Skocz do zawartości

318 1987r. sedan - wymiana przedniego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

na początek chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi w poprzednim wątku dotyczącym wymiany tylnego zawieszenia. Informuję, iż wymiana kompletna tylnego zawieszenia na nowe tj. sprężyny, amortyzatory, wszystkie gumy i tuleje oraz mocowanie tylnego mostu (rozłączenie wału w tym) kosztowało mnie na gotowo z robocizną 1200 PLN ( w tym części 580PLN). Oczywiście części kupowałem "w internecie" gdyż w sklepach u mnie to takie ceny, że mało nie spadłem.

 

UWAGA :D a teraz kolejna prośba. Chcę przystąpić do wymiany przedniego zawieszenia :D . Kupiłem już belkę na której wsparty jest silnik (moja jest strasznie przerdzewiała), przekładnie kierowniczą (moja jest lekko przytarta) i wiem, że jeszcze sprężyny i amorki. Jednak zagadką jest dla mnie co jeszcze powinienem kupić - jakieś tuleje, gumy, wsporniki???

Pytam gdyż mechanik - pomimo, że jest dobry - stosuje najprostsze rozwiązanie tj. jedziemy do sklepu i bierzemy co trzeba bez względu na ceny gdyż i ja tak płacę :evil: a to mi się średnio podoba. Przy tylnym zawieszeniu zaoszczędziłem lekko 400 PLN, a więc liczę, że w przypadku przodu będzie podobnie.

Bardzo proszę o konkretne wskazówki i nazwy części :cool2: Serdecznie dziękuję.

Opublikowano

4x sworzeń wahacza (2 krótkie i 2 długie)

2x tuleje wahacza,

2x łączniki stabilizatora,

2x końcówki drążka kierowniczego,

2x poduszki i łożyska amorów,

2x sprężyny i amory, (zobacz czy masz grube czy cienkie lagi)

2x gumowe podkładki pod sprężyny

2x łożyska kół przednich (są razem z piastami)

2x poduszki pod silnik

 

i to chyba wszystko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie,

na początek chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi w poprzednim wątku dotyczącym wymiany tylnego zawieszenia. Informuję, iż wymiana kompletna tylnego zawieszenia na nowe tj. sprężyny, amortyzatory, wszystkie gumy i tuleje oraz mocowanie tylnego mostu (rozłączenie wału w tym) kosztowało mnie na gotowo z robocizną 1200 PLN ( w tym części 580PLN). Oczywiście części kupowałem "w internecie" gdyż w sklepach u mnie to takie ceny, że mało nie spadłem.

 

 

580 za dwa amory dwie sprężyny dwie tuleje belki 4tuleje wahacza dwa łączniki dwie tuleje stabil. tuleje mostu?????? No to ładna hińszczyzna....

Opublikowano

Może i chińszczyzna lub jakaś Arabia :norty: ale na moją jazdę tym samochodem tj. ok. 3000 km/rocznie w zupełności wystarczy. Prosty przykład: amortyzator monroe w sklepie u mnie 180 PLN sztuka zaś amortyzator gazowy GPD cena 40 PLN. Jest różnica??? Jeśli chodzi o elementy gumowe to nie sądzę aby była kolosalna różnica pomiędzy chińszczyzną a "łoryginałem". Guma jest guma - no chyba, że do żucia ktoś zastosował :norty:

Tak więc nie zżymał bym się za bardzo na "tanie części" bo wielokrotnie oryginały wcale nie są o wiele lepsze. Przykład: Sprawdź proszę ile kosztuje przepływomierz do bmw e-46 320d z 1999 r. a następnie ile kosztuje przepływomierz do volvo. Różnica ceny jest zasadnicza a co ciekawe są to identyczne przepływomierze (bosch) :norty:

Pomijam przy tym kwestie ekonomiczne np. takie, że produkcja prostych dóbr jest przenoszona do krajów niezaawansowanych technicznie i w końcu wszystkie dobra nieskomplikowane będą produkowane w Chinach - vide cykl życia produktów.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może jak nie jexdzisz autem dużo to ci wisi. Jak robie ze 30do 40tysiecy rocznie i chrzanie chińszczyzne. wolę zapłacić i mieć spokój. Nie zmienia to faktu że wielu uznanych producentów produkuje w chinach oraz to że i wielkim zdarzają się wpadki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.