoś tak.

Powodzenia.

 

Ps. Przy naprawie dobre szczypce to podstawa, ja niestety takich nie miałem:( nie popełnij tego samego błędu..

Opublikowano
Propo bad pikseli na wyświetlaczu to jest tak:

Mnie dotyczył ten sam problem, taśma łącząca płytkę z wyświetlaczem nie kontaktuje. Na forum jest PDF z info krok po kroku jak to zrobić. Mi się udało ale wskazówka od obrotów chodzi skokowo, chyba za mocno ją wcisnąłem i dlatego ma takie skoki. Ogólnie sprawa jest prosta, gdybym robił to teraz po raz drugi na pewno nie popełniłbym tych błędów co za pierwszym razem, ale grunt, że wszystkie piksele świecą a braki były bardzo duże. Na allegro możesz kupić taśmę (100 pln) ze ścieżkami z miedzi a nie grafitu tak jak w oryginale. Nazywa się to elastometr czy jakoś tak.

Powodzenia.

 

Ps. Przy naprawie dobre szczypce to podstawa, ja niestety takich nie miałem:( nie popełnij tego samego błędu..

 

 

wiem wiem... znalazlem wczesniej ta instrukcje ze zdjeciami (gosciu tam wymienial gumki dociskajace i nakluwal sciezki w starej tasmie) ale znalazlem tez w tym samym watku na forum jak gosciu napisal ze wlasnie taka tasme (ze srebrem w srodku a nie z grafitem) mozna kupic na "alletanio". ogilnie zabralbym sie za to sam ale boje sie ze cos pojdzie nie tak. z tej instrukcji wszystko zrozumialem tylko to jak sie zdejmuje i zaklada wskazowki jest dla mnie nie jasne (i jeszcze jakies testy). ten gosciu co pisal ta instrukcjie fajnie i bardzo jasno wszystko opisal ale jesli chodzi o te nieszczesne wskazowki to kaplica.

 

ps. jakie sa zarowki postojowe z przodu (mam lampy z oryginalnymi ksenonami) i jakie z tylu?? nie demontowalem ich a jade dzis do sklepu zeby je kupic. jeszcze mam jedno pytanie: czy jesli w miejsce zarowek postojowych dam ledy to czy komp bedzie pokazywal mi jakis blad?? moj szwagier w swojej a6 zamiast zwyklych zoltych pozycji wstawil ladnie swiecace ledy i nic mu nie pokazuje (zadnych bledow). nie wiem jak to byloby u mnie.

Opublikowano
w sobote zdemontowalem lampy, odczepilem klosze od lamp i poczekalem az do odparowania, sciagnalem te gumowe fajeczki, wyjalem te filterki z gabki, wyczyscilem je (dwie gabeczki rolecialy mi sie w rekach podczas czyszczenia wiec do kazdej z lamp wsadzilem po jednej - te fajki przy kierunkowskazach sa bez filterkow). dopiero dzis troche popadalo wiec rano zobacze sobie jak beda wygladaly klosze
Opublikowano
w sobote zdemontowalem lampy, odczepilem klosze od lamp i poczekalem az do odparowania, sciagnalem te gumowe fajeczki, wyjalem te filterki z gabki, wyczyscilem je (dwie gabeczki rolecialy mi sie w rekach podczas czyszczenia wiec do kazdej z lamp wsadzilem po jednej - te fajki przy kierunkowskazach sa bez filterkow). dopiero dzis troche popadalo wiec rano zobacze sobie jak beda wygladaly klosze

 

U mnie oryginalnie były wszędzie filterki. A Lampy po deszczu mogą nie zaparować. Trzebaby pojeździć w deszcz...

Opublikowano
uszczelnij stałe połączenie klosza z tym czarnym plastikiem(woda,która spływa rynienką przy błotniku może przedostawać się do lampy),uszczelkę posmaruj wazeliną,a filterki dotnij z gąbki o podobnej ziarnistości.u mnie pomogło i nie parują lampy.
niema nic lepszego niż BAWARKA
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

lampy wczoraj uszczelnilem silikonem i zobaczymy co bedzie dalej... musze czekac na deszcz

 

deszczu popadalo dosc sporo i lampki suchutkie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.