Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Właśnie dzisiaj wyruszyłem do sklepu i po przejechaniu ok. 500m silnik zgasł i nie odpala.

Dokładniej - kręci, jakby załapuje na 700 obr. i gaśnie.

Nie zapaliły się jakieś dodatkowe kontrolki ani nic - po prostu jechał i zgasł.

Oto sczytany błąd z INPY:

 

7749 Capacitor voltage 1 for cylinders 1,2,3

 

Error frequency : 2

Logistic counter: 39

 

Error occured 1. times at:

 

Engine speed 749.25 1/min

Coolant temperature 44.31 Grad C

Einspritzmenge 21.51 mm^3

Supply voltage 10.65 V

Fehler aufgetreten bei 272310.00 km

 

Error occured 2. times at:

Engine speed 674.33 1/min

Coolant temperature 44.31 Grad C

Einspritzmenge 23.04 mm^3

Supply voltage 10.76 V

Fehler aufgetreten bei 272310.00 km

 

Error present

Sporadic error

Voltage to low

 

Ma ktoś jakieś pomysły? Ostatni raz jeździłem w niedzielę i wszystko było ok.

Czyżby wilgoć?

Opublikowano
Dlaczego napięcie jest takie niskie? 10.65...10.75
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

To dobre pytanie. Nie sprawdzałem ile teraz ma akumulator i jakie jest ładowanie, ale kilka tygodni temu aku miał chyba koło 12,8V a ładowanie coś ponad 14V.

Podpięcie do dodatkowego akumulatora nic nie dało :(

Ale najdziwniejsze jest, że normalnie odpaliłem, jechałem, wszystko działało i nagle zgasł...

Opublikowano (edytowane)
Tak gdybając to podane napięcie jest z modułu jakiegoś, pytanie jakiego....DDE (sterownik silnika) może nie ma połączenia któreś złącze, korozja , woda... :( Spróbuj zdiagnozować DISem może podpowie coś więcej. Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Zaglądałem do "puszki" z komputerem i z jednej strony była jakby lekko wilgotna, ale głębiej nie było śladu po wodzie.

Zobzczymy jutro - może odparuje :duh:

Opublikowano

Czytałem trochę o tych czujnikach i zazwyczaj ludzie mają kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku...

Dzisiaj jeszcze spróbuję go odpalić po południu, jak już trochę wilgoć odparuje.

Na chwilę obecną mam trzy typy (poza wilgocią):

- niebieski przekaźnik przy DDE (czytałem, że takie daje objawy - koszt koło 30zł),

- czujnik położenia wału,

- czujnik położenia wałka rozrządu.

No i jeszcze prąd na akumulatorze sprawdzę.

Opublikowano

No i trochę pomajstrowałem.

Najperw sprawdzałem napięcie na aku. i było 12,25V, ale po kilku próbach już nie kręci i jest równo 12V.

Wyciągnąłem czujnik położenia wałka rozrządu - był cały zalany olejem. Wyczyściłem go dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej i wsadziłem spowrotem - zero poprawy. Przy okazji chziałem zmierzyć jego oporność ale się rozczarowałem bo wychodzi zero. I jeszcze odkryłem, że wg realoem mój czujnik pochodzi z M3/Z3 (a na pewno jest fabryczny i nawet data produkcji się zgadza).

Chyba zaraz zadzwonię do serwisu... :mad2:

Opublikowano

I wpadłem na nowy trop. Poszperałem jeszcze w Inpie i znalazłem taki odczyt - zdjęcie poniżej:

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/3fea05b2.jpg

W pozycji "Capacitor voltage UC1" pokazuje cały czas 0,08V i nawet przy próbie odpalenia też.

Za to w pozycji "Capacitor voltage UC2" napięcie rośnie podczas kręcenia silnikiem.

Wie ktoś za co to odpowiada? Myślę, że to są napięcia do wtrysków, ale gdzie szukać usterki?

Zerkałem do puszki komputera, ale żadnych niepokojących objawów nie znalazłem.

I jeszcze jedno - w testach zegarów (po uaktywnieniu) nie działa mi większość testów, tzn. mogę wejść do samego testu, ale po chwili wyłącza całą procedurę - a wcześniej wszystko działało dobrze...

Opublikowano
a ile masz paliwa w baku ???

 

Prawie 30 l - i na pewno tyle, bo ostatnio tankowałem.

Opublikowano
Jak masz inpe to może spróbuj odłączyć czujnik poł. wału, i wałka i sprawdź czy odczyt się zmieni na tych pozycjach Capacitor voltage. Może faktycznie któryś czujnik padł :norty:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Dzisiaj dokonałem kolejnego odkrycia :modlitwa:

Otóż jeśli odłączę wtyczkę z wtryskiwacza 1,2 lub 3 (licząc od chłodnicy), to silnik odpala :!: Co prawda telepie nim trochę, ale chodzi i nie palą się żadne kontrolki.

Czy teraz ma ktoś może jakieś pomysły :?:

Opublikowano
Wygląda na to że ze sterownikiem silnika jest coś nie chalo...a jak na odpalonym podepniesz wtryski to co, gaśnie?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

No właśnie miałem spróbować podłączyć wtrysk spowrotem, ale przy kolejnej próbie odpalenia już zdech akumulator :x

Teraz mam dwa pytania:

1. Czy z odpiętym jednym wtryskiem i telepiącym silnikiem mogę przejechać około 2km do elektryka (elektronika)?

2. Czy jeśli kupię nowy (używany) DDE, to tylko wystarczy go wpiąć, czy trzeba jeszcze zgrywać go z EWSem, ewentualnie zrobić coś jeszcze (czy zrobię to w Inpie)?

Opublikowano
Wydaje mi się że możesz jachać. Co do drugiego pytania to może wypowie się ktoś inny bardziej obcykany. Ale zdaje mi się że trzeba DDE zakodować DISem ,SSS lub NCS. Inpa to tylko do odczytu :|
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.