Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu miałem awarie silnika związaną z wpadnięciem klapek od kolektora ssącego do silnika. Auto zostało naprawione, ale nie do końca. Mianowicie została zmierzona równomierność pracy tłoków w cylindrze i ten naprawiany na zimnym silniku przyjmuje wartość ponad 5. Złożyłem reklamację u mechanika który naprawiał auto za pierwszym razem i będzie poprawiać. Wiem, że opcje są dwie - albo jest walnięty tłok - na co obstawiam, ponieważ za pierwszym razem nie został on wymieniony tylko 'oszlifowany'. Druga opcja, walnięty blok silnika. I tu pojawia się moje pytanie, jak to jest z blokiem ? Wiem, że można go szlifować, ale wtedy trzeba wymienić wszystkie tłoki na nowe ? Czy mogę ew. kupić używany blok i będzie on bez problemu pasować pod tłoki które teraz pracują ?

 

Z góry dzięki za info !

Opublikowano
Pisalem Ci kiedys zebys szukal nowego silnika (uzywki) to myslales ze mozna ta usterke naprawic za niwielkie pieniadze bo dales malo. Bloku sie nie szlifuje. Glowica jest na pewno w pelni sprawna ?
Opublikowano
Bloku sie nie szlifuje.

nie wiem skad ta pewnosc - trzeba by sprawdzic w aso czy producent przewiduje nadwymiarowe tłoki bo przewaznie tak

tak czy inaczej Twojego bloku juz nie przeszlifujesz (bo rozumiem ze mechanik wstawil tujeje (przynajmniej na ten jeden tłok)

trzeba ustalic co jest przyczyną- moze zawory?

jezeli to jednak dół musisz pomyslec o innym bloku lub silniku ( w zaleznosci co wyjdzie taniej)

 

a i innym blokiem stare tłoki z twojegosilnika nie beda pracowac

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Są tematy, których tanio nie da się zrobić. Przynajmniej ja nie dałbym gwarancji gdybym na życzenie klienta zamontował uzywany tłok. Ale wracając do tematu; tłoki można kupić nadwymiarowe do tulejowanych cylindrów, tylko wówczas taki tłok kosztuje 722pln lub 472pln w zależności kto produkował x 4szt do tego kpl panewek korbowodowych szlif bloku itd... Najrozsądniejszą kwestią jest kupić blok od E90 163KM. Po lekkich modyfikacjach wszystko pasuje i mamy w miarę świeży motor.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Są tematy, których tanio nie da się zrobić. Przynajmniej ja nie dałbym gwarancji gdybym na życzenie klienta zamontował uzywany tłok. Ale wracając do tematu; tłoki można kupić nadwymiarowe do tulejowanych cylindrów, tylko wówczas taki tłok kosztuje 722pln lub 472pln w zależności kto produkował x 4szt do tego kpl panewek korbowodowych szlif bloku itd... Najrozsądniejszą kwestią jest kupić blok od E90 163KM. Po lekkich modyfikacjach wszystko pasuje i mamy w miarę świeży motor.

po co wstawiac tuleje i wkładac nowe nadwymiarowe tłoki ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

po co wstawiac tuleje i wkładac nowe nadwymiarowe tłoki ?

Po pierwsze nie napisałem dlaczego, tylko odpowiedziałem na pytanie. Po drugie tuleje są niewymienne tylko mozna wykonać tulejowanie na nadwymiarowe tłoki.

Pozdrawiam

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

po co wstawiac tuleje i wkładac nowe nadwymiarowe tłoki ?

Po pierwsze nie napisałem dlaczego, tylko odpowiedziałem na pytanie. Po drugie tuleje są niewymienne tylko mozna wykonać tulejowanie na nadwymiarowe tłoki.

Pozdrawiam

nie rozumiem ??

co to jest tulejowanie ?

i czemu nadwymiarowe tłoki ?

Opublikowano

po co wstawiac tuleje i wkładac nowe nadwymiarowe tłoki ?

Po pierwsze nie napisałem dlaczego, tylko odpowiedziałem na pytanie. Po drugie tuleje są niewymienne tylko mozna wykonać tulejowanie na nadwymiarowe tłoki.

Pozdrawiam

 

Nie kumam cie po co tulejowac na nadwymiar??

 

Szlifujac blok masz z reguly dwa nadwymiary pierwszy to X,25 drugi X,50 gdzie X to srednica tloka i wkladasz tloki nadwymiarowe ale to drogi biznes

Tulejowanie bloku jest tansza opcja i mozna uzywac starych tlokow bo masz dowolny rozmiar srednicy cylindra

Wiec albo tloki nadwymiarowe albo tulejowanie :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Szlifujac blok masz z reguly dwa nadwymiary pierwszy to X,25 drugi X,50 gdzie X to srednica tloka i wkladasz tloki nadwymiarowe ale to drogi biznes

Tulejowanie bloku jest tansza opcja i mozna uzywac starych tlokow bo masz dowolny rozmiar srednicy cylindra

Wiec albo tloki nadwymiarowe albo tulejowanie :mrgreen:

Nie mam zamiaru sprzeczać się z mędrcami tylko chcę pomóc w niepopełnianiu błędów

Tulejowanie (wytaczanie) a wymiana tulei to kolosalna różnica. Szlifowaniu podlega wał korbowy a nie cylinder bloku.

System wymiany tulei w celu użycia starych tłoków sprawdza się w dwusuwach, zaś w jednostkach wysokoprężnych marny pomysł poparty moim doświadczeniem.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Szlifujac blok masz z reguly dwa nadwymiary pierwszy to X,25 drugi X,50 gdzie X to srednica tloka i wkladasz tloki nadwymiarowe ale to drogi biznes

Tulejowanie bloku jest tansza opcja i mozna uzywac starych tlokow bo masz dowolny rozmiar srednicy cylindra

Wiec albo tloki nadwymiarowe albo tulejowanie :mrgreen:

Nie mam zamiaru sprzeczać się z mędrcami tylko chcę pomóc w niepopełnianiu błędów

Tulejowanie (wytaczanie) a wymiana tulei to kolosalna różnica. Szlifowaniu podlega wał korbowy a nie cylinder bloku.

System wymiany tulei w celu użycia starych tłoków sprawdza się w dwusuwach, zaś w jednostkach wysokoprężnych marny pomysł poparty moim doświadczeniem.

 

Oj , oj mizerne to doswiadzenie jak takie rzeczy na forum piszesz. :lol:

Opublikowano

Nie mam zamiaru sprzeczać się z mędrcami tylko chcę pomóc w niepopełnianiu błędów

Tulejowanie (wytaczanie) a wymiana tulei to kolosalna różnica. Szlifowaniu podlega wał korbowy a nie cylinder bloku.

System wymiany tulei w celu użycia starych tłoków sprawdza się w dwusuwach, zaś w jednostkach wysokoprężnych marny pomysł poparty moim doświadczeniem.

 

Albo ja cale zycie zyje w bledzie albo jestem kompletnym laikiem :cry:

bo zawsze myslalem a nawet przekonany bylem, że Tulejowanie polega na wyfrezowaniu wiekszego otworu cylindra i wciśnięciu tuleji o średnicy nominalnego tłoka a szlif bloku to zdjecie tych 0,25 mm z cylindra Mozliwe ze chodzi nam oto samo choc inaczej nazywamy rozwiert cylindra do nadwymiaru

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.