Skocz do zawartości

Potrzebna fachowa pomoc przy zakupie BMW E-61


Tomeks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich przymierzam się do kupna BMW E61 (2006-2007) i mam dylemat jaki wybrać motor 2,0 D a może 2,5 D skrzynia manualna czy może automat

 

Auto ma myć w miarę ekonomiczne i bez awaryjne, ponieważ dojeżdżam do pracy dziennie 200 km oczywiście w dwie strony autostradą w Belgii więc musi być to diesel. Obecnie poruszam się audi A4 1,9 TDI (130KM) S-line skrzynia 6 biegowa manualna przebieg 295 tyś km z auta jestem bardzo zadowolony,ale przyszedł czas na zmiany bo muszę mieć auto sprawne w 100% a nie mieć jakieś obawy że coś puka i trzeba ładować w auto kasę,a tu w belgi naprawdę nie opłaca się naprawiać takiego auta bo koszty są ogromne :mad2:

Zastanawiałem się nad kupnem Audi B7 2,0 TDI ale ludzie na forum Audi mi odradzili ten silnik i przekonywali w takim przypadku do kupna BMW E61...

 

...liczę na waszą pomoc pozdrawiam Tomeks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

2.5d to taka biedna wersja 3.0d mniej mocy a pali tyle co większy brat.

Jeśli chodzi o przyspieszenie to miedzy 2.5d a 2.0d różnica nie zauważalna ale za to 2.0d pali naprawdę mało no chyba że chcesz się ścigać bo gdy pędzisz 200km/h to 2.5 pali mniej od 2.0d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stać mnie na 3,0 bo nie zarobił bym na opłaty tu w belgi sam podatek drogowy pierwszy za 1,9 TDI 130 KM zapłaciłem 480 euro a teraz co roku płace po 280 euro a gdzie jeszcze ubezpieczenie itp... :mad2: :mad2: :mad2:

 

Bardziej szukam takiego w miarę ekonomicznego i bezawaryjnego woła roboczego jakim jest silnik 1,9 TDI po programie wyszedł na serii 178 KM i bardzo miło się jeździ nawet że ma 290 tys km.Jak by nie było rocznie robię po autostradach belgijskich + - 70-80 tyś km

 

Dla tego się skupiłem na silniku BMW 2,0 d program,ale czy w budzie 5 będzie to jeździć i jak długo,więc ewentualnie może 2,5 i spokojnie będzie sobie klekotał.

 

kruk203 co masz na myśli że 2,5d to taka biedna wersja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego się skupiłem na silniku BMW 2,0 d program,ale czy w budzie 5 będzie to jeździć i jak długo,więc ewentualnie może 2,5 i spokojnie będzie sobie klekotał.

 

kruk203 co masz na myśli że 2,5d to taka biedna wersja...

 

2,5 pali praktycznie tyle samo co 3.0 a osiagi tego drugiego to inna liga;

bmw serii 5 e60/e61-caly przod jest z aluminium wiec masa samochodu jest nizsza niz sie wydaje...

IMO jesli nie masz $$ na 3.0 szukaj 2.0 w mocniejszej wersji; programem robi sie z niego ponad 200KM;

 

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj, ze z rocznikow ktore rozwazasz 525d to rzedowa 6 i pojemnosc jak w 530d czyli 2993 ccm.

 

Przy wymaganiach ktore opisujesz i przebiegach wg mnie najlepszy bedzie 2.0d z autoamtem. Zrobisz program na ponad 200 KM i bedziesz wiecej niz zadowolony. A pali tyle co nic.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest link do taryfy opłat za podatek drogowy rocznie w Belgii (pozycja 15 dla pojemności 3,0d ) a gdzie jeszcze ubezpieczenie :mad2: :mad2: :mad2:

http://www.mon-assurance-auto.be/taxe-circulation-auto-belgique.html

 

Bardzo by chciał motorek 3,0 bo praca tego silnika jest zaj****ta :cool2: no ale co nic się nie poradzi ochrona środowiska,ale niedługo i w Polsce będzie podobnie :mrgreen:

 

Więc trzeba się zacząć rozglądać za Bumem 520 d :norty: tylko mnie nie pokoi jeszcze jedna sprawa.

Jak zrobię program na 200 KM to seria wytrzyma chodzi mi o sprzęgło,skrzynie,turbo itp... czy będzie trzeba jeszcze coś rezać i pewnie lepsza będzie skrzynia manualna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 2.0d do przemieszczania Ci w zupełnosci wystarczy zwłaszcza jak zależy Ci jeszcze na niskich kosztach. O B7 2.0 TDI zappomnij, kolega ma i w miare dobrze trafił ale z tego co wiem to są ogromne problemy z tymi silnikami. VW z lat 80tych kiedy robili na prawde dobre auta już dawno sie skończył.

2. Co do modyfikacji na 200 KM to ludzie robią i większych problemów nie ma ale wiesz raz jest ok a raz sie może trafić skucha, dodatkowo trzeba być ostrożnym z automatem w przypadku programu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem :D 2 albo 2.5 diesel z racji dojazdu około 150 km dziennie do pracy w dwie strony :P , mieszkam w irl więc też jest tax drogowy dlatego też 3 litry odpadły bo opłaty za to są straszne, ja wybrałem 2.5:

1. 6 garów to nie klekot 4 :lol:

2. spalanie w porządku jak na tą pojemnośc wychodzę około 8,5 na 100 po programie

3. jak dla mnie po próbach 2.0 to troszkę za mało a wyciąganie z niego 200 to już będzie dużo i spadnie żywotność.

4. proponuję 2.5 i lekki wirus (w moim przypadku już zrobione 80 tyś km od wirusa i nic się nie dzieje) trzeba tylko pilnować serwisu.

5. najlepiej proponuję pojechać do jakiegoś salonu i przejechać się obydwoma w tym samym czasie, wtedy widać różnicę. ja pierwsze szukałem 2.0 i dopiero po kilku dniach w związku z tym że nie mogłem znaleźć czegoś ciekawego trafiła się 2.5 do testów i po tym teście zacząłem szukać 2.5 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.