Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich przymierzam się do kupna BMW E61 (2006-2007) i mam dylemat jaki wybrać motor 2,0 D a może 2,5 D skrzynia manualna czy może automat

 

Auto ma myć w miarę ekonomiczne i bez awaryjne, ponieważ dojeżdżam do pracy dziennie 200 km oczywiście w dwie strony autostradą w Belgii więc musi być to diesel. Obecnie poruszam się audi A4 1,9 TDI (130KM) S-line skrzynia 6 biegowa manualna przebieg 295 tyś km z auta jestem bardzo zadowolony,ale przyszedł czas na zmiany bo muszę mieć auto sprawne w 100% a nie mieć jakieś obawy że coś puka i trzeba ładować w auto kasę,a tu w belgi naprawdę nie opłaca się naprawiać takiego auta bo koszty są ogromne :mad2:

Zastanawiałem się nad kupnem Audi B7 2,0 TDI ale ludzie na forum Audi mi odradzili ten silnik i przekonywali w takim przypadku do kupna BMW E61...

 

...liczę na waszą pomoc pozdrawiam Tomeks

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

2.5d to taka biedna wersja 3.0d mniej mocy a pali tyle co większy brat.

Jeśli chodzi o przyspieszenie to miedzy 2.5d a 2.0d różnica nie zauważalna ale za to 2.0d pali naprawdę mało no chyba że chcesz się ścigać bo gdy pędzisz 200km/h to 2.5 pali mniej od 2.0d.

Opublikowano

Nie stać mnie na 3,0 bo nie zarobił bym na opłaty tu w belgi sam podatek drogowy pierwszy za 1,9 TDI 130 KM zapłaciłem 480 euro a teraz co roku płace po 280 euro a gdzie jeszcze ubezpieczenie itp... :mad2: :mad2: :mad2:

 

Bardziej szukam takiego w miarę ekonomicznego i bezawaryjnego woła roboczego jakim jest silnik 1,9 TDI po programie wyszedł na serii 178 KM i bardzo miło się jeździ nawet że ma 290 tys km.Jak by nie było rocznie robię po autostradach belgijskich + - 70-80 tyś km

 

Dla tego się skupiłem na silniku BMW 2,0 d program,ale czy w budzie 5 będzie to jeździć i jak długo,więc ewentualnie może 2,5 i spokojnie będzie sobie klekotał.

 

kruk203 co masz na myśli że 2,5d to taka biedna wersja...

Opublikowano

Dla tego się skupiłem na silniku BMW 2,0 d program,ale czy w budzie 5 będzie to jeździć i jak długo,więc ewentualnie może 2,5 i spokojnie będzie sobie klekotał.

 

kruk203 co masz na myśli że 2,5d to taka biedna wersja...

 

2,5 pali praktycznie tyle samo co 3.0 a osiagi tego drugiego to inna liga;

bmw serii 5 e60/e61-caly przod jest z aluminium wiec masa samochodu jest nizsza niz sie wydaje...

IMO jesli nie masz $$ na 3.0 szukaj 2.0 w mocniejszej wersji; programem robi sie z niego ponad 200KM;

 

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Pamietaj, ze z rocznikow ktore rozwazasz 525d to rzedowa 6 i pojemnosc jak w 530d czyli 2993 ccm.

 

Przy wymaganiach ktore opisujesz i przebiegach wg mnie najlepszy bedzie 2.0d z autoamtem. Zrobisz program na ponad 200 KM i bedziesz wiecej niz zadowolony. A pali tyle co nic.

 

pozdr.

Opublikowano

To jest link do taryfy opłat za podatek drogowy rocznie w Belgii (pozycja 15 dla pojemności 3,0d ) a gdzie jeszcze ubezpieczenie :mad2: :mad2: :mad2:

http://www.mon-assurance-auto.be/taxe-circulation-auto-belgique.html

 

Bardzo by chciał motorek 3,0 bo praca tego silnika jest zaj****ta :cool2: no ale co nic się nie poradzi ochrona środowiska,ale niedługo i w Polsce będzie podobnie :mrgreen:

 

Więc trzeba się zacząć rozglądać za Bumem 520 d :norty: tylko mnie nie pokoi jeszcze jedna sprawa.

Jak zrobię program na 200 KM to seria wytrzyma chodzi mi o sprzęgło,skrzynie,turbo itp... czy będzie trzeba jeszcze coś rezać i pewnie lepsza będzie skrzynia manualna...

Opublikowano

1. 2.0d do przemieszczania Ci w zupełnosci wystarczy zwłaszcza jak zależy Ci jeszcze na niskich kosztach. O B7 2.0 TDI zappomnij, kolega ma i w miare dobrze trafił ale z tego co wiem to są ogromne problemy z tymi silnikami. VW z lat 80tych kiedy robili na prawde dobre auta już dawno sie skończył.

2. Co do modyfikacji na 200 KM to ludzie robią i większych problemów nie ma ale wiesz raz jest ok a raz sie może trafić skucha, dodatkowo trzeba być ostrożnym z automatem w przypadku programu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

miałem ten sam problem :D 2 albo 2.5 diesel z racji dojazdu około 150 km dziennie do pracy w dwie strony :P , mieszkam w irl więc też jest tax drogowy dlatego też 3 litry odpadły bo opłaty za to są straszne, ja wybrałem 2.5:

1. 6 garów to nie klekot 4 :lol:

2. spalanie w porządku jak na tą pojemnośc wychodzę około 8,5 na 100 po programie

3. jak dla mnie po próbach 2.0 to troszkę za mało a wyciąganie z niego 200 to już będzie dużo i spadnie żywotność.

4. proponuję 2.5 i lekki wirus (w moim przypadku już zrobione 80 tyś km od wirusa i nic się nie dzieje) trzeba tylko pilnować serwisu.

5. najlepiej proponuję pojechać do jakiegoś salonu i przejechać się obydwoma w tym samym czasie, wtedy widać różnicę. ja pierwsze szukałem 2.0 i dopiero po kilku dniach w związku z tym że nie mogłem znaleźć czegoś ciekawego trafiła się 2.5 do testów i po tym teście zacząłem szukać 2.5 :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.