Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem laikiem jezeli chodzi o mechanike samochodowa. Zakupilem ostatnio BMW 320i Sedan z 1997r i na moje nieszczescie okazalo sie ze od strony kierowcy za kolo wchodza dwa palce, po prawej stronie trzy palce.... ;/ Jednym slowem samochodzik musial miec wypadek. Teraz pytanie, czy da sie to naprawic lub chociaz poprawic i ile to moze mnie kosztowac ??

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano

Witam.

Pewnych rzeczy nie można załatwić przez inernet, do takich właśnie należy diagnostyka zawieszenia. To co opisujesz, może rzeczywiście być czymś bardzo niemiłym, ale nie jest to jeszcze żaden wyrok na tym autku. Pofatyduj sie do dobrego warsztatu, niech pomierzą geometrie zawieszenia, to przede wszystkim, bo podobny efekt mogą też dawać wybite tuleje zawieszenia, a bez kontroli na warsztacie, każda opinia to tylko gdybologia.

Pozdrawiam.

Opublikowano

to nie musi byc wina tego ze samochod mial wypadek - moze to byc np skrzywiony wachacz - po wpadniecu w duza dziure......... ale pierwsza mysl jaka sie nasuwa to 'mial dzwona........'

 

podjedz do ustawienia zbierznosci - tam ci sprawdza wszystkie konty i powiedza czy samochod ma sladowosc - i co jest z nim nie tak....... z mojego doswiadczenia wynika ze roznica palca to nie jest duzo :cool2: wazne zeby samochod dobrze sie prowadzil , nie sciagal podczas jazdy i chamowania , i nie zdzieral opon :mrgreen: pozatym w kazdym samochodzie jest tolerancja kontow

Opublikowano
Chwilka, palce wsadzałeś :) kiedy samochód stał na równym? Z której strony mierzyłeś? Z przodu czy z tyłu koła? Pytam bo w moim E34 z tyłu mierząc od przodu samochodu koła stoją równo, ale od tyłu wozu już jest inaczej - to po prostu wina krzywo zamontowanego zderzaka.
Opublikowano

ja mierzylem na palce a pozniej geometria. ideal jak zegarek! :))

mam za to inny problem:

 

przy 80 kmh i przy 120 km/h czuje odczuwalen bicie na kierownicy.

mam nowe fele i kapcie moze to dlatego. ale pojechalem wywazyc kolka i wszystko sprawdzic. po kuracji to samo.

nadal jak wchodze na 80 zaczyna delikanie tluc przy 85 juz tego nie ma.

 

macie jakis pomysl czym to moze byc spowodowane??

_______________________________________

http://img246.imageshack.us/img246/8982/podpisbkpyo6.jpg

Opublikowano

Beunique, sprawdziłeś wszystko czyli co konkretnie?

To mogą być drążki, tuleje, amortyzatory (chociaż to nie do końca taki objaw).

A, masz nieoryginalne felgi - tak dla świętego spokoju sprawdź czy otwór centrujący nie jest za duży.

Opublikowano
Dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Do warsztatu oczywiscie pojade, chcialem sie tylko dowiedziec czego moge sie spodziewac :) Jezeli chodzi o to czy samochod mial dzwona czy nie, jestem prawie na 100% pewien ze mial. Na lewym blotniku tuz przy przednich swiatlach w miejscu gdzie jest gumowa uszczelka odddzielajaca reflektor od blotnika jest ok 4-6mm wolnej przestrzeni, natomiast po prawej stronie swiatla idealnie lacza sie z blotnikiem :( Jestem umowiony na piatek z mechanikiem zobaczymy jak bedzie :)
Opublikowano

Przede wszystkim przyjrzyj sie podłuznicom, jeśli auto zaliczyło dzwona, to najlepiej właśnie po nich bedzie to widać.

Powodzenia i nie martw się za bardzo, większość aut jeżdźących po naszych drogach miało większe lub mniejsze przejścia, ważne tylko by nie było trój- albo czworo śladem :lol:

Opublikowano

Cala lewa strone ogladalem chyba z godzine :), podluznice wygladaja OK (jak na oko amatora). Jedynie do czego sie moglbym doczepic to po otwarciu maski kiedy podniose uszczelke (ta zeby sie woda na silnik nie lala) po storonie kierowcy blaszki sa lekko powyginane na dlugosci ok 20cm. liczac od reflektora.

 

PS

Przepraszam jezeli moje opisy sa niezrozumiale - AMATOR :D

Opublikowano

z tymi blachami to jest tak - auto moglo zaliczyc mala kolizje ale naprawa zostala wykonana przez jakigos partacza :duh: lub powazny dzwon i naprawa wykonana srednio - podobny efekt ............

 

podluznica moze byc prosciutka - bo mozna ja wymienic - jak to robi dobry specjalista to sie nie odrozni :cry:

 

moja rada - nie jedz do jakiegos mechanika - tylko do komputerowej zbieznosci - pogadaj z gosciem to ci wszystko wyjasni - pomiezy kąty i sladowosc - dopiero potem podjedz do mechanika - bedziesz mogl sprawdzic czy chce pomoc czy wyciagnac kase :liar:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.